Dodaj ogłoszenie o pracy


Ile ładunków przewieziono w Polsce w roku 2015?

Główny Urząd Statystyczny podsumował przewozy ładunków i pasażerów w Polsce w roku 2015. Z danych GUS wynika, że w 2015 r. wszystkimi rodzajami transportu przewieziono około 1,8 mld ton ładunków, o 2 proc. mniej niż przed rokiem. Spadek przewozów ładunków zanotowano w transporcie kolejowym i samochodowym, natomiast wzrost w transporcie rurociągowym, morskim, wodnym śródlądowym i minimalny w lotniczym. Wykonana praca przewozowa wyniosła 360,6 mld tonokilometrów i była większa o 3,6 proc. niż w 2014 r. Praca przewozowa wzrosła w transporcie kolejowym, samochodowym, rurociągowym, wodnym śródlądowym i lotniczym, a zmniejszyła się w transporcie morskim.

Masa ładunków przewiezionych w Polsce w poszczególnych gałęziach transportowych w roku 2015:
- transport kolejowy = 224,3 mln ton (w 2014 - 227,8 mln)
- transport samochodowy = 1,5 mld ton (w 2014 - 1,55 mld)
- transport morski = 6,96 mln ton ( w 2014 – 6,78 mln)
- transport lotniczy = 38 mln ton ( w roku 2014 – 38 mln)
- transport śródlądowy wodny = 11,9 mln ton (w 2014 – 7,6 mln)

Transport pasażerski
W 2015 r. środkami transportu publicznego przewieziono 703,6 mln pasażerów, tj. o 0,9 proc. mniej niż przed rokiem. Mniejsze były przewozy w transporcie samochodowym, morskim i lotniczym, wzrosły natomiast w transporcie kolejowym i wodnym śródlądowym. Praca przewozowa wykonana przy przewozie pasażerów wyniosła 52,7 mld pasażerokilometrów i była 2,4 proc. większa niż przed rokiem.

(źr. GUS)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.