Konto pracodawcy


Poczta Polska podsumowała miniony rok

Rozwój usługi Odbiór w Punkcie, uproszczenie systemu opłat za przesyłki listowe,  powiększenie sieci placówek pocztowych, nowa architektura sieci logistycznej oraz wprowadzanie rozwiązań elektromobilnych – to kluczowe osiągnięcia Poczty Polskiej w mijającym roku. Spółka w obliczu spadku tradycyjnej korespondencji, utrzymuje czołową pozycja na rynku KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych).

Poczta  wspólnie z partnerami tworzy największą w kraju sieć click&collect, należy do niej ok. 12 tysięcy placówek pocztowych, sklepów Żabka, stacji PKN Orlen oraz kiosków i saloników prasowych Ruchu. W drugiej połowie 2019 r. do sieci dołączyło 200 automatów paczkowych zamontowanych m.in. w marketach Biedronka. – Poczta Polska rozpoczęła z partnerami budowę sieci w 2015 roku. Po dwóch latach można z pełnym przekonaniem powiedzieć, że  przyjęta strategia sprawdziła się. Nasi klienci coraz częściej zamawiają paczki do sieci Odbiór w Punkcie. W tym roku planujemy dalszy rozwój tej sieci – mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej.

Lider logistyki
Rozwój sieci click&collect to odpowiedź na zmiany zachodzące na rynku. Liczba tradycyjnej korespondencji maleje od lat. Rok 2019 nie był wyjątkiem, z danych firmy wynika, że w porównaniu do 2018 roku ten spadek wyniósł ok. 9%. Jednak Poczta wykorzystuje trend  wzrostu  przesyłek e-commerce. W 2019 roku  rozwijała  architekturę logistyczną, w związku z tym wynajęła nowe hale w Białymstoku, Grodzisku Mazowieckim, Niepołomicach, dzięki czemu powierzchnia magazynowa powiększyła się o 23 tys. mkw. Na początku roku Poczta Polska uruchomiła Międzynarodową Przesyłkę Paletową, która  zapewnia wysyłkę towaru zarówno z Polski do wybranych krajów europejskich, jak i z Europy do Polski. To nowa usługa przewozu drogowego towarów, przy wykorzystaniu drobnicowej sieci logistycznej. Spółka realizuje usługę na terenie Niemiec, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Holandii i innych krajów Europy na podstawie stałych umów lub jednorazowych zleceń.
Pierwsze auta elektryczne wzmocniły pocztową flotę samochodową w listopadzie. Dostawcze auta na prąd trafiły do Białegostoku, Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Szczecina, Warszawy oraz Wrocławia. Wynajem aut elektrycznych przez państwową spółkę wpisuje się w przygotowany przez Ministerstwo Energii „Plan rozwoju elektromobilności w Polsce”, będący częścią „Planu na rzecz odpowiedzialnego rozwoju”. Spółka posiada obecnie największą flotę użytkowych aut elektrycznych w Polsce.
– Najważniejszym atutem Poczty Polskiej jest jej unikatowy dostęp do wszystkich obywateli, instytucji i urzędów zlokalizowanych w całym kraju. Nasze placówki są we wszystkich gminach, w 2019 roku oddaliśmy do użytku 79 nowych placówek. Zatrudniamy ponad 30 tys. listonoszy i kurierów, którzy każdego dnia dostarczają miliony przesyłek. Wykorzystując te atuty stawiamy na rozwój usług logistycznych, podobnie zresztą jak inni operatorzy pocztowi działający w Europie – podkreśla Przemysław Sypniewski.

Spadek liczby tradycyjnej korespondencji wymusił zmianę w usługach doręczania tego typu przesyłek. Wiosną 2019 roku wprowadzono nowe zasady, które uprościły obowiązujący regulamin. Opłata za list została uzależniona od dwóch czynników: wielkości koperty oraz tego, czy przesyłka jest zwykła czy priorytetowa. W ramach nowej oferty wprowadzono trzy podstawowe formaty listów: S (koperta A5), M (koperta A4) oraz L (koperta większa niż A4).  Najlżejszy list może ważyć maksymalnie pół kg, najcięższy – 2 kg. Była to pierwsza tak poważna zmiana od 1989 roku.

Więcej pocztowców
Poczta Polska zatrudnia obecnie ponad 80 tys. osób, pozostając największym pracodawcą w Polsce. W 2019  zatrudnienie wzrosło o 800 osób w stosunku roku 2018. Spółka zwiększyła zarazem zatrudnienie osób niepełnosprawnych. W ostatnim kwartale mijającego roku wszyscy pocztowcy otrzymali dodatki w wysokości 800 złotych brutto. Uzgodniono także z partnerami społecznymi, że od nowego roku miesięczna wartość bonów żywnościowych dla pracowników, którzy wykonują pracę wymagającą wyższego wysiłku fizycznego wzrośnie i będzie  wynosiła około 140 złotych miesięcznie.

(źr. Poczta Polska)

kobiety w logistyce
Kobiety w logistyce - DB Schenker Ukraina z nową dyrektor zarządzającą
Monika Duda dyrektorem zarządzającym DHL Supply Chain
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Rząd wprowadza pakiet Slim VAT – co to oznacza dla przedsiębiorców?
Jak wyłapać „czarne owce” – czy kontrole pracowników na home office będą s ...
Co to jest SENT i jak wygląda monitorowanie pojazdów?
Pakiet mobilności i jego możliwe konsekwencje
Oszczędność Volvo FH z I-Save wynosi nawet do 10 procent
Trzy dni na zwrot środków z rachunku VAT – idą zmiany w split payment
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Podatkowe znaki bezmyślności czyli banderole
Czy akcyzowa pułapka wstrząśnie branżą olejów smarowych?
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Volvo Trucks odpowiadając na potrzeby rynku produkuje coraz więcej trucków napędz ...
CEVA Logistics kontynuuje ekspansję w Ameryce Południowej - uruchamia nowe oddział ...
Prologis uruchomił cyfrową platformę do projektowania wyposażenia magazynów
Radial – światowy operator logistyczny dla e-commerce rozpoczyna operacje w Polsce
Kuehne+Nagel wzmacnia swoją sieć obsługi farmaceutyków, także szczepionek
Volvo Trucks uruchamia w Polsce sprzedaż 4 nowych modeli samochodów ciężarowych
FM Logistic rozpoczyna współpracę z Grohe
Aż 95 proc. Polaków chce kaucji za opakowania po napojach – czy rząd wprowadzi t ...
Poczta Polska przywróciła obsługę przesyłek do Gruzji i Tajwanu
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC