Konto pracodawcy


Rozbudowa Terminalu Kontenerowego w Porcie Szczecińskim

Kosztem 30 milionów złotych zostanie rozbudowany Terminal Kontenerowy w Porcie Szczecińskim. Operatorem Terminala oraz inwestorem jest spółka DB Port Szczecin. Zgodnie z projektem na wyspie Ostrów Grabowski przy Nabrzeżu Fińskim inwestor rozbuduje sieć dróg dojazdowych oraz placów składowych dla kontenerów.

Dzięki inwestycji Szczeciński Terminal Kontenerowy znacząco będzie mógł przyśpieszyć operacje przeładunkowe oraz zwiększyć wolumen obsługiwanych jednostek. Obecnie każdy kontener po rozładunku jest transportowany na plac składowy znajdujący się w odległości ok 200 metrów. Rozbudowa placu składowego pozwoli na złożenie jednostek ładunkowych po rozładunku od razu na placu. Ponadto dzięki rozbudowie terminala zwiększy się także możliwość obsługi kontenerów chłodniczych i mrożonej ryby, która jest bardzo ważnym towarem dla Szczecina.

Przypomnijmy, że nowy Terminal Kontenerowy został otwarty w 2011 roku zastępując dotychczas wykorzystywane miejsce do obsługi kontenerów na nabrzeżu Czeskim. Terminal jest wyposażony w dwie suwnice KOCKS i oferuje obsługę i remonty każdego rodzaju kontenerów. Rozbudowa Terminala powinna zakończyć się na początku 2015 roku.

(opr. Mateusz Dziechciarz/Szczecin)

kobiety w logistyce
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Zmiany w rozliczaniu wynagrodzeń kierowców zatrzęsą rynkiem transportowym?
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
CEVA uruchamia nowe usługi air cargo
15 lat Dachser w Polsce
MediaMarktSaturn uruchomił nowe centrum dystrybucji w Polsce
Firmy kurierskie napędzają popyt na powierzchnie magazynowe
21. Oddział PEKAES w Kaliszu rozpoczął prace
Wyścig z czasem – Hillebrand dostarczył w ciągu kilku dni 160 ton wina i 940 mln ...
Logistyczne wyzwania w recykling baterii dla motoryzacji
LPP przyspiesza wdrożenie RFID
CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC