Konto pracodawcy


DPDgroup Barometr E-shopper – jakie są najnowsze preferencje i zwyczaje e-zakupowe w Europie

Zwiększa się odsetek konsumentów, którzy dokonali zakupów w zagranicznych e-sklepach. Na znaczeniu zyskują także smartfony, które stają się coraz popularniejszym narzędziem służącym do zakupów w sieci – tak wynika z badania DPDgroup Barometr E-shopper 2018, przeprowadzonego przez instytut badawczy Kantar TNS na próbie niemal 25 tys. internautów w 21 krajach Europy.

W zestawieniu z ubiegłorocznym badaniem podwoił się odsetek zwrotów. Prawie trzy czwarte e-konsumentów chce wiedzieć już w momencie dokonywania zakupów w sieci, która firma kurierska doręczy przesyłkę.
15 proc. e-nabywców zaczęło dokonywać zakupów online nie dalej niż dwa lata temu. Jest to stosunkowo niewielka, lecz dość znacząca grupa. Nowi nabywcy mają wyższe wymagania niż osoby kupujące w sieci od dłuższego czasu, m.in. oczekują łatwego procesu zakupowego. Wykazują również dużą aktywność w mediach społecznościowych, cenią sobie programy lojalnościowe i możliwość prostego zwrotu towarów. Wyrażają oni obawy dotyczące bezpieczeństwa płatności i danych osobowych. Prawie połowa z nich to duzi nabywcy, dlatego z punktu widzenia e-sklepów jest to ważna grupa konsumentów. 90 proc. kupujących w sieci przerywa składanie zamówienia przed sfinalizowaniem transakcji, ale aż 41 proc. powraca do koszyka zakupów, aby je dokończyć. W zestawieniu z ubiegłym rokiem podwoił się również odsetek zwrotów: z 5 do 10 proc.
Około 58 proc. e-nabywców dokonywało już zakupów na zagranicznych stronach internetowych, co stanowi wzrost o 6 p.p. w porównaniu z 2016 r. Średnio jedne na pięć zakupów w sieci dokonywanych jest w zagranicznym e-sklepie, najczęściej w serwisach z krajów ościennych lub w Chinach. E-nabywcy poszukują w ten sposób marek lub ofert niedostępnych na rodzimym rynku. Jedna trzecia internautów dopiero planuje rozpoczęcie zakupów na zagranicznych stronach internetowych.
46 proc. e-nabywców kupuje online przy użyciu smartfona, co w porównaniu z 2016 r. stanowi wzrost o 11 p.p. Ze smartfonów coraz częściej korzystają duzi nabywcy i milenialsi, których aktywność w mediach społecznościowych jest najwyższa w historii. Technologia mobilna oferuje e-sklepom niemal nieograniczone możliwości - od tworzenia aplikacji i responsywnych stron internetowych, poprzez kreowanie i podtrzymywanie pozytywnego wizerunku online aż po inwestowanie w kampanie reklamowe w mediach społecznościowych. 72 proc. e-nabywców już w momencie składania zamówienia chce wiedzieć, która firma kurierska je dostarczy. Umożliwienie konsumentowi wyboru firmy doręczającej może mieć wpływ na decyzję o sfinalizowaniu zakupu.
W Polsce wyraźnie wzrósł odsetek internautów, którzy dokonali zakupów w zagranicznych e-sklepach, i wynosi obecnie 52 proc. Cały czas jest to liczba nieco niższa od średniej europejskiej, co jest spowodowane pojemnym i dobrze rozwiniętym rynkiem wewnętrznym. Zwiększa się także udział urządzeń mobilnych w e-zakupach. Wynosi on aktualnie 44 proc., co stanowi wzrost w stosunku do 2017 r. o 6 p.p. Aż 38 proc. polskich e-konsumentów deklaruje, że czuje się uspokojonych, wiedząc, która firma kurierska doręczy zamówienia, a 81 proc. chce wiedzieć, z której firmy kurierskiej może skorzystać robiąc zakupy w danym e-sklepie.

O badaniu: tegoroczną edycję Barometr E-shopper DPDgroup przeprowadziła firma Kantar TNS w dniach 30 maja - 12 lipca 2018 r. Badanie  przeprowadzono online na próbie ok  24,5 tys. internautów z 21 krajów europejskich. Badaniem objęto wyłącznie respondentów powyżej 18 roku życia, którzy od stycznia 2018 r. złożyli i otrzymali co najmniej jedno zamówienie online.

(źr. DPD Group)

 

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
10 wskazówek GEFCO - jak dobrze przygotować firmę na Brexit
Leasing samochodów 2019 - jak zmiany w prawie wpłynęły na rynek
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Intralogistyka w 2019 – co działo się w polskiej gospodarce magazynowej?
Apetyt inwestorów na nieruchomości w CEE nie spada
Co czeka logistykę, produkcję i handel w 2020 roku?
Jak zadbać o komfortowe i twórcze środowisko pracy
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Poczta Polska podsumowała miniony rok
Tańczący z paletami w Wielkim Finale Raben
Nowy dyrektor pionu operacyjnego VIVE Textile Recycling
BIK w 2019 roku podpisał umowy najmu na 40 tys. mkw. powierzchni magazynowej
Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy
W 7R Park Tczew powstaje kolejny BTS – tym razem dla POLOmarket
Jak Dachser korzysta z inteligentnej intralogistyki?
Just-in-time w dużym rozmiarze - dedykowany transport lotniczy do elektrowni w Austr ...
Hillebrand przejmuje kolejne spółki
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC