Konto pracodawcy


DPD Polska realizuje jedno z największych zamówień na auta elektryczne w Polsce

W pierwszym kwartale 2021 roku do floty DPD Polska trafi 50 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych marki MAN. Auta sfinansuje Carefleet S.A. Jest to jedno z większych zamówień na 100-procentowo elektryczne samochody dostawcze zrealizowane dotychczas w naszym kraju.

Globalna strategia DPDgroup zakłada, że do 2025 roku w 225 miastach Europy przesyłki będą dostarczane w sposób neutralny dla środowiska. - Wszystkie auta zostały wyposażone w nowoczesne rozwiązania umożliwiające komfortową i bezpieczną pracę kurierów, a jednocześnie są ekonomiczne, ciche i przyjazne środowisku. Co więcej, biorąc pod uwagę sposób ich wykorzystania w terenie miejskim, czyli pokonywanie krótkich tras i częste zatrzymywanie pracy silnika, pod wieloma względami stanowią korzystniejszą alternatywę dla pojazdów z napędami tradycyjnymi – mówi Kamil Tokarski, regionalny kierownik sprzedaży w Carefleet S.A.

Samochody w pełni elektryczne to w Polsce wciąż nisza. Jak wynika z Licznika Elektromobilności uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, pod koniec listopada 2020 r. po polskich drogach jeździło 17 121 elektrycznych samochodów osobowych, z których 54 proc. (9 214 sztuk) stanowiły pojazdy w pełni elektryczne. Pozostała część, czyli 7 907 sztuk, to hybrydy typu plug-in. Park elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych w tym samym okresie wynosił 757 sztuk. Znaczna ich część znajdowała się w posiadaniu firm.

Samochody, które trafią do floty DPD Polska, zostały sfinansowane przez Carefleet S.A. w formie wynajmu długoterminowego.

(źr. Carefleet)

 

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
Brexit w transporcie: sytuacja się normuje?
Indeks Logistyczny Agility o szansach na światowe ożywienie w 2021!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Piotr Hrebieniuk szefem produktu w Omnipack
Poczta Polska wdraża nową strategię – ma być szybka i nowoczesna
Rynek kurierski gotowy na większą skalę przesyłek e-commerce?
COVID-19 wyprzedza wszystkie inne ryzyka biznesowe!
Fracht FWO Polska ogłasza kolejne rekrutacje i przedstawia kierunki rozwoju
Wzrost zadłużenia na rynku KEP - średnio dłużnik z tej branży ma do oddania ok. ...
CHEP i Zbyszko rozszerzają współpracę
Poczta Polska zbuduje swój hub w Porcie Solidarność (CPK)
Dock Doors of Giving - Prologis przekazał ponad 275 tys. euro na cele dobroczynne
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC