CEVA Logistics rozszerza usługi transportowe z Chin do Europy. Firma uruchomiła nowe połączenia kolejowo-promowe z chińskiego Xi'an do Immingham w Wielkiej Brytanii i wprowadziła obsługę premium na trasie z Xi'an do portu Mukran (Sassnitz) w Niemczech.
Cotygodniowe multimodalne połączenie kolejowo-promowe CEVA Logistics z Xi'an do Immingham przez Kaliningrad w Rosji to odpowiedź na rosnący popyt na transport ładunków skonteneryzowanych. Pierwszy, pilotażowy pociąg blokowy na nowej trasie do Immingham wyruszył z Xi'an 18 marca. Po dotarciu do Kaliningradu, kontenery jeszcze tego samego dnia zostały przeładowane na prom, który dopłynął do Immingham 6 kwietnia. W ramach pierwszego transportu nowego połączenia dostarczono 25 kontenerów, w tym towary e-commerce. Kolejne próby zostaną przeprowadzone w maju, a regularny serwis ma ruszyć na początku czerwca. CEVA zakłada, że czas dostawy port-to-port wyniesie 18-20 dni, a door-to-door nie przekroczy 25 dni.
Nowe połączenie Chiny-Europa via Małaszewicze
Od 1 kwietnia, pociągi do Duisburga w Niemczech są dodatkowo obsługiwane w każdy czwartek jako usługa premium. Zaś 1 czerwca CEVA uruchomi też dodatkowe, regularne połączenie kolejowe z wykorzystaniem opcji pociągu blokowego z Xi'an do Duisburga, z trasą przebiegającą przez Polskę i port suchy w Małaszewiczach. W tym przypadku czas dostawy port-to-port wyniesie 15 dni. CEVA Logistics, rozwijając dodatkowe połączenia kolejowe, rozszerza również regularne połączenia z Chin do Hiszpanii, Włoch i Francji. Pociągi blokowe zapewniają elastyczne rozwiązania transportowe między Azją a Europą. W ciągu ostatnich dwóch lat CEVA przyspieszyła rozwój usług w zakresie dostaw lądowych z Chin do Europy. W styczniu br. firma uruchomiła regularne połączenie kolejowe do Dourges we Francji. Kluczowe znaczenie dla dalszego wzrostu tego segmentu usług nadal będzie miał port w Xi'an, z którego od maja 2020 roku CEVA Logistics zorganizowała przejazdy ponad 50 pociągów blokowych.
- CEVA Logistics angażuje się w rozwój zrównoważonych i niezawodnych rozwiązań transportowych z wykorzystaniem usług kolejowych - w szczególności na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku. Kryzys w Kanale Sueskim pokazał zagrożenia związane z korzystania tylko z jednej gałęzi transportowej. Wprowadzone zmiany i uruchomienie większej liczby pociągów blokowych, nowych tras i usług premium, pozwala nam na oferowanie naszym klientom elastycznych rozwiązań logistycznych i wspieranie ich w realizacji bezpiecznych i efektywnych kosztowo łańcuchów dostaw - podsumował Xavier Bour, Global Ground and Rail Product Leader, CEVA Logistics.
(źr. CEVA Logistics)