Konto pracodawcy


Jakie produkty są najczęściej kupowane w sieci?

Najpopularniejszymi artykułami kupowanymi online w Europie są odzież (48 proc.), książki (43 proc.) i obuwie (40 proc.). Kategorią o największym potencjale wzrostu są artykuły dekoracji wnętrz. Polscy internauci w sieci kupują najczęściej książki – 49 proc. Na tle Europy w naszym kraju szczególnie popularne są zakupy części samochodowych – tak wynika z badania preferencji konsumenckich internautów Barometr E-shopper przeprowadzonego przez DPDgroup.

Raport Barometr E-shopper pokazuje, że europejscy konsumenci realizują przez internet już 20 proc. zakupów ubrań, a deklarowana średnia kwota ostatniego zakupu na tę kategorię produktów wynosi 65 euro.
- Rynek zakupów odzieży w kanale internetowym rośnie w całej Europie od wielu lat. Wynika to ze zmian w modelach biznesowych tradycyjnych sieci sprzedaży w kierunku tzw. omnichannel oraz nowego prawa konsumenckiego zwiększającego uprawnienia nabywców w sieci. Segment sprzedaży odzieży online osiąga powoli dojrzałość i można spodziewać się, że wzrosty sprzedaży w tej kategorii będą mniej dynamiczne – wyjaśnia Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Pozostałe miejsca zajmują następujące typy produktów: RTV i kosmetyki – po 35 proc., DVD, CD, gry wideo – 28 proc. i zabawki 23 proc. W Polsce, która zajmuje wysokie miejsce w Europie pod względem deklarowanego udziału zakupów online w ogólnym handlu, internetowa sprzedaż książek, najpopularniejszej kategorii produktów oferowanych online, jest wyższa od średniej europejskiej o 6 punktów procentowych. Z badań wynika również, że 17 proc. konsumentów kupuje w sieci literaturę przynajmniej raz w miesiącu. Na kolejnych pozycjach znajduje się odzież – 48 proc. oraz obuwie i kosmetyki (odpowiednio 47 i 45 proc.).

- Najpopularniejszą kategorią wśród młodszych nabywców online, tzw. millennialsów, jest odzież – kupuje ją 59 procent najmłodszych konsumentów. Co jeszcze ciekawsze, w tej samej grupie książki są drugim najchętniej kupowanym towarem. Pamiętajmy jednak, że ten wskaźnik zapewne obejmuje także popularne wśród młodszych e-booki, które nie wymagają fizycznego doręczenia. – mówi Rafał Nawłoka.
Badania wyraźnie pokazują, że każdy kraj europejski ma swoją specyfikę, związaną m.in. z dojrzałością rynku e-commerce, poziomem dochodu PKB per capita, stopniem zaufania do dostawców oraz ograniczeniami tradycyjnej sprzedaży detalicznej. W Polsce bardzo popularna na tle Europy jest kategoria części samochodowych, w Wielkiej Brytanii żywność, a w Austrii artykuły sportowe.

Raport Barometr E-shopper opracowany przez DPDgroup jest to pierwszy i najobszerniejszy raport na temat trendów w zakupach online na europejskim rynku. Został przygotowany przez firmę Kantar TNS, która zebrała opinie od 23 450 respondentów online w 21 krajach Europy.  

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
Wieziesz ładunek do UK – pamiętaj o akredytacji w Border Force
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Fakty i mity o wykorzystaniu robotyzacji procesów w Przemyśle 4.0
reklama
230 boxów EETS zdało egzamin – po pierwsze wygoda, a po drugie ekspansja na kolejne kraje
Intermodal cały czas na wzroście, mimo że globalne problemy osłabiają rozwój tego rynku
Jak wyniki wyborów w USA wpłyną na globalny rynek nieruchomości przemysłowych?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Circle K oraz PCK zorganizowali świąteczną opieką seniorów w całej Polsce
Grupa Raben partnerem logistycznym Szlachetnej Paczki
Zimowy atak na K2 w ramach wyprawy InPost - #GorzkowskaInPostK2Winter
2020 - rokiem rynku magazynowego!
P3 kupuje działki w Warszawie pod budowę kolejnych parków magazynowych
E-commerce 2020 / 2021 – znaczenie punktów odbioru i nadania
Nowi managerowie w zespole Prologis
Renault Trucks rozwija gamę pojazdów elektrycznych
Raben podsumowuje program szkoleń Manager of Choice – czy grywalizacja się opłac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC