Konto pracodawcy


Wydatki świąteczne a dostawy kurierskie

Firma doradcza Deloitte zaprezentowała raport „Zakupy świąteczne 2019”, w którym zbadano zakupy i wydatki w okresie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia. W badaniu wzięło blisko 7,2 tys. respondentów z ośmiu krajów europejskich (Niemcy, Włochy, Holandia, Polska, Portugalia, Rosja, Hiszpania i Wielka Brytania).

Z raportu wynika, że polska rodzina przeznaczy w tym roku na święta średnio 1521 zł. To o 5 proc. więcej niż rok temu. Prawie jedną trzecią budżetu świątecznego pozostawimy w sklepach online. Badanie wskazało także, że do zakupów internetowych najbardziej przekonuje nas dostawa do domu (62 proc.), szeroki asortyment (58 proc.) oraz to, że nie mamy poczucia straty czasu (58 proc.).

- Rosnący odsetek kupujących online, zwłaszcza w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie, jest tendencją, którą dostrzegają również firmy kurierskie. E-handel dynamicznie rozwija się w całej Europie, również w Polsce, co potwierdzają wyższe wolumeny przesyłek kurierskich. W 2018 r. DPD Polska doręczyła 145 mln przesyłek, notując przy tym niemal 2 mld zł przychodu. Spodziewamy się, że w 2019 r. rynek urośnie o kolejne kilkanaście procent – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Wzrost popularności e-zakupów potwierdzają także badania wykonane na zlecenie DPDgroup, E-Shopper Barometer 2018, z których wynika, że udział e-commerce w ogólnym handlu w całej Europie wynosi dziś 11,5 proc., a tempo wzrostu przesyłek B2C zwiększa się o 16 proc. r/r. Z badań Grupy wynika także, że średnia liczba transakcji dokonywanych przez jedną osobę wynosi już 7 rocznie, czyli o jedną więcej niż rok wcześniej.

Jak wskazało badanie Deloitte, konsumenci coraz częściej wybierają zakupy w e-sklepach ze względu na wygodę w zawieraniu transakcji i atrakcyjne ceny. Według raportu E-Shopper Barometer 2018 aż 77 proc. konsumentów ocenia zakupy online pozytywnie. Na wrażenia związane z procesem zakupowym duży wpływ ma firma kurierska, która dostarczała przesyłkę. Jak wynika ze wspomnianego raportu DPDgroup, aż 72 proc. e-nabywców uważa, że wiedza o tym, która firma doręczy przesyłkę ma dla nich znaczenie już w chwili zakupu.

Opinie konsumentów jasno wskazują, że e-nabywcy chcą, aby dostawy dostosowane były do codziennego stylu i trybu życia. Elastyczność jest dla nich szczególnie ważna w okresie przedświątecznych zakupów. DPD Polska oferuje swoim klientom rozwiązania, które zapewniają im szybszą i bezpieczniejszą dostawę, dają możliwość łatwego nadania zwrotu, a także ułatwiają kontakt z kurierem, w celu dostosowania terminu odbioru do indywidualnych preferencji. Dlatego firma oferuje powiadomienie interaktywne Predict, które pozwala odbiorcy określić okno czasowe odbioru przesyłki i w razie potrzeby skontaktować się z kurierem. Jego rozwinięciem jest portal „Moja Paczka” umożliwiający samodzielne zarządzanie doręczeniem. DPD Polska rozwija także sieć prawie 2 500 punktów Pickup i oddziały miejskie zlokalizowane w dzielnicach mieszkalnych i biznesowych dużych miast. Są w nich zainstalowane są m.in. przymierzalnie umożliwiające sprawdzenie i szybki zwrot zamówionej garderoby.

(źr. DPD Polska)

kobiety w logistyce
Kobiety w logistyce - DB Schenker Ukraina z nową dyrektor zarządzającą
Monika Duda dyrektorem zarządzającym DHL Supply Chain
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Rząd wprowadza pakiet Slim VAT – co to oznacza dla przedsiębiorców?
Co to jest SENT i jak wygląda monitorowanie pojazdów?
Pakiet mobilności i jego możliwe konsekwencje
Oszczędność Volvo FH z I-Save wynosi nawet do 10 procent
Trzy dni na zwrot środków z rachunku VAT – idą zmiany w split payment
Dodatkowe 2 h jazdy na zjazd do domu – czyli art. 12 Rozporządzenia 561/2006
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy akcyzowa pułapka wstrząśnie branżą olejów smarowych?
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Aż 95 proc. Polaków chce kaucji za opakowania po napojach – czy rząd wprowadzi t ...
Poczta Polska przywróciła obsługę przesyłek do Gruzji i Tajwanu
Szczepionka na Covid-19 w IV kwartale 2020? – DHL już opracował jej łańcuch dos ...
reklama
Podróż z jednym boxem EETS
Delta Trans zakończyła wdrażanie systemu WMS
Prologis podnosi standardy w obszarze ochrony środowiska - Raport ESG 2019
King of Innovation – międzynarodowy sukces ID Logistics Polska
Speedmail wprowadza GPS on-line do przesyłek listowych
GLS Poland z certyfikatem Great Place to Work
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC