Konto pracodawcy


W 2023 roku rynek KEP będzie miał wartość 12 mld zł

W 2023 roku wartość rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe) w Polsce będzie kształtować się na poziomie blisko 12 mld zł. Oznacza to wzrost o blisko 50 proc. w porównaniu do wyników z ubiegłego roku. Nadal jednak polski rynek KEP jest niewielki i wynosi zaledwie 3 proc. wartości rynku europejskiego – tak wynika z najnowszego raportu Poczty Polskiej pt. „Rozwój rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) w Polsce od 2014 r. do 2023 r.”.

W 2018 roku operatorzy KEP obsłużyli ponad 476 mln paczek, czyli o 75 proc. więcej w porównaniu do danych z 2014 roku. Wartość rynku wyniosła 6,95 mld zł (wzrost o 60 proc. w stosunku do 2014 roku). Prognozuje się, że w 2023 roku operatorzy KEP obsłużą prawie 850 mln paczek, czyli ponad dwa razy więcej niż w 2017 roku. Estymowany średni wskaźnik rocznego wzrostu w latach 2019–2023 wyniesie 11 proc. Decydujący wpływ na dynamiczny wzrost rynku KEP ma rozwój nowoczesnych technologii i coraz powszechniejszy internet. Zgodnie z danymi GUS,  dostęp do internetu w gospodarstwach domowych kształtował się w 2010 roku na poziomie 63 proc., natomiast w 2018 roku było to już 84 proc. W ostatnich latach rośnie zainteresowanie eZakupami, a konsekwencją każdej transakcji jest nowa przesyłka. – Tradycyjne zakupy, takie jak produkty elektroniczne, odzież, książki czy też zabawki zostały uzupełnione o nowe artykuły, które wcześniej klienci kupowali w tradycyjnych sklepach. Coraz częściej w e-sklepach Polacy zamawiają lekarstwa, żywność czy też artykuły budowlane – komentuje Michał Gawryluk, menedżer ds. rozwoju usług  KEP w Poczcie Polskiej, autor raportu.

Na początku obecnej dekady polski rynek przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych rozwijał się w tempie 7–8 proc., a roczne wolumeny szacowane były na poziomie 175–190 mln paczek. Wzrost wolumenów wymusza na operatorach wprowadzanie kolejnych zmian. Jeszcze kilka lat temu nowością był SMS od kuriera z informacją o przesyłce. Dziś coraz większym zainteresowaniem cieszy się możliwość odebrania przesyłki w sieci click&collect. Poczta Polska wspólnie z partnerami stworzyła największą sieć Odbiór w Punkcie. Należy do niej ponad 11,7 tys. punktów (placówki pocztowe, sklepy Żabka, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki prasowe Ruchu).

(źr. Poczta Polska)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
Jak zarządzać łańcuchem dostaw po pandemii COVID-19?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
Kuehne+Nagel w Polsce podpisało wieloletni kontrakt z firmą Huel
CEVA Logistics rozpoczęła realizację planu ekspansji w Afryce
Pierwsze FLIRTy wjeżdżają na tory
Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski kontenerów
GLS wprowadza na polski rynek rowery kurierskie
Innowacyjne rozwiązanie Hillebrand chroni beczki przed TCA w transporcie
Dachser Polska w nowej siedzibie w Strykowie k. Łodzi
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC