Dodaj ogłoszenie o pracy


Rozbudowa Terminalu Kontenerowego w Porcie Szczecińskim

Kosztem 30 milionów złotych zostanie rozbudowany Terminal Kontenerowy w Porcie Szczecińskim. Operatorem Terminala oraz inwestorem jest spółka DB Port Szczecin. Zgodnie z projektem na wyspie Ostrów Grabowski przy Nabrzeżu Fińskim inwestor rozbuduje sieć dróg dojazdowych oraz placów składowych dla kontenerów.

Dzięki inwestycji Szczeciński Terminal Kontenerowy znacząco będzie mógł przyśpieszyć operacje przeładunkowe oraz zwiększyć wolumen obsługiwanych jednostek. Obecnie każdy kontener po rozładunku jest transportowany na plac składowy znajdujący się w odległości ok 200 metrów. Rozbudowa placu składowego pozwoli na złożenie jednostek ładunkowych po rozładunku od razu na placu. Ponadto dzięki rozbudowie terminala zwiększy się także możliwość obsługi kontenerów chłodniczych i mrożonej ryby, która jest bardzo ważnym towarem dla Szczecina.

Przypomnijmy, że nowy Terminal Kontenerowy został otwarty w 2011 roku zastępując dotychczas wykorzystywane miejsce do obsługi kontenerów na nabrzeżu Czeskim. Terminal jest wyposażony w dwie suwnice KOCKS i oferuje obsługę i remonty każdego rodzaju kontenerów. Rozbudowa Terminala powinna zakończyć się na początku 2015 roku.

(opr. Mateusz Dziechciarz/Szczecin)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.