Dodaj ogłoszenie o pracy


Renault Trucks dekarbonizuje własne przepływy logistyczne

Renault Trucks intensyfikuje swoje działania poprzez elektryfikację własnych przepływów logistycznych. Pierwszym etapem tego projektu jest zmiana pojazdów realizujących transport osi między zakładami w Lyonie i Bourg-en-Bresse. Pojazdy ciężarowe z silnikiem diesla realizujące do tej pory ten transport zostaną zastąpione pojazdami z napędem elektrycznym. Trasa o łącznej długości 450 000 km pokonywanych każdego roku między dwoma zakładami produkcyjnymi będzie obsługiwana przez Dupessey&Co i Transports Chazot przy użyciu pięciu ciągników siodłowych Renault Trucks T E-Tech z napędem elektrycznym.

"W Renault Trucks stosujemy te same rozwiązania, które oferujemy naszym klientom.” Tak można podsumować elektryfikację przepływów logistycznych, uruchomioną w zakładach produkcyjnych Renault Trucks. Wprowadzenie 44-tonowych zestawów z napędem elektrycznym jest krokiem naprzód w kierunku regionalnego i lokalnego transportu elektrycznego, dlatego francuski producent zdecydował się zmienić sposób obsługi przepływu towarów do zakładu w Bourg-en-Bresse, wykorzystując ciągniki siodłowe Renault Trucks T 4x2 E-Tech.

Wybrano dwie partnerskie firmy transportowe Grupę Dupessey&Co oraz Transports Chazot do realizacji tego zadania w ciągu najbliższych sześciu lat. Pięć pojazdów z napędem elektrycznym, każdy przewożący 22 tony, realizuje dziennie dwa przejazdy w obie strony, pokonując 360 km transportując osie wyprodukowane w zakładzie w Lyonie do zakładu w Bourg-en-Bresse, gdzie montowane są ciężkie pojazdy ciężarowe.

W zależności od ilości przewożonych towarów, częstotliwość przejazdów może zostać zwiększona, a w ciągu jednego dnia w trasę może wyruszyć nawet 7 zestawów. Pojazdy ładowane są przez 45 - 50 minut raz dziennie w zakładzie w Lyonie, gdzie zainstalowano specjalną stację ładowania. Kolejne ładowane realizowane jest każdego wieczoru w zajezdniach obu przewoźników.
Elektryfikacja przepływów logistycznych umożliwi przejechanie 440 000 km pojazdami z napędem elektrycznym, co pozwoli na zredukowanie emisji CO2 o 375 ton rocznie.

Zastosowanie bezemisyjnych rozwiązań i metod oferowanych klientom w Renault Trucks

Producent postanowił stać się wzorem dla branży przemysłowej i dla klientów, stosując oferowane przez siebie rozwiązania w zakresie mobilności niskoemisyjnej we własnej działalności. Przed zelektryfikowaniem własnych przepływów logistycznych między Lyonem a Bourg-en-Bresse, zbadano wykonalność projektu. W tym celu zespoły Renault Trucks wykorzystały to samo narzędzie, oprogramowanie Range Simulator, które producent oferuje swoim klientom. Umożliwia ono dokonanie obliczeń, gdzie, kiedy i jak długo powinno odbywać się ładowanie, w oparciu o 4 główne parametry: eksploatację samochodu ciężarowego, ładunek i wyposażenie, temperaturę zewnętrzną i topografię.
Po przeprowadzeniu diagnozy ustalono lokalizację infrastruktury ładowania, aby zapewnić optymalne działanie systemu. Dzięki temu w zakładzie w Saint-Priest zainstalowano dwie stacje o mocy 360 KW (każda z 2 stanowiskami ładowania), celem umożliwienia różnym pojazdom ciężarowym realizację ładowania pośredniego w optymalnych warunkach.
„Elektryfikacja tego pierwszego przepływu logistycznego jest efektem długoterminowego projektu. Wybraliśmy transport osi między Lyonem a Bourg-en-Bresse, ponieważ jest to jeden z głównych przepływów transportowych Renault Trucks, który podlega bardzo silnym ograniczeniom operacyjnym, szczególnie pod względem szybkości i precyzji. Realizacja tego projektu uzupełnia naszą wiedzę ekspercką w zakresie zmniejszenia emisyjności w transporcie”, wyjaśnia Bruno Blin, prezes Renault Trucks. „W Renault Trucks wykorzystujemy tego typu projekty do budowania nowego modelu transportu. Do 2030 r. postawiliśmy sobie za cel elektryfikację naszej logistyki na masową skalę, w tym 100% elektryfikację logistyki między naszymi zakładami produkcyjnymi.”

Renault Trucks pracuje obecnie nad elektryfikacją około dziesięciu innych przepływów logistycznych, które zostaną uruchomione w nadchodzących miesiącach i latach, w szczególności dzięki dalszemu rozwojowi technologii, która umożliwi korzystanie z pojazdów elektrycznych na coraz dłuższych dystansach.

(źr. Renault Trucks)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.