Konto pracodawcy


10 mld zł – tyle będzie miał wartość rynek KEP w 2023 roku

10 mld zł – taką wartość może osiągnąć rynek KEP (kuriersko – ekspresowo - paczkowy) w 2023 roku. W najbliższych latach będzie on stabilnie wzrastał na poziomie ok.  10 proc. rocznie. Poczta Polska zamierza zawalczyć o znaczący udział w tym e-commerce’owym torcie.

W perspektywie 2023 roku Poczta zamierza podwoić swoje przychody z obsługi rynku KEP z obecnie wynoszących ponad 900 mln złotych do 1,8 mld zł. W ciągu najbliższych kilku lat spółka szacuje, że łączne przychody z obszaru KEP, usług logistycznych i usług e-commerce przekroczą poziom przychodów z korespondencji tradycyjnej. - To naturalna konsekwencja zmian zachodzących na rynku i niezwykle dynamicznie rozwijającego się handlu w Internecie. Od 2011 roku europejski rynek listów ma mniejszą wartość aniżeli regularnie rosnący rynek KEP. Tendencja ta znajduje odzwierciedlenie również w zmianie struktury przychodów poszczególnych operatorów pocztowych – tłumaczy Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Warto podkreślić, że Poczta Polska jest jedyną polską firmą kuriersko-logistyczną działającą na terenie Europy Środkowo-Wschodniej, inni kluczowi gracze w tej branży w Polsce to poczty: niemiecka, francuska, brytyjska i amerykańskie firmy kurierskie. Konkurując z nimi o klientów, Poczta stawia na nowoczesne rozwiązania, które  ułatwią i przyspieszą obsługę przesyłek. W 2017 roku opracowała koncepcję rozwoju sieci logistycznej dopasowując ją do rosnącej liczby paczek –  zarówno w obsłudze krajowej jak i w ruchu zagranicznym. Spółka reorganizuje model logistyczny. Zmienia sieć dostosowaną do obsługi tradycyjnej korespondencji, by  coraz wydajniej obsługiwać strumienie przesyłek e-Commerce, paczek, palet oraz listów priorytetowych. Wraz z rozbudową elementów infrastruktury logistycznej pojawią się inwestycje w systemy informatyczne i flotę pojazdów. - Rynek przesyłek kurierskich i paczkowych oznacza dziś nie tylko solidne dostarczanie przesyłek, ale wymaga oferowania wartości dodanych zarówno  nadawcom, jak i odbiorcom. Wszyscy oni są naszymi klientami. Z jednej strony to m.in. obsługa finansowa przesyłek, zaś z drugiej strony stworzenie różnorodnych form odbioru, całościowej obsługi celno-podatkowej przesyłek międzynarodowych - mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Rozwój e-commerce w ruchu międzynarodowym
Główny wpływ na rozwój rynku KEP i usług logistycznych będzie miał dynamicznie rosnący rynek e-commerce w Polsce oraz stabilny wzrost gospodarczy. Najbardziej widoczny w skali europejskiej jest trend związany ze wzrostem udziału przesyłek e-commerce w obrocie międzynarodowym. Europejscy operatorzy pocztowi w odpowiedzi na stałe zmniejszanie rynku listowego zdecydowali się na wprowadzenie zmian modelu biznesowego i skoncentrowaniu się na rynku e-commerce oraz powiązanym z jego rozwojem rynku KEP. Dywersyfikując swoją działalność rozszerzyli ofertę o usługi logistyczne i grupy usług wykorzystujących sieć dystrybucyjną placówek m.in. usługi finansowe, handel, usługi administracyjne.

(red./źr. Poczta Polska)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy można kontrolować kierowcę w czasie odpoczynku?
Doba kierowcy - co to jest i jak ją definiować?
Dokumenty kierowcy a odpowiedzialność
Zawieszona akcyza – jak z niej skorzystać?
Jak uniknąć kary za SENT?
Regularne tygodniowe odpoczynki poza kabiną auta to kłopot dla kierowców
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Perspektywy rozwoju transportu drogowego a nowoczesne technologie
Polska Strefa Inwestycji – wady i zalety - pierwsze podsumowania
Co dla europejskiego e-commerce oznaczałby Brexit bez umowy?
Polacy, decydujący się na powrót do kraju z emigracji, mogą liczyć na dobrą pracę
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DHL wdraża nowy system zapewniający pełną przejrzystość łańcucha dostaw
Rohlig Suus Logistics otwiera nowy oddział w Kielcach
Polak wicemistrzem OPTIFUEL CHALLENGE 2019!
Agility zainwestowało 18 mln USD w technologie ekologiczne dla łańcuchów dostaw
Wyniki Kuehne + Nagel po pierwszych dziewięciu miesięcach 2019 r.
FSE z Bielska-Białej gotowa do produkcji elektrycznych aut dostawczych
Transport pełen wyzwań - Fracht FWO dostawcą project cargo na Ukrainę
Gefco i ArtiShock tworzą aplikację, która zwiększy wydajność łańcucha dostaw
Jak rozwój sieci 5G wpłynie na autonomiczne pojazdy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC