Konto pracodawcy


Polak, Czech i Słowak – co ich różni w kupowaniu świątecznych prezentów?

Westwing Home & Living, klub zakupowy z branży wyposażenia wnętrz, który z Polski obsługuje również rynek czeski i słowacki, przeprowadził badanie, w którym zapytał Polaków, Czechów i Słowaków o to, jak i kiedy kupują świąteczne prezenty. Aż 40 proc. Czechów gromadzi upominki dla najbliższych przez cały rok, zaś co trzeci Polak i co czwarty Słowak zostawiają ich zakup na ostatnią chwilę. We wszystkich badanych krajach najczęściej prezenty w Internecie kupują osoby w wieku 25-39 lat, a najrzadziej… najmłodsi badani, poniżej 25 roku życia.

Zakup świątecznych prezentów z największym wyprzedzeniem planują Czesi. Aż 40 proc. mieszkańców tego kraju przyznało, że kupuje upominki dla bliskich przez cały rok – gdy spotyka coś odpowiedniego – i czeka z wręczeniem do Bożego Narodzenia. Podobne zachowanie deklaruje 1/5 Polaków i Słowaków. Najwięcej osób, w każdym z badanych krajów, prezenty pod choinkę nabywa na miesiąc lub dwa przed świętami – takiej odpowiedzi udzieliło 56 proc. Słowaków, 48 proc. Polaków i 43 proc. Czechów. - Już pod koniec października i na początku listopada obserwujemy znaczny wzrost zainteresowania produktami, które często występują w roli świątecznych prezentów. Są to drobne dekoracje do domu, takie jak ramki na zdjęcia, kubki, pojemniki, wazony, pościel, luksusowe świeczki czy designerskie akcesoria do gotowania. To rzeczy, które chętnie wymieniamy, więc zawsze są dobrym pomysłem na prezent, nie tylko pod choinkę – mówi Marta Suchodolska, dyrektor kreatywna Westwing Home & Living.

Na ostatnią chwilę zakupy zostawiają najczęściej Polacy – wskazał na to co trzeci badany, podczas gdy na Słowacji – co czwarty, a w Czechach – co piąty. W takich zakupach przodują młodzi Polacy i Czesi – odpowiedź tę wybrało odpowiednio 49 proc. i 30 proc. respondentów poniżej 25 roku życia. Z kolei na Słowacji zakup prezentów na ostatnią chwilę deklaruje jedynie 18 proc. badanych w tej grupie wiekowej. 62 proc. Czechów, 47 proc. Polaków i 41 proc. Słowaków niemal wszystkie prezenty świąteczne kupuje w Internecie. W każdym z badanych krajów zakupu upominków w sieci najczęściej dokonują osoby w wieku 25-39 lat – taką odpowiedź wybrało 71% Czechów oraz ponad połowa Polaków i Słowaków. Również osoby starsze, w wieku 40-55 lat, chętnie poszukują upominków w sieci. Zaskakujące jest, że prezenty w Internecie częściej kupują osoby powyżej 55 roku życia niż najmłodsi badani. - Wiele sklepów internetowych w okresie przedświątecznym oferuje wydłużony termin zwrotu – sięgający do połowy lub nawet końca stycznia, dzięki czemu możemy łatwo zwrócić nietrafiony prezent. Zakupy upominków online są więc bezpieczniejszym rozwiązaniem, a przy tym pozwalającym zaoszczędzić wiele czasu. To tłumaczy dlaczego tak wiele osób preferuje ten model zakupowy – podsumowuje Marta Suchodolska.

Najmniej zdeklarowanych zwolenników zakupów w sklepach stacjonarnych jest w Czechach – tylko 3 proc., a najwięcej w Polsce – 8 proc. W kraju nad Wisłą sklepy stacjonarne najchętniej odwiedzają osoby poniżej 25 i powyżej 55 roku życia.

(źr. Westwing Home & Living)

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
Wieziesz ładunek do UK – pamiętaj o akredytacji w Border Force
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Fakty i mity o wykorzystaniu robotyzacji procesów w Przemyśle 4.0
reklama
230 boxów EETS zdało egzamin – po pierwsze wygoda, a po drugie ekspansja na kolejne kraje
Intermodal cały czas na wzroście, mimo że globalne problemy osłabiają rozwój tego rynku
Jak wyniki wyborów w USA wpłyną na globalny rynek nieruchomości przemysłowych?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Circle K oraz PCK zorganizowali świąteczną opieką seniorów w całej Polsce
DPD Polska realizuje jedno z największych zamówień na auta elektryczne w Polsce
CEVA Logistics kontynuuje ekspansję w Afryce i wzmacnia obecność w kolejnych dwóc ...
Fracht FWO zakończył rok 2020 świetnym wynikiem w project cargo i zapowiada dynami ...
Grupa Raben partnerem logistycznym Szlachetnej Paczki
Zimowy atak na K2 w ramach wyprawy InPost - #GorzkowskaInPostK2Winter
2020 - rokiem rynku magazynowego!
P3 kupuje działki w Warszawie pod budowę kolejnych parków magazynowych
E-commerce 2020 / 2021 – znaczenie punktów odbioru i nadania
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC