Konto pracodawcy


Fracht FWO zakończył rok 2020 świetnym wynikiem w project cargo i zapowiada dynamiczny rozwój w 2021

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, kończy ten rok świetnym wynikiem w realizacji zleceń transportów ponadnormatywnych i dalej planuje dynamiczny rozwój usług project cargo, głównie dla branży energetycznej i przemysłu ciężkiego. Na rok 2021 Fracht FWO już zapowiada kolejne tego typu realizacje z wykorzystaniem kilku rodzajów transportu. Kluczem do sukcesu w organizacji tak trudnych dostaw jest zespół specjalistów Fracht FWO, mający bogate doświadczenie w obsłudze sztuk ciężkich w relacjach zarówno europejskich, jak i międzykontynentalnych.

Fracht FWO specjalizuje się w obsłudze transportów ponadnormatywnych i jest jednym z największych graczy na rynku tego typu usług w Polsce. Operator realizuje łańcuchy dostaw głównie dla branży energetycznej, oil & gas, maszynowej, chemicznej i motoryzacyjnej, z wykorzystaniem wszystkich gałęzi transportu - drogowego, lotniczego, kolejowego, śródlądowego i morskiego, włączając w to organizację czarterów zarówno morskich, jak też lotniczych. Rokrocznie Fracht FWO realizuje kilkadziesiąt skomplikowanych logistycznie zleceń dla inwestycji w Polsce i na świecie, tak jak dostawa ponad 100 tonowych zbiorników wody zasilającej z Opola do Jaworzna, czy transport urządzeń o podobnym ciężarze z Polski i Czech do USA, z wykorzystaniem wyczarterowanych samolotów typu Antonow – AN 124.

Zespół specjalistów to podstawa
W organizacji transportów ponadnormatywnych kluczową rolę odgrywa wyspecjalizowany, dedykowany zespół profesjonalistów, który precyzyjnie planuje i nadzoruje realizację każdego projektu dostawy ładunku ponadnormatywnego. Kierownicy projektów w Dziale Ładunków Ciężkich i Ponadnormatywnych, odpowiedzialni za realizację często bardzo skomplikowanych logistycznie dostaw, muszą wykazać się dużym doświadczeniem i fachową wiedzą spedycyjną oraz inżynieryjną. Kluczowe znaczenie ma znajomość dokumentacji technicznych i procedur administracyjnych, związanych np. z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń na przejazdy ponadgabarytowe po drogach publicznych, czy też umiejętność odczytywania dokumentacji technicznej i znajomość terminologii dotyczącej danej branży.

Ponad 100-tonowe transformatory do Belgii
Jednym z ostatnich zleceń Fracht w roku 2020 był transport door-to-door trzech transformatorów o wadze 113 ton każdy, dostarczonych z fabryki w Polsce do odbiorcy w Belgii. Realizacji tego zlecenia - dostawa trzech transformatorów z Polski do Belgii - trwała zaledwie 3 tygodnie. Zespół Fracht FWO Polska odpowiadał za kompleksową organizację i nadzór nad transportem i przeładunkami z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu, od odbioru urządzeń w Polsce do rozładunku w miejsca posadowienia. Projekt podzielono na kilka etapów. Najpierw transformatory przetransportowano specjalnymi naczepami drogowymi do terminala morskiego w Trójmieście, gdzie za pomocą dźwigu pływającego zostały przeładowane na specjalnie wyczarterowany statek, który dostarczył ładunek do belgijskiego portu w Ghent, z uwzględnieniem ograniczeń nawigacyjnych wynikających z położenia portu i dostępnej infrastruktury. Następnie transformatory przeładowano na specjalistyczne naczepy modułowe, na których urządzenia dowieziono na miejsce posadowienia.
- W organizacji transportów project cargo najtrudniejszym zadaniem jest koordynacja całego procesu transportu od drzwi do drzwi z dotrzymaniem reżimu czasowego i kosztowego. Nasz zespół nadzorował każdy etap realizacji, w tym także przygotowanie zestawów drogowych, mocowanie ładunku na naczepie i statku, przeładunki w portach, jak również ostatni etap po rozładunku w Belgii – podkreśla Arkadiusz Trochymiak, starszy kierownik projektu, Fracht FWO Polska.

Dynamiczne tempo rozwoju i nowe miejsca pracy!
Mimo ograniczeń związanych z pandemią, Fracht FWO Polska utrzymał dynamiczne tempo realizacji dostaw ponadnormatywnych, organizując ich kilkadziesiąt w roku 2020. Wśród przewiezionych ładunków wymienić można transformatory do stacji energetycznej w New Jersey i elektrowni wiatrowej w Ohio, USA, wielkogabarytowe kombajny zbożowe z Węgier do Belgii, maszyny recyklingowe z Europy do Australii, elementy kotła z Polski do Szwajcarii czy urządzenia na budowę elektrowni w Indonezji.
Takie tempo rozwoju w obszarze usług transportów ponadnormatywnych, Fracht FWO planuje utrzymać również w roku 2021 i już zapowiada realizacje kolejnych transportów typu project cargo zarówno w eksporcie, jak również w imporcie do Polski. Firma stale też rozbudowuje zespół specjalistów. Obecnie poszukuje kandydatów na stanowiska:

Specjalista ds. spedycji lotniczej

Kierownik ds. Rozwoju Spedycji Morskiej i Lotniczej (w Krakowie, Katowicach i w Warszawie)

Kierownik spedycji morskiej i intermodalu

Specjalista ds. Spedycji Morskiej i Lotniczej

Fracht FWO należy do Grupy Fracht, od 65 lat specjalizującej się w obsłudze przemysłu. Dzięki jej rozbudowanej globalnej sieci oddziałów i partnerów, operator może organizować dostawy różnych grup towarowych i project cargo do dowolnego miejsca świecie.

(źr. Fracht FWO Polska)

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
Brexit w transporcie: sytuacja się normuje?
Indeks Logistyczny Agility o szansach na światowe ożywienie w 2021!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Piotr Hrebieniuk szefem produktu w Omnipack
Poczta Polska wdraża nową strategię – ma być szybka i nowoczesna
Rynek kurierski gotowy na większą skalę przesyłek e-commerce?
COVID-19 wyprzedza wszystkie inne ryzyka biznesowe!
Fracht FWO Polska ogłasza kolejne rekrutacje i przedstawia kierunki rozwoju
Wzrost zadłużenia na rynku KEP - średnio dłużnik z tej branży ma do oddania ok. ...
CHEP i Zbyszko rozszerzają współpracę
Poczta Polska zbuduje swój hub w Porcie Solidarność (CPK)
Dock Doors of Giving - Prologis przekazał ponad 275 tys. euro na cele dobroczynne
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC