Konto pracodawcy


UPS o rozwoju i trendach zakupowych e-konsumentów

Siedmiu na dziesięciu europejskich e-konsumentów zdecydowało się na zakup produktów u zagranicznych sprzedawców, głównie ze względu na lepsze ceny i dostęp do konkretnych marek oraz artykułów – tak wskazuje badanie UPS Europe Pulse of the Online Shopper™ 2017.

Istotne dla e-konsumentów kupujących w zagranicznych sklepach internetowych są głównie: zabezpieczenie płatności (75 proc.), jasno określony całkowity koszt zamówienia, obejmujący cła i opłaty (72 proc.), przejrzyste zasady zwrotów (63 proc.), ceny podane w walucie kraju kupującego (63 proc.) oraz szybkość dostawy (62 proc.). – Dzięki Internetowi sprzedawcy mogą oferować swoje produkty klientom na świecie. Nasze badanie pokazuje, że prawie trzy czwarte europejskich e-konsumentów nabywa towary poza granicami własnego kraju, co otwiera perspektywy rozwoju dla małych i dużych sprzedawców detalicznych – powiedział Abhijit Saha, wiceprezes ds. marketingu UPS Europe. –  UPS wspiera przedsiębiorców w prowadzeniu działalności międzynarodowej tak, aby była ona równie prosta jak obsługa rynku lokalnego.

Co ciekawe, aż 96 proc. europejskich e-konsumentów zdecydowało się na zakupy za pośrednictwem internetowych platform handlowych zamiast przez stronę internetową sprzedawcy. Respondenci wskazali, że platformy handlowe oferują bardziej atrakcyjne ceny (67 proc.) oraz większy wybór produktów z danych kategorii (43 proc.). Dla ponad połowy Europejczyków (52 proc.) kupujących przez Internet liczba dostępnych opcji wysyłki stanowi kluczowe kryterium przy wyszukiwaniu i wybieraniu produktów, natomiast dla 75 proc. ważna jest możliwość bezpłatnego zwrotu towaru. Ponadto, 63 proc. kupujących wyraziło zainteresowanie wysyłką do alternatywnego punktu odbioru z wydłużonymi godzinami otwarcia, jeżeli opłaty byłyby niższe niż koszty dostawy do domu. Dzisiejsi konsumenci coraz częściej dokonują zakupów za pośrednictwem smartfonów. Wyniki badania pokazały, że aż 43 proc. użytkowników zakupiło produkty za pomocą swoich urządzeń. Ponadto, kupujący korzystają ze smartfonów do wyszukiwania sklepów lub informacji o sklepach (78 proc.), śledzenia realizacji zamówień (78 proc.) czy porównywania cen (75 proc.).

Najważniejsze wnioski z badania dotyczące Polski:
• 64 proc. polskich e-konsumentów kupuje od sprzedawców z innych krajów, w tym 69 proc. od europejskich detalistów.
• 97 proc. polskich e-konsumentów nabyło produkty za pośrednictwem platform handlowych, a 37 proc. deklaruje, że ponownie skorzysta z tej formy zakupów.
• 76 proc. polskich e-konsumentów uważa, że opcja bezpłatnej wysyłki jest kluczowa na etapie płacenia za towar, a 71 proc. uważa możliwość bezpłatnego zwrotu towaru za ważne kryterium wyboru sprzedawcy.
• 73 proc. polskich e-konsumentów jest zainteresowanych wysyłką do alternatywnego punktu odbioru z wydłużonymi godzinami otwarcia przy niższej opłacie. Jest to więcej niż w jakimkolwiek innym kraju.

Informacje o badaniu - celem badania UPS Pulse of the Online Shopper jest poznanie zwyczajów zakupowych konsumentów od etapu przed dokonaniem zakupu do etapu po zrealizowaniu dostawy. Badanie z 2017 r. bazowało na ankiecie comScore przeprowadzonej wśród ponad 6, 4 tys. respondentów z sześciu krajów Europy (Francja, Niemcy, Włochy, Polska, Hiszpania i Wielka Brytania) dokonujących zakupów w Internecie. Badanie zrealizowano na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród ponad 6,4 tys. klientów sklepów internetowych z Francji, Niemiec, Włoch, Polski, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii

(źr. UPS)

kobiety w logistyce
DHL nagrodzony za projekt Women in Managament
Coraz więcej kobiet zostaje listonoszkami
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
OCRK o niewzruszalności mandatu karnego
Wdrożenie inteligentnych tachografów – więcej pytań niż wiadomych!
Zasady odpoczynku kierowcy pojazdu ciężarowego na promie – o czym pamiętać nale ...
Zmiany zasad rozliczania kryptowalut – jak to działa?
Jedziesz na Węgry – koniecznie weź ze sobą dokument o badaniu technicznym
Czy w roku 2019 zdrożeje OC?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Przewoźnicy płaczą i płacą - czyli o wynagrodzeniach minimalnych w Europie
Czynsze za wynajem powierzchni magazynowych utrzymają trend wzrostowy w 2019 r.
Psucie prawa – o ustawodawstwie celnym UE oczami brokera celnego!
Co zdominuje transport w 2019 roku?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Szymon Bielas CEO DB Schenker North&East Europe
FM Logistic buduje magazyn farmaceutyczny za 20 mln euro
Ile zarobią inwestorzy na CPK?
DHL partnerem logistycznym światowego tournée Bryana Adamsa „Shine A Light” 201 ...
Inteligentne opony już wkrótce w naszych autach – jakie będą miały funkcje?
ID Logistics podsumowało przychody za 2018 rok
Dziewiąta edycja Transport Week 2019 już za trzy tygodnie w Gdyni
DB Schenker uruchomił połączenie intermodalne między Polską a Turcją
Poczta Polska uruchomiła międzynarodową przesyłkę paletową
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC