Konto pracodawcy


Polacy na drodze to poszukiwacze przygód, wojownicy i ryzykanci

Do takiego wniosku skłania nas firma Shell Helix, która przeprowadziła badanie stylów jazdy kierowców w Europie, wydając raport „Drive On”. Polacy lubią podkreślać swoją obecność na drodze i przywiązują szczególną uwagę do umiejętności oraz osiągów samochodów. Aż 25 proc. naszych rodaków jest skłonnych do wykonania manewru wyprzedzania, aby uniknąć spóźnienia. Shell Helix, przeprowadził badanie „Drive on” pośród 9 tys. kierowców z 9 krajów europejskich - Polski, Turcji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Holandii, Belgii, Niemiec, Francji i Włoch. Przyjrzano się ich nawykom i emocjom towarzyszącym prowadzeniu auta. Na podstawie wyników wyłoniono sześć najczęściej spotykanych typów osobowości kierowców.

Typy kierowców
Większość kierowców w Europie reprezentuje typ kompetentny – 22,4 proc. respondentów uważa się za osoby doświadczone, skoncentrowane i w pełni kontrolujące sytuację na drodze. Drugą pod względem liczebności grupę stanowią osoby przyjazne – 19,6 proc. europejskich kierowców. Są praktyczni, odpowiedzialni i godni zaufania. Czerpią przyjemność z jazdy w towarzystwie przyjaciół i rodziny. Pozostałe cztery wyróżnione typy to kierowcy:
• Troskliwi (17,6 proc.) – za kółkiem rozważni i odpowiedzialni, ale przede wszystkim niezwykle opiekuńczy i troskliwi. Cenią bezpieczną, komfortową oraz spokojną jazdę w towarzystwie bliskich. Samochód często wykorzystują do wożenia dzieci z i do szkoły. Lubią odwiedzać nowe miejsca i podróżować z muzyką w tle.
• Beztroscy (17 proc.) – to mistrzowie czerpania radości z jazdy. Auto daje im poczucie wolności i niezależności. Lubią krótkie weekendowe wycieczki bez wcześniej określonego celu podróży.
• Asertywni (13,3 proc.) – królowie szos. Kierowcy reprezentujący ten typ często eksponują swoje umiejętności. Cenią precyzję prowadzenia, lubią dźwięk pracę silnika, działanie zawieszenia czy hamulców. Czerpią radość z szybkiej jazdy po autostradach, przejażdżek po mieście drogimi, luksusowymi samochodami, a także kontrolowaną walkę z bezdrożami.
• Dynamiczni (10,1 proc.) – poszukiwacze przygód, wojownicy i ryzykanci. To kierowcy, którzy jeżdżą dynamicznie do granic możliwości – swoich, samochodu oraz panujących warunków. Lubią jazdę nocą po mieście oraz w trudnych warunkach drogowych.

Polak, Włoch - dwa bratanki
Na podstawie wyników badania „Drive On” odnotowano także pewne różnice pomiędzy kierowcami z poszczególnych państw europejskich w odniesieniu do okazji do jazdy samochodem:
• Polska i Włochy – w tych krajach odnotowano największy odsetek kierowców dynamicznych i asertywnych – lubiących podkreślać swoją obecność na drodze oraz przywiązujących szczególną uwagę do swoich umiejętności.
• Turcja – większość kierowców w tym kraju to ekstrawertycy i indywidualiści. Auto jest dla nich czymś więcej niż tylko środkiem transportu – jazda powinna wywoływać u nich dreszczyk emocji. Aż 25 proc. tureckich kierowców przyznało, że lubi szybką jazdę po autostradzie, do czego Shell nie zachęca, jak też nie zachęca do przekraczania prędkości na drodze.
• Holandia i Belgia – statystycznie właśnie tam podróżują najbardziej przyjaźni i najmniej wybredni kierowcy. Praktyczni, odpowiedzialni i pragmatyczni. Postrzegają jazdę samochodem, jako podróż z punktu A do punktu B. Czerpią przyjemność z jazdy w towarzystwie przyjaciół i rodziny.
• Hiszpania – najuprzejmiejsi i najspokojniejsi kierowcy. Ponad połowa z nich uważa się za idealnych miejskich kierowców – takich, którzy respektują przepisy i szanują innych uczestników ruchu drogowego.
• Wielka Brytania – przyjaźni i beztroscy kierowcy, którzy lubią podróżować w towarzystwie rodziny i znajomych. Pragmatycznie podchodzą do prowadzenia i najczęściej wykorzystują rutynowe okazje do jazdy, np. na zakupy w weekend.
• Niemcy – uporządkowani, zaplanowani i mało spontaniczni kierowcy. 44 proc. niemieckich respondentów przyznało, że planują podróż przed wyruszeniem w trasę.
• Francja – odkrywcy wśród europejskiej społeczności kierowców. 32 proc. przebadanych Francuzów przyznało, że w nowych miejscach jeżdżą powoli, żeby podziwiać widoki.

- Emocje nierozerwalnie towarzyszą nam podczas jazdy samochodem. Dlatego, w ramach globalnej kampanii #DriveOn, postanowiliśmy zbadać jak zachowują się i jakie typy osobowości reprezentują kierowcy w Europie. W kampanii chcemy zachęcić i zainspirować kierowców do czerpania radości z prowadzenia, bez martwienia się o silnik samochodu – bo tym zajmuje się olej Shell Helix. Nasze w pełni syntetyczne oleje silnikowe chronią jednostkę napędową, a co za tym idzie pomagają w rozwijaniu pasji do jazdy samochodem - mówi Roger Moulding, wiceprezes Shell ds. globalnego marketingu i sprzedaży olejów i środków smarnych w Europie, Rosji i Afryce.

(źr. Shell Helix)


kobiety w logistyce
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2018”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
Bezpieczna podróż naszych dzieci w wakacje – jak o to zadbać?
Dobre auto z drugiej ręki – jak je rozpoznać w gąszczu ofert?
Jak skutecznie zarządzać „ogonem zakupowym”? - case study
Jakie są prawa i obowiązki pracowników przy kontrolach zwolnień lekarskich
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Tureckie sklepy powalczą o polskich klientów - debiutują zagraniczne platformy handlowe
Alimenciarze zza kółka nie uciekną od płatności
Co raz mniej upadłości firm – w maju 2019 spadek o 4,5 proc.
Przejścia graniczne pod kontrolą - NIK zbiera opinie internautów
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
W Czechach już niedługo ruszy satelitarny system opłat drogowych - jesteś gotowy ...
Kuehne+Nagel podpisał umowę z wiedeńskim lotniskiem na obsługę farmaceutyków
Raben w trosce o zmiany klimatyczne inwestuje w proekologiczne pojazdy
FM Logistic ogłasza wyniki za rok 2018/19
Dachser otworzył kolejny oddział w Azji Południowej
Accolade zapowiada budowę kolejnych powierzchni magazynowych w Polsce
M7 przejęło Eurologis Centrum Logistyczne
Poczta Polska testuje RFID w identyfikacji przesyłek
Agility partnerem logistycznym wyścigów Porsche Carrera Cup Asia
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC