Dodaj ogłoszenie o pracy


Andrzej Klimek nowym dyrektorem w zespole Fracht FWO Polska

Fracht FWO Polska stawia na dynamiczny rozwój usług na polskim rynku oraz sukcesywnie wzmacnia i rozbudowuje zespół. Z początkiem października do Fracht FWO dołączył Andrzej Klimek, obejmując stanowisko dyrektora ds. rozwoju biznesu.

Andrzej Klimek ma kilkunastoletnie doświadczenie managerskie w kierowaniu dużymi zespołami i złożonymi procesami w obszarze logistyki, produkcji i handlu. Z sukcesem zrealizował wiele projektów optymalizacyjnych oraz restrukturyzacyjnych, także w spółkach z udziałem Skarbu Państwa (H. Cegielski – Poznań, STOMIL – Poznań). Był członkiem Rad Nadzorczych kilkunastu spółek m.in.: C. Hartwig – Gdynia, Śląskie Centrum Logistyki w Gliwicach, OT Port Świnoujście, Kolej Bałtycka czy Deutsche Binnenreederei AG (DBR AG). Pełnił też funkcję Członka Rady Promocji Żeglugi Śródlądowej przy Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz Członka Komitetu Sterującego Rewitalizacji Dróg Wodnych przy Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Jest absolwentem Wydziału Budowy Maszyn Politechniki Poznańskiej, wieloletnim wykładowcą akademickim na Politechnice Poznańskiej, Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Lesznie oraz Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Ukończył studia podyplomowe i liczne kursy z zakresu zarządzania produkcją i logistyką.

Jego głównym zadaniem jako dyrektora ds. rozwoju biznesu we Fracht FWO będzie pozyskiwanie nowych klientów oraz efektywny rozwój usług w różnych obszarach działalności. Dzięki dotychczasowemu doświadczeniu zawodowemu będzie także wzmacniał kompetencje zespołu Fracht FWO Polska z zakresu m.in. żeglugi śródlądowej, środowiska portowego i transportu kolejowego.
- Chcę, aby nasza oferta jako operatora logistycznego spełniała oczekiwania coraz większej grupy klientów. To proces bardzo złożony, czasochłonny, wymagający szerokiego zakresu umiejętności. Stawiam na pracę zespołową, dobrą komunikację, wzajemne uzupełnianie się z doświadczonym zespołem oraz ścisłą współpracę z menedżerami poszczególnych działów. Wiem z własnego doświadczenia, że synergia w tego typu działaniach przynosi spodziewane efekty – zapowiada Andrzej Klimek, nowy dyrektor ds. rozwoju Fracht FWO Polska.

Fracht FWO Polska funkcjonuje na polskim rynku logistycznym od 14 lat i w tym czasie osiągnął wiele znaczących sukcesów. Fracht zdobył wysoką pozycję pośród klientów z sektora energetycznego i przemysłu ciężkiego, branży chemicznej, automotive, FMCG oraz farmaceutycznej. Potencjał logistyczny firmy wzmacnia globalna sieć partnerów Grupy Fracht, która działa na 6 kontynentach.
- Zmieniające się otoczenie gospodarcze, rozwój naszego kraju i Europy, nieustanne procesy globalizacji handlu, usług i produkcji są dla nas olbrzymim wyzwaniem, ale również niepowtarzalną szansą na kompleksowy rozwój i umacnianie biznesowej pozycji. Oczekiwania i wymagania klientów branży TSL rosną z dnia na dzień. Jestem przekonany, że wzmocnienie zespołu Fracht FWO Polska dzięki dołączeniu Andrzeja Klimka zapewni nam poszerzenie działalności i wspólny sukces – powiedział Andrzej Bułka, prezes zarządu Fracht FWO Polska.

- Jestem optymistą. Od dawna uczestniczę w rozwoju rynku usług logistycznych, także jako autor niekonwencjonalnych rozwiązań i widzę jak dynamicznie rozwija się branża TSL.  Zamierzam całą tę wiedzę wykorzystać w pracy dla Fracht FWO Polska i jestem przekonany o sukcesie - podsumował Andrzej Klimek.

(źr. Fracht FWO Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.