Dodaj ogłoszenie o pracy


CEVA Logistics uruchamia połączenie kolejowo-promowe z Chin do Europy

CEVA Logistics rozszerza usługi transportowe z Chin do Europy. Firma uruchomiła nowe połączenia kolejowo-promowe z chińskiego Xi'an do Immingham w Wielkiej Brytanii i wprowadziła obsługę premium na trasie z Xi'an do portu Mukran (Sassnitz) w Niemczech.

Cotygodniowe multimodalne połączenie kolejowo-promowe CEVA Logistics z Xi'an do Immingham przez Kaliningrad w Rosji to odpowiedź na rosnący popyt na transport ładunków skonteneryzowanych. Pierwszy, pilotażowy pociąg blokowy na nowej trasie do Immingham wyruszył z Xi'an 18 marca. Po dotarciu do Kaliningradu, kontenery jeszcze tego samego dnia zostały przeładowane na prom, który dopłynął do Immingham 6 kwietnia. W ramach pierwszego transportu nowego połączenia dostarczono 25 kontenerów, w tym towary e-commerce. Kolejne próby zostaną przeprowadzone w maju, a regularny serwis ma ruszyć na początku czerwca. CEVA zakłada, że czas dostawy port-to-port wyniesie 18-20 dni, a door-to-door nie przekroczy 25 dni.

Nowe połączenie Chiny-Europa via Małaszewicze
Od 1 kwietnia, pociągi do Duisburga w Niemczech są dodatkowo obsługiwane w każdy czwartek jako usługa premium. Zaś 1 czerwca CEVA uruchomi też dodatkowe, regularne połączenie kolejowe z wykorzystaniem opcji pociągu blokowego z Xi'an do Duisburga, z trasą przebiegającą przez Polskę i port suchy w Małaszewiczach. W tym przypadku czas dostawy port-to-port wyniesie 15 dni. CEVA Logistics, rozwijając dodatkowe połączenia kolejowe, rozszerza również regularne połączenia z Chin do Hiszpanii, Włoch i Francji. Pociągi blokowe zapewniają elastyczne rozwiązania transportowe między Azją a Europą. W ciągu ostatnich dwóch lat CEVA przyspieszyła rozwój usług w zakresie dostaw lądowych z Chin do Europy. W styczniu br. firma uruchomiła regularne połączenie kolejowe do Dourges we Francji. Kluczowe znaczenie dla dalszego wzrostu tego segmentu usług nadal będzie miał port w Xi'an, z którego od maja 2020 roku CEVA Logistics zorganizowała przejazdy ponad 50 pociągów blokowych.

- CEVA Logistics angażuje się w rozwój zrównoważonych i niezawodnych rozwiązań transportowych z wykorzystaniem usług kolejowych - w szczególności na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku. Kryzys w Kanale Sueskim pokazał zagrożenia związane z korzystania tylko z jednej gałęzi transportowej. Wprowadzone zmiany i uruchomienie większej liczby pociągów blokowych, nowych tras i usług premium, pozwala nam na oferowanie naszym klientom elastycznych rozwiązań logistycznych i wspieranie ich w realizacji bezpiecznych i efektywnych kosztowo łańcuchów dostaw - podsumował Xavier Bour, Global Ground and Rail Product Leader, CEVA Logistics.

(źr. CEVA Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.