Konto pracodawcy


10 mld zł – tyle będzie miał wartość rynek KEP w 2023 roku

10 mld zł – taką wartość może osiągnąć rynek KEP (kuriersko – ekspresowo - paczkowy) w 2023 roku. W najbliższych latach będzie on stabilnie wzrastał na poziomie ok.  10 proc. rocznie. Poczta Polska zamierza zawalczyć o znaczący udział w tym e-commerce’owym torcie.

W perspektywie 2023 roku Poczta zamierza podwoić swoje przychody z obsługi rynku KEP z obecnie wynoszących ponad 900 mln złotych do 1,8 mld zł. W ciągu najbliższych kilku lat spółka szacuje, że łączne przychody z obszaru KEP, usług logistycznych i usług e-commerce przekroczą poziom przychodów z korespondencji tradycyjnej. - To naturalna konsekwencja zmian zachodzących na rynku i niezwykle dynamicznie rozwijającego się handlu w Internecie. Od 2011 roku europejski rynek listów ma mniejszą wartość aniżeli regularnie rosnący rynek KEP. Tendencja ta znajduje odzwierciedlenie również w zmianie struktury przychodów poszczególnych operatorów pocztowych – tłumaczy Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Warto podkreślić, że Poczta Polska jest jedyną polską firmą kuriersko-logistyczną działającą na terenie Europy Środkowo-Wschodniej, inni kluczowi gracze w tej branży w Polsce to poczty: niemiecka, francuska, brytyjska i amerykańskie firmy kurierskie. Konkurując z nimi o klientów, Poczta stawia na nowoczesne rozwiązania, które  ułatwią i przyspieszą obsługę przesyłek. W 2017 roku opracowała koncepcję rozwoju sieci logistycznej dopasowując ją do rosnącej liczby paczek –  zarówno w obsłudze krajowej jak i w ruchu zagranicznym. Spółka reorganizuje model logistyczny. Zmienia sieć dostosowaną do obsługi tradycyjnej korespondencji, by  coraz wydajniej obsługiwać strumienie przesyłek e-Commerce, paczek, palet oraz listów priorytetowych. Wraz z rozbudową elementów infrastruktury logistycznej pojawią się inwestycje w systemy informatyczne i flotę pojazdów. - Rynek przesyłek kurierskich i paczkowych oznacza dziś nie tylko solidne dostarczanie przesyłek, ale wymaga oferowania wartości dodanych zarówno  nadawcom, jak i odbiorcom. Wszyscy oni są naszymi klientami. Z jednej strony to m.in. obsługa finansowa przesyłek, zaś z drugiej strony stworzenie różnorodnych form odbioru, całościowej obsługi celno-podatkowej przesyłek międzynarodowych - mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Rozwój e-commerce w ruchu międzynarodowym
Główny wpływ na rozwój rynku KEP i usług logistycznych będzie miał dynamicznie rosnący rynek e-commerce w Polsce oraz stabilny wzrost gospodarczy. Najbardziej widoczny w skali europejskiej jest trend związany ze wzrostem udziału przesyłek e-commerce w obrocie międzynarodowym. Europejscy operatorzy pocztowi w odpowiedzi na stałe zmniejszanie rynku listowego zdecydowali się na wprowadzenie zmian modelu biznesowego i skoncentrowaniu się na rynku e-commerce oraz powiązanym z jego rozwojem rynku KEP. Dywersyfikując swoją działalność rozszerzyli ofertę o usługi logistyczne i grupy usług wykorzystujących sieć dystrybucyjną placówek m.in. usługi finansowe, handel, usługi administracyjne.

(red./źr. Poczta Polska)

kobiety w logistyce
Kobieca załoga w Emirates SkyCargo
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Jak korzystać z tarczy antykryzysowej - koronawirus a transport
Osoby fizyczne mają złożyć PIT do 30 kwietnia, odroczenia płatności dla pracoda ...
Koronawirus - KE opublikowała wytyczne dla transportu
Koronawirus: Jakie wyzwania stoją przed pracownikami?
Holandia wprowadza obowiązek zgłaszania pracowników delegowanych w kabotażu
Duńska płaca minimalna obejmie transport kombinowany i kabotaż
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Covid-19 – osłabienie walut wpływa na rynek nieruchomości
Jak utrzymać ciągłość łańcuchów dostaw na rynku beverage w czasach epidemii?
Potrzebne są regulacje pracy zdalnej w przepisach Kodeksu pracy
Koronawirus wymusi uregulowanie prawne pracy zdalnej?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Poczta Polska nagradza pracowników za pracę w czasie epidemii
Emirates zwiększają przewozy cargo
Fracht FWO Polska otwiera oddział w Szczecinie
Dachser ogłasza przyszły zarząd
Agility dostarcza ponad 500 ładunków do Omanu
Emirates zawiesiły większość lotów pasażerskich, połączenia cargo bez zmian
Dachser rozszerza most powietrzny do Chin
Rynek magazynowy odporny na koronawirusa?
CEVA Logistics wyczarterowała 86 frachtowców aby wesprzeć łańcuchy dostaw
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC