Dodaj ogłoszenie o pracy


Świdnicki terminal Schenkera z ekologicznym certyfikatem BREEAM

Na początku 2021 roku DB Schenker przeniósł operacje z dotychczasowego obiektu w Lublinie do nowoczesnego terminala położonego w Strefie Aktywności Gospodarczej w Świdniku. Inwestycja powstała w oparciu o najwyższe standardy nowoczesnego i ekologicznego budownictwa.

Przyznany pod koniec lutego br. certyfikat BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method) określa standardy w zakresie zrównoważonego projektowania, budowania i użytkowania obiektów. Metoda BREEAM zwraca uwagę na komfort użytkowania budynku, bezpieczeństwo i higienę pracy, rozwiązania służące zdrowiu i temu, co charakteryzuje tzw. wellbeing pracowników. Punktowane są obszary związane z zastosowanymi materiałami budowlanymi i wykończeniowymi. W trakcie weryfikacji oceniania jest także jakość rozwiązań w zakresie ochrony środowiska, w tym wydajności energetycznej, oszczędności wody czy zarządzania odpadami.

– Terminal w Świdniku to druga, obok Rzeszowa, inwestycja zrealizowana w ciągu ostatnich miesięcy. W obie te lokalizacje zainwestowaliśmy łącznie ponad 100 mln złotych. Tworzymy bezpieczne i nowoczesne miejsca pracy, starając się do maksimum ograniczyć negatywny wpływ naszej działalności na otoczenie – mówi Piotr Zborowski, CEO North & East Europe w DB Schenker.

Terminal w Świdniku, zrealizowany przez Panattoni, ma prawie 4500 mkw. powierzchni operacyjnej i 45 doków ładunkowych. 665 mkw. przeznaczonych jest na część biurową. Obiekt wyposażono w nowoczesne rozwiązania, m.in. ciche wózki widłowe o napędzie elektrycznym, urządzenia pozwalające na odzysk ciepła czy oświetlenie typu LED. Metoda BREEAM ocenia również budynki pod kątem dostępności komunikacyjnej. Nowy terminal DB Schenker dla lubelskiego oddziału firmy jest dogodnie zlokalizowany. Znajduje się w pobliżu lotniska oraz drogi krajowej S17, biegnącej szlakiem europejskiej trasy E372, która łączy południowo-wschodnią Polskę z zachodnią Ukrainą.

Zielone terminale
W ostatnich latach DB Schenker wybudował już kilka obiektów, m.in. we Wrocławiu, Białymstoku, Zielonej Górze czy Olsztynie, które uzyskały certyfikaty BREEAM. Terminal w Białymstoku był pierwszym w Polsce, który przeszedł weryfikację, uzyskując wynik Very Good. Z kolei terminale w Zielonej Górze i Olsztynie to pierwsze obiekty w tych miastach, które zostały wyróżnione tym certyfikatem.

(źr. DB Schenker)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.