Dodaj ogłoszenie o pracy


ID Logistics podsumowało 2020 rok – wzrost sprzedaży o 7,1 proc.

ID Logistics podsumowało działalność w IV kwartale i przychody za 2020 rok. W IV kwartale, podobnie jak w III, Grupa ID Logistics odnotowała dobre wyniki. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. sprzedaż wzrosła o 12 proc. (9,1 proc. w ujęciu like-for-like) do poziomu 454,1 mln euro.

We Francji, rynku macierzystym, firma odnotowała wzrost sprzedaży o 4 proc. do 193,1 mln euro i był to wynik lepszy od osiągniętego w I kwartale, przed kryzysem wywołanym pandemią Covid-19. W IV kw. zwiększyła się też sprzedaż na rynkach międzynarodowych – o 18,7 proc. do 261 mln euro. Wynik ten uwzględnia niekorzystny wpływ kursów wymiany walut, szczególnie odczuwany w Ameryce Łacińskiej, zmiany związane z zakończeniem działalności w Chinach w czerwcu ub.r. oraz konsolidację amerykańskiej firmy Jagged Peak, przejętej w grudniu 2019. Po wyłączeniu tych pozycji sprzedaż netto wzrosła o 13,7 proc.

Dzięki zdywersyfikowanemu portfelowi klientów (40 proc. produkcja i dystrybucja żywności, 25 proc. e-commerce) oraz zrównoważonemu zasięgowi geograficznemu, Grupa ID Logistics osiągała wzrosty przychodów przez prawie cały rok, z wyjątkiem II kwartału, kiedy odnotowano spadek aktywności do -0,6 proc. Ożywienie w III kw. i przyspieszenie w IV pozwoliło firmie osiągnąć przychody na poziomie ponad 1,64 mld euro, o 7,1 proc. (4,9 proc. like-for-like) więcej niż w ubiegłym roku. W tym czasie Grupa uruchomiła 18 nowych centrów dystrybucji (6 we Francji i 12 na rynkach międzynarodowych), więcej niż planowano. Tylko w IV kw. obsługa e-commerce wzrosła o ponad 30 proc. i stanowi obecnie blisko 25 proc. przychodów ID Logistics.

Mimo kryzysu pandemicznego, firma otrzymywała bardzo dużo zaproszeń do udziału w przetargach, blisko połowa z nich dotyczyła obsługi e-commerce. W IV kw. Grupa ID Logistics rozwijała swoją działalność i podpisała kolejne kontrakty. Wśród tych najważniejszych można wymienić:

• We Francji operator, wzmacniając współpracę z Leroy Merlin, uruchomił trzeci już magazyn tej sieci handlowej, o powierzchni 41 tys. mkw., który odpowiada za dostawy do 17 sklepów.
• W Niemczech ID Logistics umocniło pozycję na rynku dedykowanym obsłudze łańcuchów dostaw dla e-commerce. Firma oferuje nie tylko usługi typu pick & pack, ale też sortowania i dystrybucji. ID Logistics uruchomił swoje pierwsze centrum sortowania i dystrybucji o powierzchni 16 tys. mkw. w Ginsheim-Gustavsburg k/Frankfurtu, które w okresach największej aktywności zatrudnia ok. 300 pracowników.
• W Hiszpanii ID Logistics kontynuuje współpracę z grupą Auchan i należącą do niej siecią supermarketów Simply. ID Logistics będzie zarządzać obsługą magazynową ponad 350 sklepów Simply z 3 platform zlokalizowanych w środkowo-wschodniej części Hiszpanii w Saragossie.

ID Logistics w Polsce
W 2020 roku bardzo dobre wyniki odnotował także polski oddział ID Logistics. Dzięki uruchomieniu 6 nowych centrów dystrybucyjnych o łącznej powierzchni ponad 190 tys. mkw. operator wzmocnił pozycję na rynku dedykowanej logistyki kontraktowej w obsłudze branż retail, spożywczej i e-commerce. Firma zatrudniła 1500 nowych pracowników. ID Logistics rozszerzył też zakres współpracy z klientami, elastycznie odpowiadając na ich potrzeby, związane m.in. z obecną sytuacją rynkową. W zarządzanych magazynach operator wdrożył kolejne innowacyjne rozwiązania, pozwalające na dalszą optymalizację procesów operacyjnych. Obecnie ID Logistics przygotowuje się do uruchomienia kolejnych centrów dystrybucyjnych, co wiąże się też z realizacją nowych kontraktów.
„Pierwszy oraz drugi kwartał 2021 to czas finalizacji planowania kolejnych naszych projektów, tak abyśmy mogli już w drugiej połowie tego roku przystąpić do ich wdrażania, także w nowych lokalizacjach na terenie Polski. To będzie kolejny rok, w którym nowe przedsięwzięcia logistyczne pozwolą nam umocnić naszą pozycję na polskim rynku dedykowanej logistyki kontraktowej jako specjalisty w obszarze obsługi projektów e-commerce” mówi Sylwia Dunn, business development director, ID Logistics Polska.

Plany na rok 2021
W 2021 roku Grupa Logistics zamierza rozwijać swoją działalność, przy jednoczesnym zachowaniu ostrożności w związku z kryzysem pandemicznym wywołanym Covid-19. W tym kontekście priorytetem Grupy będzie: wspieranie potrzeb klientów, ochrona pracowników i zarządzanie przepływami pieniężnymi. Operator będzie też zwracać uwagę na nowe możliwości rozwoju zewnętrznego, zwłaszcza w Europie Północnej i Stanach Zjednoczonych.

(źr. ID Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.