GXO Logistics opublikował wyniki swojego najnowszego, globalnego badania dotyczącego trendów w e-commerce oraz w zwrotach. Badanie przedstawia trendy w zwyczajach zakupowych konsumentów i zachowaniach detalistów oraz zależności między rozwojem e-commerce a większą liczbą zwrotów.
Kluczowe wnioski płynące z badania to:
• 72 proc. detalistów inwestuje w procesy zarządzania zwrotami.
• Ponad jedna czwarta detalistów zainwestowała ostatnio w dodatkową powierzchnię magazynową.
• 57 proc. konsumentów twierdzi, że posiadanie zrównoważonego programu zwrotów jest ważnym czynnikiem podejmowania decyzji przy dokonywaniu zakupów online.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy:
o 36 proc. detalistów stwierdziło wzrost liczby zwrotów online.
o 37 proc. detalistów przyznało, że zwroty zwiększyły ich koszty operacyjne.
o 42 proc. konsumentów potwierdziło, że zwróciło przynajmniej jedną sztukę odzieży zakupionej online.
- Obserwujemy dynamiczny rozwój outsourcingu wśród detalistów. Pragną oni pozbyć sie ryzyka związanego z ich łańcuchami dostaw. Poszukują takiego partnera logistycznego, który dzięki zaawansowanej technologii i skali działania, będzie wspierał rozwój ich biznesów e-commerce. Szczególnie wobec coraz większego zapotrzebowania w obszarze zarządzania zwrotami, dlatego że wymagją one zastosowania specjalistycznej technologii do optymalizacji zapasów - powiedział Richard Cawston, prezes GXO w Europie.
Z analiz i doświadczeń GXO wynika, że aż 35 proc. towarów kupionych online jest zwracanych. Przewiduje się, że zapotrzebowanie na usługi logistyki zwrotów wzrośnie w znaczacy sposób. Krajowa Federacja Handlu Detalicznego (NRF) prognozuje, że wydatki w tym obszarze wzrosną do 604 mld $ do 2025 roku.
Powyższe wnioski pochodzą głównie z dwóch badań zleconych przez GXO i przeprowadzonych przez Statista. Dane dotyczące detalistów zostały zebrane od 360 respondentów reprezentujących firmy różnej wielkości w USA, Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii. Dane konsumenckie pochodzą od około 4 tys. respondentów z różnych grup demograficznych.
(źr. GXO Logistics)