Dodaj ogłoszenie o pracy


Ile ładunków przewieziono w Polsce w roku 2015?

Główny Urząd Statystyczny podsumował przewozy ładunków i pasażerów w Polsce w roku 2015. Z danych GUS wynika, że w 2015 r. wszystkimi rodzajami transportu przewieziono około 1,8 mld ton ładunków, o 2 proc. mniej niż przed rokiem. Spadek przewozów ładunków zanotowano w transporcie kolejowym i samochodowym, natomiast wzrost w transporcie rurociągowym, morskim, wodnym śródlądowym i minimalny w lotniczym. Wykonana praca przewozowa wyniosła 360,6 mld tonokilometrów i była większa o 3,6 proc. niż w 2014 r. Praca przewozowa wzrosła w transporcie kolejowym, samochodowym, rurociągowym, wodnym śródlądowym i lotniczym, a zmniejszyła się w transporcie morskim.

Masa ładunków przewiezionych w Polsce w poszczególnych gałęziach transportowych w roku 2015:
- transport kolejowy = 224,3 mln ton (w 2014 - 227,8 mln)
- transport samochodowy = 1,5 mld ton (w 2014 - 1,55 mld)
- transport morski = 6,96 mln ton ( w 2014 – 6,78 mln)
- transport lotniczy = 38 mln ton ( w roku 2014 – 38 mln)
- transport śródlądowy wodny = 11,9 mln ton (w 2014 – 7,6 mln)

Transport pasażerski
W 2015 r. środkami transportu publicznego przewieziono 703,6 mln pasażerów, tj. o 0,9 proc. mniej niż przed rokiem. Mniejsze były przewozy w transporcie samochodowym, morskim i lotniczym, wzrosły natomiast w transporcie kolejowym i wodnym śródlądowym. Praca przewozowa wykonana przy przewozie pasażerów wyniosła 52,7 mld pasażerokilometrów i była 2,4 proc. większa niż przed rokiem.

(źr. GUS)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.