Dodaj ogłoszenie o pracy


W czerwcu wzrosną koszty w transporcie drogowym

Profesor Zdzisław Kordel przygotował kolejną prognozę kosztów jednego kilometra w transporcie drogowym za miesiąc czerwiec 2016 rok. Na czerwiec, profesor przewiduje, że średni koszt 1 wozokilometra wyniesie  3,46 zł (0,79 EUR), co oznacza, że będzie to wyższy koszt niż w miesiącach ubiegłych, ale i tak niższy w porównaniu do średniomiesięcznego kosztu 1 km w 2014 roku. Duży wpływ na wzrost kosztów mają opłaty drogowe.

Jak podaje prof. Zdzisław Kordel  na  poziom kosztów w maju, będą składały się poszczególne zmienne:
- koszt materiałów pędnych i eksploatacyjnych -  1,15 zł (33,3 proc. całkowitego kosztu),
- koszt usług remontowych, napraw i ogumienia - 0,14 zł (4,0 proc. całkowitego kosztu),
- amortyzacja, leasing i inne -  0,37 zł (10,7 proc. całkowitego kosztu),
-koszt wynagrodzenia i delegacji Kierowców wliczając w to ZUS -  0,88 zł (25,4 proc. całkowitego kosztu),
- koszty ubezpieczeń oraz podatek od środków transportu -  0,21 zł (6,1 proc. całkowitego kosztu),
-koszt opłat drogowych i promów -  0,59 zł (17,0 proc. całkowitego kosztu),
-pozostałe koszty związane z działalnością przewozową przedsiębiorstwa -0,12 zł (3,5 proc. całkowitego kosztu).

Koszty opłat drogowych i parkingów stanowią około 17 proc.  całkowitego kosztu jednego kilometra w ujęciu miesięcznym.  Zgodnie z zapowiedziami rządu do 2018 roku viaToll ma objąć 7 tys. dróg krajowych i autostrad. Jednakże Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozważa zmianę systemu poboru opłat drogowych od samochodów ciężarowych z bramownic viaTOLL na pomiar satelitarny. Celem tych działań jest przeciwdziałanie  „uciekaniu” niektórych pojazdów ciężarowych z połączeń płatnych na drogi lokalne. Profesor Kordel zjawisko to uważa za marginalny problem w skali całego kraju. Jego zdaniem, pomimo tego, że nie prowadzi się badań w tym zakresie, to jeżeli pieniądze do systemu płyną, oznacza, że przewoźnikom nie opłaca się korzystać z objazdów i unikać dróg płatnych.  Ucieczka ciężkich samochodów na drogi krajowe powinna być problemem Inspekcji Transportu Drogowego i to tam powinny odbywać się częstsze kontrole.
W jakim celu badamy średni koszt jednego kilometra?
Koszty bada się aby ustalić właściwy poziom cen na realizację określonych usług lub wytworzenie produktów oraz w celu porównania poziomu ponoszonych kosztów z innymi podmiotami na rynku. Przy tak dużej ilości podmiotów transportowych na rynku, jaką mamy w Polsce oraz ograniczonej możliwości podwyższania cen na usługi, działalność gospodarcza firmy powinna polegać na redukcji kosztów i ich optymalizacji w celu poprawy wyników finansowych.

Specyfikacja kosztów i stałe zależności, z których mogą wynikać różnice znajdą Państwo pod adresem:
http://www.blogtransportowy.pl/2015/06/my-juz-wiemy-pierwsza-w-polsce-prognoza.html 

(red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.