Konto pracodawcy


UPS o rozwoju i trendach zakupowych e-konsumentów

Siedmiu na dziesięciu europejskich e-konsumentów zdecydowało się na zakup produktów u zagranicznych sprzedawców, głównie ze względu na lepsze ceny i dostęp do konkretnych marek oraz artykułów – tak wskazuje badanie UPS Europe Pulse of the Online Shopper™ 2017.

Istotne dla e-konsumentów kupujących w zagranicznych sklepach internetowych są głównie: zabezpieczenie płatności (75 proc.), jasno określony całkowity koszt zamówienia, obejmujący cła i opłaty (72 proc.), przejrzyste zasady zwrotów (63 proc.), ceny podane w walucie kraju kupującego (63 proc.) oraz szybkość dostawy (62 proc.). – Dzięki Internetowi sprzedawcy mogą oferować swoje produkty klientom na świecie. Nasze badanie pokazuje, że prawie trzy czwarte europejskich e-konsumentów nabywa towary poza granicami własnego kraju, co otwiera perspektywy rozwoju dla małych i dużych sprzedawców detalicznych – powiedział Abhijit Saha, wiceprezes ds. marketingu UPS Europe. –  UPS wspiera przedsiębiorców w prowadzeniu działalności międzynarodowej tak, aby była ona równie prosta jak obsługa rynku lokalnego.

Co ciekawe, aż 96 proc. europejskich e-konsumentów zdecydowało się na zakupy za pośrednictwem internetowych platform handlowych zamiast przez stronę internetową sprzedawcy. Respondenci wskazali, że platformy handlowe oferują bardziej atrakcyjne ceny (67 proc.) oraz większy wybór produktów z danych kategorii (43 proc.). Dla ponad połowy Europejczyków (52 proc.) kupujących przez Internet liczba dostępnych opcji wysyłki stanowi kluczowe kryterium przy wyszukiwaniu i wybieraniu produktów, natomiast dla 75 proc. ważna jest możliwość bezpłatnego zwrotu towaru. Ponadto, 63 proc. kupujących wyraziło zainteresowanie wysyłką do alternatywnego punktu odbioru z wydłużonymi godzinami otwarcia, jeżeli opłaty byłyby niższe niż koszty dostawy do domu. Dzisiejsi konsumenci coraz częściej dokonują zakupów za pośrednictwem smartfonów. Wyniki badania pokazały, że aż 43 proc. użytkowników zakupiło produkty za pomocą swoich urządzeń. Ponadto, kupujący korzystają ze smartfonów do wyszukiwania sklepów lub informacji o sklepach (78 proc.), śledzenia realizacji zamówień (78 proc.) czy porównywania cen (75 proc.).

Najważniejsze wnioski z badania dotyczące Polski:
• 64 proc. polskich e-konsumentów kupuje od sprzedawców z innych krajów, w tym 69 proc. od europejskich detalistów.
• 97 proc. polskich e-konsumentów nabyło produkty za pośrednictwem platform handlowych, a 37 proc. deklaruje, że ponownie skorzysta z tej formy zakupów.
• 76 proc. polskich e-konsumentów uważa, że opcja bezpłatnej wysyłki jest kluczowa na etapie płacenia za towar, a 71 proc. uważa możliwość bezpłatnego zwrotu towaru za ważne kryterium wyboru sprzedawcy.
• 73 proc. polskich e-konsumentów jest zainteresowanych wysyłką do alternatywnego punktu odbioru z wydłużonymi godzinami otwarcia przy niższej opłacie. Jest to więcej niż w jakimkolwiek innym kraju.

Informacje o badaniu - celem badania UPS Pulse of the Online Shopper jest poznanie zwyczajów zakupowych konsumentów od etapu przed dokonaniem zakupu do etapu po zrealizowaniu dostawy. Badanie z 2017 r. bazowało na ankiecie comScore przeprowadzonej wśród ponad 6, 4 tys. respondentów z sześciu krajów Europy (Francja, Niemcy, Włochy, Polska, Hiszpania i Wielka Brytania) dokonujących zakupów w Internecie. Badanie zrealizowano na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród ponad 6,4 tys. klientów sklepów internetowych z Francji, Niemiec, Włoch, Polski, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii

(źr. UPS)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Eksport alkoholi do Rosji - Hillebrand o wymogach i znalezieniu kontrahenta
Pakiet mobilności - jeszcze kilka wskazówek
FedEx Express opublikował zestaw wytycznych dla rowerzystów
Co warto wiedzieć o sprawozdaniach rocznych ADR?
Kto skorzysta z nowego ZUS+?
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Indeks Logistyczny Rynków Wschodzących Agility o recesji na rynku logistycznym
W 2020 roku powierzchnia magazynów urośnie o co najmniej 10 proc. - najwięcej na Mazowszu i Śląsku
Druga dekada XXI wieku była złotą erą gospodarki, a co po niej…
Jak rozwija się polski transport zasilany paliwami alternatywnymi?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Pekaes uruchomił nowy magazyn na Mazowszu
Nowy rekord Portu Gdańsk w przeładunkach
LPP zakończyło rozbudowę Centrum Dystrybucyjnego w Pruszczu Gdańskim
CPK zaprasza do konsultacji planów budowy nowych linii kolejowych i drogowych
SPEDCONT rozpoczyna dostawy gazu
RTV EURO AGD – wprowadza płatność kartą przy dostawie zamówienia
CHEP Polska z tytułem Top Employer
Poczta Polska zawiesza przyjmowanie przesyłek do Chin
60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC