Konto pracodawcy


Polak, Czech i Słowak – co ich różni w kupowaniu świątecznych prezentów?

Westwing Home & Living, klub zakupowy z branży wyposażenia wnętrz, który z Polski obsługuje również rynek czeski i słowacki, przeprowadził badanie, w którym zapytał Polaków, Czechów i Słowaków o to, jak i kiedy kupują świąteczne prezenty. Aż 40 proc. Czechów gromadzi upominki dla najbliższych przez cały rok, zaś co trzeci Polak i co czwarty Słowak zostawiają ich zakup na ostatnią chwilę. We wszystkich badanych krajach najczęściej prezenty w Internecie kupują osoby w wieku 25-39 lat, a najrzadziej… najmłodsi badani, poniżej 25 roku życia.

Zakup świątecznych prezentów z największym wyprzedzeniem planują Czesi. Aż 40 proc. mieszkańców tego kraju przyznało, że kupuje upominki dla bliskich przez cały rok – gdy spotyka coś odpowiedniego – i czeka z wręczeniem do Bożego Narodzenia. Podobne zachowanie deklaruje 1/5 Polaków i Słowaków. Najwięcej osób, w każdym z badanych krajów, prezenty pod choinkę nabywa na miesiąc lub dwa przed świętami – takiej odpowiedzi udzieliło 56 proc. Słowaków, 48 proc. Polaków i 43 proc. Czechów. - Już pod koniec października i na początku listopada obserwujemy znaczny wzrost zainteresowania produktami, które często występują w roli świątecznych prezentów. Są to drobne dekoracje do domu, takie jak ramki na zdjęcia, kubki, pojemniki, wazony, pościel, luksusowe świeczki czy designerskie akcesoria do gotowania. To rzeczy, które chętnie wymieniamy, więc zawsze są dobrym pomysłem na prezent, nie tylko pod choinkę – mówi Marta Suchodolska, dyrektor kreatywna Westwing Home & Living.

Na ostatnią chwilę zakupy zostawiają najczęściej Polacy – wskazał na to co trzeci badany, podczas gdy na Słowacji – co czwarty, a w Czechach – co piąty. W takich zakupach przodują młodzi Polacy i Czesi – odpowiedź tę wybrało odpowiednio 49 proc. i 30 proc. respondentów poniżej 25 roku życia. Z kolei na Słowacji zakup prezentów na ostatnią chwilę deklaruje jedynie 18 proc. badanych w tej grupie wiekowej. 62 proc. Czechów, 47 proc. Polaków i 41 proc. Słowaków niemal wszystkie prezenty świąteczne kupuje w Internecie. W każdym z badanych krajów zakupu upominków w sieci najczęściej dokonują osoby w wieku 25-39 lat – taką odpowiedź wybrało 71% Czechów oraz ponad połowa Polaków i Słowaków. Również osoby starsze, w wieku 40-55 lat, chętnie poszukują upominków w sieci. Zaskakujące jest, że prezenty w Internecie częściej kupują osoby powyżej 55 roku życia niż najmłodsi badani. - Wiele sklepów internetowych w okresie przedświątecznym oferuje wydłużony termin zwrotu – sięgający do połowy lub nawet końca stycznia, dzięki czemu możemy łatwo zwrócić nietrafiony prezent. Zakupy upominków online są więc bezpieczniejszym rozwiązaniem, a przy tym pozwalającym zaoszczędzić wiele czasu. To tłumaczy dlaczego tak wiele osób preferuje ten model zakupowy – podsumowuje Marta Suchodolska.

Najmniej zdeklarowanych zwolenników zakupów w sklepach stacjonarnych jest w Czechach – tylko 3 proc., a najwięcej w Polsce – 8 proc. W kraju nad Wisłą sklepy stacjonarne najchętniej odwiedzają osoby poniżej 25 i powyżej 55 roku życia.

(źr. Westwing Home & Living)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Nowe zasady wystawiania faktur – NIP na paragonie
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
Ubezpieczenie cargo – co powinieneś wiedzieć?
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile na pakiecie mobilności straci Polska?
Nadal rządzą diesle - transport drogowy w Europie musi się zmienić
Polski rynek inwestycyjny w świetnej kondycji
Wyzwania rynku dedykowanej logistyki kontraktowej – komentarz ID Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Dzień Maszynisty - Koleje Mazowieckie wyszkoliły prawie 500 maszynistów
PCC ogłasza nowe połączenie kolejowe na trasie Azja - Europa
Dachser otworzył oddział w Rzeszowie
W M3 wdrożono chmurowe zarządzanie transportem - osiągnięto 35 proc. oszczędnoś ...
InPost Mansalu 2019 – do zdobycia dwa ośmiotysięczniki w ciągu jednego roku, czy ...
JF Hillebrand rozwija usługi dla enoturystyki
Zdążyć na czas – Fracht FWO Polska o transporcie wyposażenie quada na rajd w Ch ...
Połączenie mocy maszyny z ludzką sprwnością - DB Schenker bada wykorzystanie egz ...
Sprzedano część Śląskiego Centrum Logistycznego w Sosnowcu
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC