Konto pracodawcy


DHL Global Forwarding spedytorem Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych w dostawach szczepionek poza UE

DHL Global Forwarding rozwija usługi transportowe w temperaturze kontrolowanej. Operator wykorzystuje najnowocześniejsze rozwiązania w tym Isoboxy oraz kontenery z rejestratorami temperatury. Niedawno, na zlecenie Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych, DHL Global Forwarding zorganizował pierwszą z serii szybkich międzynarodowych dostaw lotniczych ponad 1,5 mln szczepionek przeciw Covid-19. Były to pierwsze dostawy szczepionek zrealizowane w Unii Europejskiej do krajów trzecich.

DHL Global Forwarding w Polsce został partnerem Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych w zakresie organizacji szybkich dostaw lotniczych szczepionek przeciw Covid-19. Pierwszym z serii kilku transportów, realizowanych przez DHL Global Forwarding dla RARS była dostawa lotnicza do Australii ponad miliona dawek szczepionek przeciw Covid-19, firmy Pfizer i BioNTech. Załadowane na 4 palety lotnicze, zostały przewiezione w 2 etapach tj. bezpośrednio do Sydney i z międzylądowaniem w Dubaju. Pierwsza z partii, dzięki sprawnej organizacji procesu przez DHL Global Forwarding i zsynchronizowaniu gotowości do odbioru ładunku z dostępnymi rejsami, wylądowała na lotnisku w Sydney już po 23 godzinach od startu samolotu w Warszawie. Czas tranzytu drugiej partii, przez Dubaj, wyniósł ok. 33 godzin. DHL Global Forwarding dostarczył też ponad pół miliona dawek szczepionki firmy AstraZeneca do Wietnamu. Tu czas dostawy w relacji lotnisko-lotnisko wyniósł tylko 18 godzin. W ramach współpracy z RARS, DHL Global Forwarding odpowiada za kompleksową organizację łańcucha dostaw szczepionek, od odbioru w Polsce do doręczenia końcowym odbiorcom. Kluczowe znaczenie przy realizacji tego typu transportów ma czas i kontrolowane warunki przewozu.

- Kluczową kwestią z punktu widzenia RARS podczas realizacji wysyłki szczepionek przeciw Covid-19 za granicę było zapewnienie jakości oraz monitoringu warunków transportu przez całą drogę z magazynu RARS do punktu docelowego u odbiorcy. Niezwykle ważne było też przeprowadzenie całego procesu kompleksowo – organizacja transportu na i z lotniska, przelotu oraz obsługi celnej. Wyzwaniem było bardzo szybkie tempo realizacji i reakcji na zmieniające się warunki otoczenia oraz pojawiające się nowe oczekiwania. Dodatkowo wartym podkreślenia jest fakt, iż dostawy do Australii i Wietnamu były pierwszymi realizowanymi poza Unię Europejską, więc zadaniem DHL wspólnie z RARS było „przetarcie szlaków” zarówno pod kątem samej organizacji całego zadania na tak szeroką skalę i taką odległość, ale także od strony formalnej i opracowania pełnej dokumentacji koniecznej do zaakceptowania przez bardzo wymagających odbiorców - mówi Malwina Rudnik, Kierownik Projektu Biura Logistyki Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych.

Planując dostawy, Spedytorzy Działu Produktu Lotniczego DHL Global Forwarding musieli uwzględnić też wyjątkowo restrykcyjne wymagania agencji rządowych w Polsce, Australii i Wietnamie. Dodatkowo, przygotowane przez DHL rozwiązanie transportowe, ze względu na strategiczne znaczenie projektu, wymagało nie tylko akceptacji RARS, ale także wsparcia dedykowanego działu DHL Global Forwarding - LifeConEx. Jego eksperci wspierają organizację globalnych łańcuchów dostaw w temperaturze kontrolowanej, nadzorują ich realizację 24/7 i przygotowują procedury zapewniające bezpieczeństwo wrażliwych ładunków w transporcie.
- Każdy etap transportu, od odbioru szczepionek od RARS, aż po ich dostawę do finalnego odbiorcy, był przez nas zaplanowany z iście chirurgiczną precyzją. Wszystkie zaangażowane strony miały wyznaczone konkretne ramy czasowe na wykonanie konkretnych działań, takich jak budowa palet lotniczych czy kontrola bezpieczeństwa, obowiązkowa nawet dla tak wyjątkowych towarów. Czas transportu od drzwi do drzwi został rozpisany co do minuty w specjalnie przygotowanym w Standard Operations Procedure, oddzielnym dla każdej wysyłki - wyjaśnia Iwona Połowicz, Dyrektor Produktu Lotniczego DHL Global Forwarding.

Warto podkreślić, iż jednym z kluczowych wyzwań w przypadku szczepionek jest rygorystyczny wymóg dotyczący utrzymania ściśle określonej temperatury. W tym celu w dostawie do Australii DHL Global Forwarding wykorzystał specjalne Isoboxy z suchym lodem, które gwarantują utrzymanie poziomu wymaganej temperatury (-70°C) przez całą drogę. Każda z palet została wyposażona w rejestrator temperatury, tzw. Data Logger, zapewniający monitoring na każdym etapie transportu. Palety ze szczepionkami na lotniskach w Warszawie, Dubaju i w Sydney umieszczone były w chłodni (+2° i +8° C). Ze względu na wysokie temperatury w Dubaju, dochodzące do 40°C, do ich przewozu na terenie lotniska wykorzystano tzw. Cool Dolly, czyli specjalny kontener umożliwiający szybki transfer z samolotu do magazynu z zachowaniem wymaganej temperatury. Z kolei podczas dostawy szczepionek do Wietnamu, DHL użył specjalnych lotniczych kontenerów chłodniczych, działających jak lodówki. To umożliwiło nie tylko utrzymanie stałej temperatury w czasie dostawy, ale też, ze względu na sztywną obudowę, zabezpieczyło ładunek przed ewentualnymi uszkodzeniami.

Dzięki doświadczeniu i potencjałowi globalnej sieci w zakresie najnowocześniejszych rozwiązań oraz systemom monitorowania temperatury, DHL Global Forwarding jest w stanie zagwarantować bezpieczeństwo transportu najbardziej wymagającym produktom tj. farmaceutyki, produkty medyczne, czy też produkty świeże. - Współpraca z RARS przy wysyłce jednego z najbardziej wrażliwych produktów na rynku była dla nas cennym doświadczeniem. Nasza wiedza, pewność i elastyczność w działaniu, a przede wszystkim satysfakcja z wykonywanej pracy, pozwalają nam na tworzenie rozwiązań szytych na miarę klienta - podkreśla Katarzyna Wandel, Kierownik Produktu Lotniczego DHL Global Forwarding.

(źr. DHL Global Forwarding)

 

 

 

kobiety w logistyce
Transformacje na 9. Forum Kobiet w Logistyce!?
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2021”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co, jeśli mleko się wylało…
Jak wysyłać częściej i nie płacić więcej? Hillebrand o łańcuchach dostaw w b ...
Polski Ład może zmobilizować do przejścia na samozatrudnienie?
Przewozy SENT w dobie e-TOLL – nawet 10 tys. zł kary za niedopełnienie formalnoś ...
reklama
Jaki szablon CV wybrać do podania o pracę w logistyce?
L4 tuż przed odejściem z pracy - jakie konsekwencje może tworzyć?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja branży transportowej a inflacja
Jakie zmiany wywoła elektromobilność w branży TSL?
Zatory płatnicze w MŚP – które branże i regiony potrzebują wsparcia?
Biznes sięga chmur
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Poczta Polska szuka pomocników św. Mikołaja!
CEVA Logistics inwestuje w Afryce
OTL sprzedaje Grupie Rhenus swoje udziały w C. Hartwig Gdynia
Ruszyła budowa Prologis Park Warsaw – Żerań
Emirates inwestują 1 mld USD w nowe samoloty cargo i przebudowę samolotów pasażer ...
FedEx Express zwiększa przepustowość sieci lotniczej przed szczytem sezonu wysyłk ...
Trans.eu ogłasza nowe produkty i wielkie plany ekspansji
Konsumenci chętnie kupują w sieci „z drugiej ręki”
Valery Muyard nowym prezesem Renault Trucks Polska
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC