Dodaj ogłoszenie o pracy


FedEx Express zwiększa przepustowość sieci lotniczej przed szczytem sezonu wysyłkowego

FedEx Express Europe zwiększyła przepustowość europejskiej sieci lotniczej, dodając do siatki połączeń trzy nowe loty, a w przypadku czterech już istniejących zamieniając mniejsze samoloty na większe jednostki. W skali tygodnia zwiększa to możliwości przewozowe firmy na wybranych trasach w Europie o prawie 210 000 kilogramów. W oczekiwaniu na większe wolumeny związane ze świątecznym szczytem wysyłkowym, FedEx Express czasowo zwiększy również przepustowość linii transatlantyckiej. W okresie najbardziej wzmożonego ruchu przedświątecznego dysponować będzie nawet o 20 proc. większą przepustowością na linii Europa – Stany Zjednoczone.

Zmiany w europejskiej sieci lotniczej FedEx Express wprowadzane są etapami, od września 2021 r., poprzez łączenie portu lotniczego FedEx Paris Charles-De-Gaulle (CDG) z głównymi hubami lotniczymi w Europie.

Zmiany stanowią część najnowszych działań inwestycyjnych FedEx Express w sieć lotniczą w Europie. Dzięki niedawno uruchomionemu nowemu transpacyficznemu połączeniu oraz zwiększonej przepustowości pomiędzy Europą a Stanami Zjednoczonymi w okresie szczytu wysyłkowego, firmy wysyłające swoje produkty w Europie lub poza nią zyskają w grudniu blisko milion kilogramów dodatkowej przepustowości w skali tygodnia.

Ponieważ w czasie pandemii konsumenci nadal robią zakupy online, oczekuje się, że wielkość szczytu wysyłkowego w sezonie 2021 zrówna się lub przekroczy bezprecedensowy okres świąteczny 2020, co oznaczać będzie zwiększone zapotrzebowanie na możliwości przewozowe. W sierpniu światowy popyt na usługi lotniczych przewozów cargo wzrósł już o 7,7 proc. w porównaniu do poziomów sprzed COVID. Ciągłe wyzwania związane z łańcuchami dostaw, również tymi wykorzystującymi fracht morski, prowadzą do większego popytu na transport lotniczy, ponieważ firmy uzupełniają zapasy w związku z okresem świątecznym.

(źr. FedEx)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.