Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser rozwija transporty czarterowe pomiędzy Chinami a Europą

Dachser Air & Sea Logistics na mocy długoterminowej umowy wzmocni swój program czarterowy na trasie między Hongkongiem a Europą. Dzięki temu w okresie od stycznia 2022 r. do marca 2024 r. będzie mógł zagwarantować swoim stałą zdolność przewozową frachtu lotniczego.

Trasa Hongkong-Liège w obu kierunkach będzie obsługiwana przez Boeinga 747-400F. Samolot będzie latał o stałych porach i może pomieścić do 100 ton ładunku. - Zapotrzebowanie na fracht lotniczy jest rekordowo wysokie, a zdolności przewozowe są bardzo ograniczone. Dlatego nadal będziemy polegać na własnej silnej sieci lotniczej i planować jej przepustowość z dużym wyprzedzeniem i długoterminowo – powiedział Timo Stroh, Head of Global Air Freight w Dachser.

Aby uniknąć wąskich gardeł, Dachser Air & Sea Logistics działa na mniejszych lotniskach, takich jak Liège w Belgii. Lokalizacja ta jest dobrze połączona z siecią transportu drogowego operatora, co z kolei przyspiesza procesy odbioru i dostawy przesyłek. - Nasza zintegrowana sieć transportowa umożliwia nam świadczenie kompleksowych usług logistycznych, czyli dostawę z fabryki do klienta końcowego. Szczególnie w tak trudnych czasach zapewnienie stabilnych i niezawodnych operacji transportowych wymaga inteligentnych i kreatywnych rozwiązań – podkreślił Stroh.

Tylko w 2021 r. Dachser obsłużył 175 lotów obejmujących dwanaście regularnie obsługiwanych miejsc wysyłki i 15 destynacji.

(źr. Dachser)

 

 

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.