Konto pracodawcy


Dobre wyniki po pierwszej połowie roku w Kuehne+Nagel

W świetle wyzwań stawianych przez pandemię COVID-19 i globalny lockdown, Grupa Kuehne+Nagel zanotowała dobre wyniki za drugi kwartał 2020 roku. Wzrost udziału w rynku oraz zainicjowane w całej Grupie ograniczenia kosztów miały pozytywny wpływ na sytuację finansową. W pierwszym półroczu obrót netto wyniósł 9,8 miliarda CHF. Wahania kursów walut w pierwszej połowie roku miały istotny negatywny wpływ na obroty netto (-5,9%) i na EBIT (-5,3%). Wolne przepływy pieniężne wzrosły o 5,5% w stosunku do roku poprzedniego.

Logistyka morska
W pierwszej połowie roku niekorzystne otoczenie rynkowe przełożyło się na zmniejszenie wolumenu przewozów, a tym samym na spadek działalności logistyki morskiej. W drugim kwartale 2020 roku wolumen kontenerów spadł o 11,7 proc. rok do roku do 1,1 mln TEU. Obroty netto logistyki morskiej spadły do prawie 1,7 miliarda CHF, a EBIT do 88 milionów CHF. Pomimo zmiennego otoczenia rynkowego, zainteresowanie klientów usługami morskimi utrzymywało się na wysokim poziomie. Skoncentrowano się to głównie na kompleksowych rozwiązaniach dla neutralnych klimatycznie łańcuchów dostaw.

Logistyka lotnicza
Wysoki popyt na towary niezbędne do walki z pandemią w drugim kwartale 2020 roku doprowadził do krótkoterminowej zmiany transportowanego asortymentu. Ograniczona przepustowość związana z brakiem lotów pasażerskich w Q2 2020 doprowadziła do zakupu usług czarterowych dla klientów dywizji lotniczej. Te czynniki przyniosły rentowność. Wraz ze stopniowym wznowieniem usług pasażerskich od czerwca widoczna jest niewielka normalizacja warunków rynkowych. Wolumen przewozów lotniczych na poziomie 315 tys. ton w drugim kwartale 2020 r. był niższy o 22 proc. w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Obroty netto wzrosły do 1,4 miliarda CHF, a EBIT do 110 milionów CHF.

Logistyka drogowa
Kwiecień i maj 2020 charakteryzowały się znacznym spadkiem wolumenu logistyki drogowej. Jednak popyt od czerwca br. wyraźnie się ożywił. Szczególnie popyt na europejski transport drobnicowy poprawił się do poziomu sprzed kryzysu. W Ameryce Północnej popyt na wszystkie segmenty produktów, z wyjątkiem farmacji i e-commerce, był znacznie niższy w porównaniu z poprzednim rokiem. Obroty netto dywizji drogowej spadły do 721 mln CHF w drugim kwartale 2020 r., a EBIT spadł do 9 mln CHF. Ze względu na dobre przyjęcie platformy eTrucknow na rynku została ona rozszerzona na kolejne kraje Azji.

Logistyka kontraktowa
W logistyce kontraktowej znaczący spadek popytu w drugim kwartale 2020 r. został złagodzony poprzez wprowadzenie rygorystycznej polityki zarządzania kosztami. Znacznie wyższy popyt odnotowały dobra podstawowe i e-handel, które stanowią obecnie około połowę portfela logistyki kontraktowej. Obrót netto tej dywizji w drugim kwartale 2020 roku spadł do 1,1 miliarda CHF, a EBIT do 28 milionów CHF.

Rada dyrektorów Kuehne+Nagel International AG na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu, które odbędzie się 2 września 2020 r. zaproponuje akcjonariuszom dywidendę w wysokości 4 CHF za akcję. - Członkowie zarządu i rady dyrektorów monitorowali i aktywnie nadzorowali rozwój sytuacji gospodarczej w czasie pandemii. Ze względu na dobre wyniki, dużą odporność firmy, stabilne przepływy pieniężne i płynność finansową zdecydowali się zaproponować akcjonariuszom odpowiedni udział w sukcesie spółki w 2019 roku z dywidendą w wysokości 4,00 CHF za akcję  – powiedział dr Joerg Wolle, prezes zarządu. - Pomimo stopniowej normalizacji sytuacji rynkowej, firma Kuehne+Nagel będzie nadal uważnie obserwowała skutki kryzysu w drugiej połowie roku.

(źr. Kuehne + Nagel)

 

kobiety w logistyce
Kobiety w logistyce - DB Schenker Ukraina z nową dyrektor zarządzającą
Monika Duda dyrektorem zarządzającym DHL Supply Chain
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Rząd wprowadza pakiet Slim VAT – co to oznacza dla przedsiębiorców?
Co to jest SENT i jak wygląda monitorowanie pojazdów?
Pakiet mobilności i jego możliwe konsekwencje
Oszczędność Volvo FH z I-Save wynosi nawet do 10 procent
Trzy dni na zwrot środków z rachunku VAT – idą zmiany w split payment
Dodatkowe 2 h jazdy na zjazd do domu – czyli art. 12 Rozporządzenia 561/2006
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy akcyzowa pułapka wstrząśnie branżą olejów smarowych?
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Volvo Trucks uruchamia w Polsce sprzedaż 4 nowych modeli samochodów ciężarowych
FM Logistic rozpoczyna współpracę z Grohe
Aż 95 proc. Polaków chce kaucji za opakowania po napojach – czy rząd wprowadzi t ...
Poczta Polska przywróciła obsługę przesyłek do Gruzji i Tajwanu
Szczepionka na Covid-19 w IV kwartale 2020? – DHL już opracował jej łańcuch dos ...
reklama
Podróż z jednym boxem EETS
Delta Trans zakończyła wdrażanie systemu WMS
Prologis podnosi standardy w obszarze ochrony środowiska - Raport ESG 2019
King of Innovation – międzynarodowy sukces ID Logistics Polska
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC