Konto pracodawcy


Zagraniczne drogi bardziej niebezpieczne od krajowych – według kierowców najbardziej francuskie

Ponad 60 proc. kierowców, właścicieli i osób zarządzających transportem uważa, że obawy związane z międzynarodowymi trasami wzrastają ze względu na napady i porwania samochodów ciężarowych. A do najbardziej niebezpiecznym kierunkiem w transporcie rzeczy należy Francja – tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy INELO.

Duża liczba porwań i napadów na pojazdy ciężarowe w największym stopniu wpływają na obniżenie poczucia bezpieczeństwa kierowców zawodowych na drogach UE. Opinię tę potwierdza aż 80 proc. właścicieli i osób zarządzających w polskich firmach transportowych. Z kolei wśród samych kierowców, tylko 24 proc. jest tego samego zdania, a 30 proc. z nich wskazuje na nieplanowane utrudnienia, do których dochodzi na zagranicznych trasach. Badani, zapytani o to, który z krajów uważają za najbardziej niebezpieczny kierunek transportowy, najczęściej mówili o Francji, a następnie o Anglii (odpowiednio: 47 proc. i 21 proc. odpowiedzi właścicieli oraz 27 proc. i 2 proc. odpowiedzi kierowców).

- W ostatnim czasie, pojazdy ciężarowe kilkukrotnie zostały wykorzystane do ataków terrorystycznych, co z pewnością przyczyniło się do wzrostu poczucia zagrożenia. Na obawy polskich przewoźników wpływają również inne czynniki, z którymi branża zmaga się od lat. Zaliczamy do nich m.in. kradzieże paliwa czy załadunku, uszkodzenia pojazdów. Istnieje kilka prostych zasad bezpieczeństwa, które pozwalają unikać potencjalnych zagrożeń. Niestety, nie wszystkie takie sytuacje można przewidzieć, dlatego tak ważne jest dodatkowe wsparcie kierowców poprzez specjalistyczne szkolenia czy nowoczesne urządzenia lokalizacyjne GPS. O czym warto pamiętać to, że kierowca wykonujący dotychczas przewozy na terenie Polski, powinien zadbać o odpowiednie przygotowanie przed wyjazdami za granicę. Oprócz tego, że polskie drogi uznawane są za bardziej bezpieczne, istotne mogą okazać się też kwestie takie jak np. bariery językowe w obcym państwie – komentuje Kamil Korbuszewski z GBOX.

Prawie 40 proc. kierowców, właścicieli i zarządzających firmami transportowymi uważa, że polskie drogi są w pełni bezpieczne do prowadzenia pojazdów ciężarowych. Jednak, respondenci wskazują, że na brak bezpieczeństwa krajowych przewozów może mieć wpływ fatalny stan techniczny dróg. Wśród właścicieli odsetek tych odpowiedzi wyniósł 26 proc., a w gronie kierowców – 36 proc. Ponadto, aż 58 proc. badanych z tej drugiej grupy podkreśla, że na polskich drogach dochodzi do wielu nieplanowanych sytuacji.

(red/źr. GBOX/INELO)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Nowe zasady wystawiania faktur – NIP na paragonie
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
Ubezpieczenie cargo – co powinieneś wiedzieć?
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile na pakiecie mobilności straci Polska?
Nadal rządzą diesle - transport drogowy w Europie musi się zmienić
Polski rynek inwestycyjny w świetnej kondycji
Wyzwania rynku dedykowanej logistyki kontraktowej – komentarz ID Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Dzień Maszynisty - Koleje Mazowieckie wyszkoliły prawie 500 maszynistów
PCC ogłasza nowe połączenie kolejowe na trasie Azja - Europa
Dachser otworzył oddział w Rzeszowie
W M3 wdrożono chmurowe zarządzanie transportem - osiągnięto 35 proc. oszczędnoś ...
InPost Mansalu 2019 – do zdobycia dwa ośmiotysięczniki w ciągu jednego roku, czy ...
JF Hillebrand rozwija usługi dla enoturystyki
Zdążyć na czas – Fracht FWO Polska o transporcie wyposażenie quada na rajd w Ch ...
Połączenie mocy maszyny z ludzką sprwnością - DB Schenker bada wykorzystanie egz ...
Sprzedano część Śląskiego Centrum Logistycznego w Sosnowcu
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC