Dodaj ogłoszenie o pracy


Zagraniczne drogi bardziej niebezpieczne od krajowych – według kierowców najbardziej francuskie

Ponad 60 proc. kierowców, właścicieli i osób zarządzających transportem uważa, że obawy związane z międzynarodowymi trasami wzrastają ze względu na napady i porwania samochodów ciężarowych. A do najbardziej niebezpiecznym kierunkiem w transporcie rzeczy należy Francja – tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy INELO.

Duża liczba porwań i napadów na pojazdy ciężarowe w największym stopniu wpływają na obniżenie poczucia bezpieczeństwa kierowców zawodowych na drogach UE. Opinię tę potwierdza aż 80 proc. właścicieli i osób zarządzających w polskich firmach transportowych. Z kolei wśród samych kierowców, tylko 24 proc. jest tego samego zdania, a 30 proc. z nich wskazuje na nieplanowane utrudnienia, do których dochodzi na zagranicznych trasach. Badani, zapytani o to, który z krajów uważają za najbardziej niebezpieczny kierunek transportowy, najczęściej mówili o Francji, a następnie o Anglii (odpowiednio: 47 proc. i 21 proc. odpowiedzi właścicieli oraz 27 proc. i 2 proc. odpowiedzi kierowców).

- W ostatnim czasie, pojazdy ciężarowe kilkukrotnie zostały wykorzystane do ataków terrorystycznych, co z pewnością przyczyniło się do wzrostu poczucia zagrożenia. Na obawy polskich przewoźników wpływają również inne czynniki, z którymi branża zmaga się od lat. Zaliczamy do nich m.in. kradzieże paliwa czy załadunku, uszkodzenia pojazdów. Istnieje kilka prostych zasad bezpieczeństwa, które pozwalają unikać potencjalnych zagrożeń. Niestety, nie wszystkie takie sytuacje można przewidzieć, dlatego tak ważne jest dodatkowe wsparcie kierowców poprzez specjalistyczne szkolenia czy nowoczesne urządzenia lokalizacyjne GPS. O czym warto pamiętać to, że kierowca wykonujący dotychczas przewozy na terenie Polski, powinien zadbać o odpowiednie przygotowanie przed wyjazdami za granicę. Oprócz tego, że polskie drogi uznawane są za bardziej bezpieczne, istotne mogą okazać się też kwestie takie jak np. bariery językowe w obcym państwie – komentuje Kamil Korbuszewski z GBOX.

Prawie 40 proc. kierowców, właścicieli i zarządzających firmami transportowymi uważa, że polskie drogi są w pełni bezpieczne do prowadzenia pojazdów ciężarowych. Jednak, respondenci wskazują, że na brak bezpieczeństwa krajowych przewozów może mieć wpływ fatalny stan techniczny dróg. Wśród właścicieli odsetek tych odpowiedzi wyniósł 26 proc., a w gronie kierowców – 36 proc. Ponadto, aż 58 proc. badanych z tej drugiej grupy podkreśla, że na polskich drogach dochodzi do wielu nieplanowanych sytuacji.

(red/źr. GBOX/INELO)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.