Konto pracodawcy


Internet rzeczy w logistyce - raport DHL "Next-Generation Wireless in Logistics"

DHL opublikował raport - „Next-Generation Wireless in Logistics”, który pokazuje tegoroczne trendy w globalnej branży logistycznej. Mowa m.in. o ewolucji sieci bezprzewodowych oraz technologii opartych na Internecie Rzeczy. Raport przedstawia perspektywę przedstawicieli branży logistycznej, prezentując dane i statystyki. Wskazuje również przykłady wykorzystania różnorodnych technologii bezprzewodowych i możliwości, które cyfrowa transformacja otwiera przed sektorem.

Jeszcze przed obecnym kryzysem związanym z COVID-19 media często poruszały kwestie związane z możliwościami technologii komunikacji bezprzewodowej. Większość ostatnich nagłówków dotyczyła głównie bezprzewodowej sieci komórkowej 5G, która jest obecnie wdrażana w wielu krajach. Niesie ona za sobą wiele korzyści dla użytkowników końcowych, biznesów i operatorów telekomunikacyjnych – od szybszych prędkości, przez większą przepustowość, a kończąc na spersonalizowanych usługach dla nowej generacji inteligentnych i połączonych urządzeń.

Jednak bezprzewodowość to nie tylko 5G. Rozwój nowych sieci otwiera kolejne możliwości przed branżą logistyczną. Zwiększają one transparentność, maksymalizują efektywność operacyjną i przyśpieszają procesy automatyzacji. Na potrzeby zastosowań przemysłowych rozwinięto zarówno popularne i doskonale znane technologie, takie jak Wi-Fi czy Bluetooth, a także te bardziej niszowe, takie jak Low Power Wide Area Networks (LPWAN) czy Satelity Low Earth Orbit (LEO). To właśnie tego rodzaju innowacje umożliwią dokonanie następnego kroku w rewolucji komunikacyjnej, w ten sposób przybliżając nas do nowego świata, w którym wszyscy i wszystko będzie połączone ze sobą w każdym miejscu na świecie.
– Przed pandemią wiedza o łańcuchach dostaw była domeną przede wszystkim menedżerów i specjalistów. Jednak w jej trakcie wiele firm dostrzegło, jak cenna jest wiedza
dotycząca sprawności łańcuchów dostaw, które gwarantują, że otrzymujemy niezbędne produkty w konkretnym czasie, pod określonym adresem  – wskazuje Edwin Osiecki, Wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu. – Łączność to nie jest tematyka, która powinna interesować tylko specjalistów ds. logistyki – w końcu sprawność międzynarodowych doręczeń dotyczy każdego z nas, niezależnie od tego, czy zamawiamy podzespoły z Europy Zachodniej, czy produkty z wyprzedaży w Chinach. Z tego względu wdrażanie nowych technologii w branży odgrywa tak ogromną rolę.

Przyszłość logistyki
W ostatnim badaniu przeprowadzonym przez DHL wśród 800 menedżerów łańcuchów dostaw, 60 proc. respondentów stwierdziło, że obecnie ich łańcuchy dostaw nie są wystarczająco transparentne. Kluczowymi trzema wyzwaniami, które zauważyli, są: osiągnięcie realnej przejrzystości, brak jednej scentralizowanej platformy do napędzania inicjatyw opartych na Internecie Rzeczy, a także fragmentaryczne, wybiórcze zbieranie danych ze zróżnicowanych łańcuchów dostaw. Z tego względu trzy najważniejsze priorytety, które mają doprowadzić do zwiększenia transparentności, to: kompleksowa przejrzystość transportu i zasobów oraz wdrożenie analityki danych generowanych przez łańcuchy dostaw. Z kolei 75 proc. respondentów zadeklarowało chęć implementacji przynajmniej jednej technologii bezprzewodowej w najbliższej przyszłości, aby osiągnąć swoje cele związane z transparentnością.
– Po transformacji przemysłu lekkiego, cyfrowa rewolucja zmienia teraz gwałtownie ten cięższy, czyli m.in. motoryzację, produkcję czy opiekę zdrowotną – mówi Markus Kückelhaus, Vice President Innovation & Trend Research, DHL Customer Solutions & Innovation w DHL. –Nasz sektor, czyli logistyka, będzie czerpać największe korzyści z digitalnej rewolucji napędzanej przez Internet Rzeczy, ale zarazem stanie się największym motorem napędowym jej rozwoju. Chociaż już teraz niektóre sektory naszej branży są inteligentne i połączone, technologie bezprzewodowe nowej generacji zapoczątkują nową falę Internetu Rzeczy w logistyce.

Przyszłość, w której wszyscy i wszystko będzie podłączone do sieci, pozwoli na rozwój trzech kluczowych trendów w sektorze logistycznym:
1. Całkowita przejrzystość – Każda dostawa, zasoby logistyczne, infrastruktura czy obiekty będą ze sobą połączone dzięki szerokiej dostępności sieci i przystępnym kosztowo czujnikom o wysokiej wydajności. Umożliwi to wysoce efektywną automatyzację, usprawnienie procesów, szybsze i bardziej transparentne rozwiązywanie incydentów oraz – co najważniejsze – najlepszą jakość obsługi zarówno klientów B2B, jak i B2C.

2. Autonomia na jeszcze szerszą skalę – Wszystkie autonomiczne pojazdy – czy to roboty w centrach, czy samochody na publicznych drogach – są uzależnione od bardzo szybkiej i niezawodnej komunikacji bezprzewodowej, aby nawigować i efektywnie przemierzać świat. Popularność takich rozwiązań już teraz rośnie, ale to właśnie komunikacja bezprzewodowa następnej generacji będzie kluczowym motorem, który napędzi ich szerokie wykorzystanie, przybliżając świat w kierunku autonomicznych łańcuchów dostaw.

3. Doprowadzenie przewidywań do perfekcji – Już teraz wiele urządzeń funkcjonuje w trybie online. Ilość, szybkość i różnorodność danych, które zbieramy, wzrośnie trzykrotnie w porównaniu do dużych zbiorów, które już teraz generujemy. Nieustanny postęp systemów uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji w połączeniu z bardzo niskimi opóźnieniami technologii bezprzewodowej nowej generacji oznacza, że systemy predykcyjne zbierające informacje i zajmujące się prognozami, szacowaniem czasu i tras dostawy już nie będą ograniczane przez dłuższy czas odpowiedzi czy stan sieci bezprzewodowych.

Chociaż większość przewidywanego wzrostu zostanie osiągnięta z wykorzystaniem technologii, które już znamy, prawdziwie uniwersalna integracja będzie wymagała odpowiedniego podejścia. Korzyści są jednak liczne: większa pojemność, szerszy zasięg, szybsza prędkość, lepsza efektywność energetyczna czy niższe koszty.

– Zastosowanie łączności na większą skalę to niezwykła historia technologicznego i społecznego sukcesu. Internet Rzeczy nie jest innowacją w logistyce. Już teraz 20 miliardów połączonych urządzeń na całym świecie wykorzystuje IoT globalnie, ale to dopiero początek. Wiele technologii powstaje jednocześnie w szybkim tempie – są efektywne kosztowo i coraz bardziej wszechobecne. Teraz stają się one coraz bardziej dostępne, co z kolei otwiera niesamowite możliwości rozwoju i ich wykorzystania – wyjaśnia Matthias Heutger, SVP, Global Head of Innovation & Commercial Development w DHL. Nasz raport ilustruje każdą z technologii bezprzewodowej komunikacji, przybliżając i wyjaśniając ich praktyczne zastosowania oraz ograniczenia. Co więcej, podkreślamy, w jaki sposób potencjał związany z tymi innowacjami szybko staje się fundamentem łańcucha dostaw przyszłości.

Komunikacja bezprzewodowa nowej generacji to szeroka gama możliwości wykorzystania technologii, wspierających w spełnianiu różnorodnych – i często sprzecznych ze sobą – celów. Raport DHL zawiera również specjalną sekcję o nowościach z obszaru technologii bezprzewodowych. Pokazuje kilka innowacyjnych projektów, prowadzonych obecnie w branży, dostarczając wytyczne dotyczące wdrożeń dla organizacji zajmujących się łańcuchami dostaw.

Szczegółowy raport w języku angielskim jest dostępny bezpłatnie na stronie www.dhl.com/next-gen-wireless-logistics

(źr. DHL)

kobiety w logistyce
Kobiety w logistyce - DB Schenker Ukraina z nową dyrektor zarządzającą
Monika Duda dyrektorem zarządzającym DHL Supply Chain
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
Wieziesz ładunek do UK – pamiętaj o akredytacji w Border Force
Zgłoszenie celne a komunikaty IE599 i IE45 - o czym przedsiębiorca wiedzieć powini ...
Efekt pakietu mobilności – jak się do tego przygotować?
Zaległy urlop tylko do 30 września, udzielany także bez zgody pracownika
Rząd wprowadza pakiet Slim VAT – co to oznacza dla przedsiębiorców?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Coraz więcej kontroli płacy minimalnej w Europie i tysiące euro kar!
Kolejny lockdown może zniszczyć polską gospodarkę
Przemysł w Europie będzie potrzebował ponad 11,5 mln mkw. powierzchni magazynowej
Nieruchomości magazynowe napędzają rynek inwestycyjny
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GEFCO Polska i Daewoo Power Products rozwijają współpracę na polskim rynku
Castorama przedłuża umowę z Prologis Park Stryków II
Własna sieć agentów lotniczych ułatwia Fracht FWO rozwój usług aircargo
Fresh Logistics Polska zwiększa powierzchnie magazynowe
Nowa sortownia DPD Polska w Rudzie Śląskiej obsłuży do 300 tys. paczek dziennie
Volvo Trucks gotowe do sprzedaży elektrycznych aut ciężarowych w Europie
DKV Box rozlicza opłaty drogowe w Bułgarii
Raben otwiera nowy magazyn w Legnicy
UPS opublikował wyniki za III kwartał – firma osiągnęła olbrzymie zyski
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC