Dodaj ogłoszenie o pracy


Arvato ocenia potencjał e-zakupów transgranicznych

Arvato opracował raport dotyczący rynków zagranicznych, sprzedaży transgranicznej, potencjału cross-border e-commerce oraz zachowań międzynarodowych konsumentów. Największy potencjał dla cross-border e-commerce w Europie mają kraje Beneluxu oraz inne małe państwa takie jak Cypr czy Austria. Mieszkańcy z tych krajów kupują dużo za granicą ponieważ często lokalne e-sklepy nie są w stanie zaspokoić popytu na pożądane produkty. Dla polskich sklepów internetowych wciąż największy potencjał drzemie w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Są to największe i najbardziej dojrzałe rynki e-commerce, a przede wszystkim mieszkają tam nasi rodacy, którzy napędzają sprzedaż w polskich e-sklepach.

Wartość handlu transgranicznego jako istotnej części e-commerce sukcesywnie rośnie. Czynniki, które kształtują zachowania konsumentów w kwestii zakupów online w zagranicznych sklepach to przede wszystkim lepsza cena, atrakcyjne warunki polityki zwrotów oraz darmowa dostawa produktów. Specyfikacja każdego z państw w zakresie cross-border e-commerce jest bardzo istotna i niezwykle pomocna w przypadku przedsięwzięcia działań, dzięki którym wejdziemy na zagraniczne rynki.
- Obserwujemy dynamiczne zmiany na międzynarodowym rynku i przewidujemy znaczny wzrost zainteresowania polskim e-commerce szczególnie ze względu na to, że  wyróżnia nas jeden z najniższych wskaźników zwrotów w skali globalnej oraz mocno rozwinięte płatności mobilne  - komentuje Lidia Ratajczak-Kluck, dyrektor Arvato SCM Solutions w Polsce / członek zarządu w Arvato Polska.

Rynek europejski cross-border e-commerce jest bardzo mocno rozwinięty. Poza wspomnianymi już Niemcami i Wielką Brytanią w pierwszej trójce plasuje się Francja z wynikiem 66 proc. kupujących online i 77,6 mld euro wartości rynku. W Skandynawii najmocniejszy jest duński rynek cross-border z naciskiem na segment turystyczny i płatności kartą kredytową. Jednym z najsilniejszych rynków cross-border e-commerce jest również Austria – konsumenci płacą kartą kredytową, korzystają z opcji pay-after-delivery i PayPal. - Potencjał cross-border e-commerce dla polskich przedsiębiorców jest dość duży. Dzięki temu e-sprzedawcy mogą dotrzeć na nowe rynki i odpowiedzieć na potrzeby międzynarodowych konsumentów, którzy szukają dla siebie najlepszych warunków transakcyjnych. I choć największym wyzwaniem dla polskich przedsiębiorców mogą być kwestie administracyjne oraz regulacje prawne, zdecydowanie warto zainwestować w handlową ekspansję zarówno na Zachód, jak i wschodnie rynki  – dodaje Lidia Ratajczak-Kluck z Arvato Polska.

Według raportu Arvato największym ryzykiem dla e-konsumentów jest kradzież tożsamości, dlatego aż 50 proc. z nich zabezpiecza płatności odciskiem palca, kodem CVC i zakłada ochronę 3D, np. generowanie haseł za pośrednictwem wiadomości SMS. Polacy oczekują od cross-border e-commerce całodobowej dostępności do obsługi klienta, dostawy door-to-door i transparentności procesu sprzedaży. Najpopularniejsze obszary zakupowe to Dom i Ogród, Multimedia, Odzież i Tekstylia.

POBIERZ Raport: https://download.arvato.pl/SCM_Raport-Arvato_o_platnosciach.pdf

(źr. Arvato)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.