Dodaj ogłoszenie o pracy


PCC ogłasza nowe połączenie kolejowe na trasie Azja - Europa

Far-Eastern Shipping Company PLC oraz PCC Intermodal SA podpisali list intencyjny, będący oficjalnym otwarciem współpracy obydwu firm w ramach uruchomionego połączenia multimodalnego pomiędzy Europą, Japonią i Koreą.

Połączenie, po zakończonych w sierpniu testach, umożliwi dotarcie towarów w 19 dni z Europy do Japoni / Korei Płd (i odwrotnie). Spółki w ramach tego połączenia gwarantują kompleksową obsługę łańcucha dostaw, od drzwi do drzwi, zapewniają pełne wsparcie logistyczne, dokumentacyjne i celne. Trasa liczy ponad 10 tys. km i została zaplanowana w oparciu o:
- gęstą sieć codziennych, regularnych połączeń intermodalnych PCC Intermodal w Europie zachodniej
- serwis RŻD transsyberyjskim pasem kolejowym
- flotę i codzienne połączenia Fesco na linii pomiędzy Władywostokiem, a ponad 40 portami Japonii oraz Koreą Południową.

Obecnie połączenie Europy z Japonią / Koreą realizowane jest regularnie 2 razy w tygodniu. Docelowo spółki zamierzają uruchomić codzienne serwisy. Obecnie volumen na rynku przewozów kontenerowych pomiędzy Europą a Japonią / Koreą wynosi ok. 5 mln TEU rocznie. Kontenery umożliwiają transport niemalże wszystkich rodzajów produktów bezpiecznie, bez uszczerbku na jakości, pewnie i bez ograniczeń. Niezmiennie głównym modelem transportu na trasie pomiędzy Japonią a Europą pozostaje transport morski, ale dla tych produktów, które potrzebują pilnej dostawy, dwa razy krótszy transit time dziś już może być ciekawą, dostępną od ręki alternatywą.

(źr. PCC Intermodal)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.