Konto pracodawcy


Na rynku transportu drogowego wyraźne ożywienie w ofertach ładunków

Jak informuje giełda transportowa Teleroute - od kilkunastu tygodni aktywność na giełdzie odnotowuje tendencję zwyżkową. Wyniki giełdy osiągnęły już poziom sprzed wybuchu pandemii. Jeśli ta tendencja się utrzyma, wyniki giełdy za pozostałą część roku będą lepsze niż w 2019 roku – przewiduje Teleroute.

Po początkowym szoku, jaki koronawirus wywołał na europejskim rynku, giełda transportowa Teleroute (która wraz z 123Cargo i Wtransnet stanowi jedną z największych sieci współpracy transportowej w Europie) potwierdza wznowienie działalności oraz znaczący wzrost liczby ofert ładunków w ostatnich tygodniach. Dzięki ożywieniu wyniki giełdy osiągnęły poziom sprzed wybuchu pandemii, a w ostatnich tygodniach lipca były nawet wyższe, w związku z czym spółka nie odnotowała spowolnienia typowego dla końcówki sezonu. Najtrudniejszy moment dla sektora transportu w związku z kryzysem miał miejsce w kwietniu, kiedy to całkowite wstrzymanie działalności przemysłowej w całej Europie spowodowało gwałtowny spadek wolumenu realizowanych przewozów. Po tym okresie nastąpił okres zakłóceń w łańcuchu dostaw, w którym spedytorzy i przewoźnicy zaczęli korzystać z Teleroute w poszukiwaniu nowych tras dla zwiększonej ilości towarów i w celu zarządzania popytem, a liczba nowych użytkowników giełdy wzrosła o 1200.

Francja – odczuwalna siła napędowa ożywienia
W kwietniu wolumen ładunków na Teleroute plasował się poniżej średniej, natomiast w połowie lata nastąpiło bardzo istotne ożywienie w zakresie ofert frachtów, których liczba się podwoiła, przy czym głównym krajem pochodzenia zleceń była Francja. Dzięki temu aktywność w lipcu znacząco przekroczyła średnią miesięczną liczbę publikowanych ofert, głównie na francuskim rynku krajowym (90 proc. wolumenu) oraz w zakresie eksportu prowadzonego w równym stopniu z Francji do Belgii, Niemiec i Hiszpanii. Z kolei w zakresie importu dane liczbowe prezentują się jeszcze lepiej – w ciągu ostatnich dwóch miesięcy wolumen ofert uplasował się znacznie powyżej normy, wskazując na ożywienie w głównych państwach wysyłających towary do Francji: we Włoszech, które prowadzą w rankingu na poziomie 37 proc. ofert ładunków, w Niemczech (29 proc.), Belgii (23 proc.) oraz Hiszpanii (7 proc.).

Włochy dzięki eksportowi podwoiły swoją aktywność
W odniesieniu do danych pozyskanych z opublikowanych w Teleroute ofert , których krajem pochodzenia były Włochy – jedno z państw najbardziej dotkniętych skutkami pandemii – zaobserwowano zaskakujące ożywienie w lipcu, kiedy to odnotowano podwojony wolumen przewozów dzięki przywróceniu transakcji z Francją, do której trafia 57 proc. włoskiego eksportu. Do najważniejszej trójki zaliczają się również Niemcy (18 proc.) oraz Hiszpania (15 proc.).
Z kolei w lipcu pod względem ładunków przychodzących z tego transalpejskiego państwa liczba ofert została podwojona w/235>porównaniu z poprzednimi miesiącami, plasując się powyżej średniej z 2019 r. oraz na poziomie jedynie nieznacznie niższym od miesięcy, w których stwierdzono najwyższą aktywność na giełdzie transportowej. Siłą napędową tego przywrócenia aktywności jest przepływ towarów przywożonych z Francji (40 proc. opublikowanych ofert ładunków) i Niemiec (15 proc.) jako głównych państw oferujących ładunki na rynek włoski.

Znaczny wzrost w Niemczech
W Niemczech, kolejnej z głównych sił napędowych europejskiej gospodarki, zaobserwowaliśmy zdecydowane odbicie działalności w lipcu – 25 proc. powyżej średniej miesięcznej z 2019 r., tendencja wzrostowa na rynku krajowym, którą można było zauważyć już w czerwcu, oraz 50 proc. ofert ładunków obejmujących Niemcy jako kraj pochodzenia lub rozładunku. Pozostałe oferty transportu obejmują 28 proc. przywozów, głównie z Włoch i Francji, oraz wywozów (pozostałe 22 proc.), których głównymi adresatami były Francja i Holandia.

Dane uzyskane na podstawie ofert zarejestrowanych w Teleroute świadczą o przywróceniu normalnego działania europejskiego rynku transportowego. Jeśli tendencja ta się utrzyma, wyniki giełdy za pozostałą część roku będą lepsze niż w 2019 roku.

(źr. Teleroute)
 

 

kobiety w logistyce
Kolej coraz bardziej kobieca
Kobiety w logistyce wiedzą czego chcą! Jak odnajdują się na rynku pracy w czasie pandemii?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Forpatients – CEVA wdraża nowe usługi dla branży medycznej i pacjentów
InPost buduje fabrykę paczkomatów i uruchamia w Polsce kilkanaście nowych hubów
Świdnicki terminal Schenkera z ekologicznym certyfikatem BREEAM
DB - straty związane z pandemią wyjątkowo wysokie w roku 2020
Z okazji 90-lecia Raben zaprasza w ekologiczną podróż po Europie
Nie tak źle na rynku przewozów intermodalnych!?
ID Logistics podsumowało wyniki za rok 2020
Grupa CCC wzmacnia zarządzanie łańcuchem dostaw
Renault Trucks podało wyniki sprzedaży za 2020 r.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC