Dodaj ogłoszenie o pracy


W czerwcu wzrosną koszty w transporcie drogowym

Profesor Zdzisław Kordel przygotował kolejną prognozę kosztów jednego kilometra w transporcie drogowym za miesiąc czerwiec 2016 rok. Na czerwiec, profesor przewiduje, że średni koszt 1 wozokilometra wyniesie  3,46 zł (0,79 EUR), co oznacza, że będzie to wyższy koszt niż w miesiącach ubiegłych, ale i tak niższy w porównaniu do średniomiesięcznego kosztu 1 km w 2014 roku. Duży wpływ na wzrost kosztów mają opłaty drogowe.

Jak podaje prof. Zdzisław Kordel  na  poziom kosztów w maju, będą składały się poszczególne zmienne:
- koszt materiałów pędnych i eksploatacyjnych -  1,15 zł (33,3 proc. całkowitego kosztu),
- koszt usług remontowych, napraw i ogumienia - 0,14 zł (4,0 proc. całkowitego kosztu),
- amortyzacja, leasing i inne -  0,37 zł (10,7 proc. całkowitego kosztu),
-koszt wynagrodzenia i delegacji Kierowców wliczając w to ZUS -  0,88 zł (25,4 proc. całkowitego kosztu),
- koszty ubezpieczeń oraz podatek od środków transportu -  0,21 zł (6,1 proc. całkowitego kosztu),
-koszt opłat drogowych i promów -  0,59 zł (17,0 proc. całkowitego kosztu),
-pozostałe koszty związane z działalnością przewozową przedsiębiorstwa -0,12 zł (3,5 proc. całkowitego kosztu).

Koszty opłat drogowych i parkingów stanowią około 17 proc.  całkowitego kosztu jednego kilometra w ujęciu miesięcznym.  Zgodnie z zapowiedziami rządu do 2018 roku viaToll ma objąć 7 tys. dróg krajowych i autostrad. Jednakże Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozważa zmianę systemu poboru opłat drogowych od samochodów ciężarowych z bramownic viaTOLL na pomiar satelitarny. Celem tych działań jest przeciwdziałanie  „uciekaniu” niektórych pojazdów ciężarowych z połączeń płatnych na drogi lokalne. Profesor Kordel zjawisko to uważa za marginalny problem w skali całego kraju. Jego zdaniem, pomimo tego, że nie prowadzi się badań w tym zakresie, to jeżeli pieniądze do systemu płyną, oznacza, że przewoźnikom nie opłaca się korzystać z objazdów i unikać dróg płatnych.  Ucieczka ciężkich samochodów na drogi krajowe powinna być problemem Inspekcji Transportu Drogowego i to tam powinny odbywać się częstsze kontrole.
W jakim celu badamy średni koszt jednego kilometra?
Koszty bada się aby ustalić właściwy poziom cen na realizację określonych usług lub wytworzenie produktów oraz w celu porównania poziomu ponoszonych kosztów z innymi podmiotami na rynku. Przy tak dużej ilości podmiotów transportowych na rynku, jaką mamy w Polsce oraz ograniczonej możliwości podwyższania cen na usługi, działalność gospodarcza firmy powinna polegać na redukcji kosztów i ich optymalizacji w celu poprawy wyników finansowych.

Specyfikacja kosztów i stałe zależności, z których mogą wynikać różnice znajdą Państwo pod adresem:
http://www.blogtransportowy.pl/2015/06/my-juz-wiemy-pierwsza-w-polsce-prognoza.html 

(red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.