Konto pracodawcy


Amazon podsumowuje rozwój działalności w Polsce – 23 tys. miejsc pracy i 12 mld zł inwestycji

Amazon ogłosił, że na przestrzeni ostatniego roku stworzył w Polsce 5 tys. nowych miejsc pracy, zwiększając liczbę stałych miejsc pracy w kraju do 23 tys. Są to stanowiska dla osób z różnych środowisk, o różnym stopniu wykształcenia, doświadczeniu i kompetencjach – od pracowników poziomu początkowego po specjalistów – zatrudnionych w centrach logistyki na terenie całego kraju, biurach, działach obsługi klienta, a także w Centrum Rozwoju Technologii i Amazon Web Services.

Amazon w Polsce wygenerował już ponad 12 mld złotych inwestycji. Kwota ta obejmuje zarówno wydatki kapitałowe (infrastruktura, centra logistyki, biura, centra rozwoju technologii, itd.), jak i wydatki operacyjne (nowe miejsca pracy w Polsce). Wspomniane inwestycje bezpośrednie korzystnie wpływają na lokalną gospodarkę. Według szacunków firmy konsultingowej Keystone od 2012 r. inwestycje Amazon doprowadziły do wytworzenia 12 mld złotych wartości dodanej w gospodarce. Według wyliczeń Amazon, każda jej złotówka zainwestowana w kraju generowała wartość dodaną w wysokości 0,99 zł. Dzięki tym inwestycjom, Polska stała się dla Amazona jednym z krajów o najwyższym zatrudnieniu na świecie.

- Niezwykle poważnie podchodzimy do kwestii długofalowego rozwoju naszej działalności w Polsce i cieszę się, że nasz zespół powiększył się do 23 000 pracowników. Szczególnie dumny jestem z faktu, że udało nam się stworzyć tak dużo atrakcyjnych miejsc pracy pomimo trwającej pandemii oraz wszystkich związanych z nią wyzwań i że możemy zapewniać stabilne oraz bezpieczne warunki pracy, a przy tym konkurencyjne wynagrodzenie, i atrakcyjne benefity już od pierwszego dnia pracy – mówi Marian Sepesi, dyrektor regionalny ds. operacji Amazon na obszar Europy Środkowo-Wschodniej. - Nieustannie inwestujemy w Polsce, a kwota ponad 12 mld zł wygenerowanych inwestycji, a także dodatkowe 12 mld złotych wniesione przez nas jako wartość dodana, świadczą o naszym wkładzie w rozwój polskiej gospodarki.

Na wszystkich stanowiskach – zarówno w centrach logistyki e-commerce, jak i w biurach korporacyjnych firmy – Amazon oferuje rynkowe wynagrodzenie i pakiet benefitów. Zarówno stali, jak i sezonowi pracownicy centrów logistycznych Amazon mogą liczyć na stawkę godzinową w wysokości od 22,50 zł brutto oraz dodatkową premię miesięczną do 15 proc. za frekwencję indywidualną i produktywność zespołu. Firma oferuje także dodatkowe świadczenia, takie jak prywatna opieka medyczna, darmowy dojazd do pracy na wybranych trasach, ciepłe posiłki za 1 zł (bezpłatne w okresie świątecznym), czy prywatne ubezpieczenie zdrowotne. Ponadto, pracownicy mają dostęp do innowacyjnego programu „Postaw na Swój Rozwój”, w ramach którego mogą uzyskać dofinasowanie na cele edukacyjne. Przez 4 lata Amazon pokrywa nawet 95 proc. kosztów szkoleń zawodowych wybranych przez pracowników, do kwoty 26 000 zł, nie wymagając przy tym podpisywania tzw. umowy lojalnościowej o kształcenie.

Miejsca pracy dla 51 tys. osób
Oprócz dużej liczby pracowników zatrudnionych bezpośrednio w Amazon, poczynione inwestycje przyczyniły się do powstania nowych miejsc pracy w łańcuchu dostaw oraz u wielu współpracujących partnerów handlowych. Według raportu firmy Keystone przedsiębiorstwa należące do łańcucha dostaw Amazon (oferujące m.in. usługi budowlane, transportowe, usługi w zakresie nieruchomości oraz różnego rodzaju usługi profesjonalne) w zeszłym roku przyczyniły się do stworzenia 18 tys. miejsc pracy, a współpracujący sprzedawcy – kolejnych 10 tys. Oznacza to, że Amazon zapewnia pośrednio i bezpośrednio miejsca pracy dla ponad 51 tys. osób na terenie całego kraju.

Wsparcie sektora małych i średnich przedsiębiorstw
W 2020 r. Amazon umożliwił też rozwój 2,5 tys. małym i średnim przedsiębiorstwom (MŚP), które sprzedają swoje produkty w sklepach Amazon na całym świecie, korzystając także z narzędzi i usług dostępnych w serwisie. MŚP niezmiennie odpowiadają za ponad 50 proc. sprzedaży w sklepach internetowych Amazon. Tylko w 2020 r. wartość eksportu polskich firm sprzedających na Amazon wyniosła ponad 2,2 mld złotych. Ponadto, stworzyły one dodatkowo ponad 10 tys. miejsc pracy.
W zeszłym roku polskie MŚP sprzedały na Amazon ponad 15 milionów produktów (wzrost z poziomu 10 milionów, w skali rok do roku). Ponad 500 polskich MŚP oferujących swoje towary na Amazon osiągnęło sprzedaż w wysokości ponad 100 tys. euro, a ponad 50 polskich MŚP sprzedaż w wysokości 1 miliona euro po raz pierwszy w 2020 r.
- W marcu uruchomiliśmy platformę Amazon.pl i w długoterminowej perspektywie staramy się zapewniać naszym polskim klientom wartościowe doświadczenia zakupowe. Stale inwestujemy w nasze zespoły i zatrudniamy utalentowanych pracowników w Polsce. Co więcej, stworzyliśmy szerokie możliwości biznesowe dla polskich małych i średnich przedsiębiorstw, które średnio w 2020 r. sprzedawały ponad 30 produktów na minutę. Jesteśmy bardzo entuzjastycznie nastawieni do ich przyszłego rozwoju, zarówno w polskim serwisie, jak i na skalę międzynarodową – powiedział Mourad Taoufiki, dyrektor generalny Amazon.pl.

(źr. Amazon)

 

 

 

kobiety w logistyce
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2021”
Marta Ludwiczak dyrektorem finansowym GLS Poland
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Polski Ład może zmobilizować do przejścia na samozatrudnienie?
Przewozy SENT w dobie e-TOLL – nawet 10 tys. zł kary za niedopełnienie formalnoś ...
reklama
Jaki szablon CV wybrać do podania o pracę w logistyce?
L4 tuż przed odejściem z pracy - jakie konsekwencje może tworzyć?
Jak są konsekwencje odwołania pracownika z urlopu?
90 proc. kierowców pracuje w nadgodzinach - dlaczego firmy nie wypłacają nadgodzin ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Zatory płatnicze w MŚP – które branże i regiony potrzebują wsparcia?
Biznes sięga chmur
Po uregulowaniu pracy zdalnej mogą ruszyć masowe kontrole PIP
Ponad 2 mln Polaków otrzymuje minimalne wynagrodzenie. Kolejna podwyżka w 2022 r.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
LPP rozwija powierzchnię magazynową e-commerce w Pruszczu Gdańskim
Clicktrans wchodzi na rynek włoski
FM Logistic przedstawia nową strategię „Powering 2030”
CEVA transportuje platformę wiertniczą z Polski do Tanzanii
GLS odświeża identyfikację wizualną marki
DB Schenker uruchomił nową jednostkę - Schenker Ventures
DKV CARD akceptowana jako metoda płatności za e-TOLL
FedEx Express uruchamia połączenie między Europą a Japonią
CEVA Logistics rozwija transporty dla e-commerce na trasie Chiny - Europa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC