Konto pracodawcy


Polacy nie lubią kupować w sklepach internetowych?

Według badań Shopper Study, przeprowadzonych przez firmę Henkel, ponad 75 proc. badanych odwiedza tradycyjne placówki handlowe co najmniej kilka razy w tygodniu, a 62 proc. organizuje zakupy na zapas raz na siedem dni. Zaledwie 4 proc. respondentów przyznaje się do codziennego kupowania potrzebnych produktów w Internecie.

- Wartość rynku e-commerce dynamicznie rośnie, ale większość konsumentów wciąż nie traktuje kanału on-line jako miejsca realizacji regularnych zakupów. Według raportu „E-commerce w Polsce 2016”, niemal połowa internautów (48 proc.) zadeklarowała korzystanie z usług on-line, a 23 proc. przynajmniej raz zaopatrzyła się w produkty codziennego użytku drogą elektroniczną. Polski rynek e-handlu wciąż znajduje się na wczesnym etapie rozwoju, a konsumenci przekonują się do atutów tej formy sprzedaży. - Powyższe analizy nie są zaskakujące, zważywszy, że udział e-commerce w handlu wynosi dziś ok. 6%. Kanał internetowy, choć coraz bardziej popularny, wciąż pozostaje alternatywą dla zakupów tradycyjnych. Szeroki wybór, łatwość porównywania ofert, niskie ceny i szybka dostawa „do rąk własnych” stanowią atuty, które przyciągają kolejnych klientów. Jednakże dla wielu konsumentów możliwość osobistego obejrzenia, dotknięcia czy przymierzenia towaru jest kluczowa i nie chcą z niej rezygnować. Spodziewamy się, że e-handel osiągnie poziom typowy dla rynków rozwiniętych i przekroczy 15 proc. ogólnej sprzedaży detalicznej, jednakże nastąpi to nie wcześniej niż za kilka lat – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Pomimo nowych, szybkich form płatności za e-zakupy, Polacy wciąż preferują metodę COD, czyli realizacji rozliczenia w momencie odbioru przesyłki u kuriera. Jeśli zdecydujemy się już na zakupy w internecie, to aż 51 proc. klientów e-commerce woli skorzystć z opcji płatności za pobraniem podczas zakupów internetowych. Jest to zachowanie charakterystyczne dla naszej części Europy. Jednocześnie konsument zachowuje możliwość sprawdzenia zawartości paczki w chwili odbioru
(red)

kobiety w logistyce
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Zmiany w rozliczaniu wynagrodzeń kierowców zatrzęsą rynkiem transportowym?
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
CEVA uruchamia nowe usługi air cargo
15 lat Dachser w Polsce
MediaMarktSaturn uruchomił nowe centrum dystrybucji w Polsce
Firmy kurierskie napędzają popyt na powierzchnie magazynowe
21. Oddział PEKAES w Kaliszu rozpoczął prace
Wyścig z czasem – Hillebrand dostarczył w ciągu kilku dni 160 ton wina i 940 mln ...
Logistyczne wyzwania w recykling baterii dla motoryzacji
LPP przyspiesza wdrożenie RFID
CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC