Konto pracodawcy


W maju wzrosną koszty transportu drogowego!

Średni koszt 1 wozokilometra wyniesie  3,45 zł (0,78 EUR), czyli będzie wyższy niż w miesiącach ubiegłych, ale i tak niższy w odniesieniu do średniego kosztu z roku 2014 – przewiduje w swojej prognozie profesor Zdzisław Kordel. Jak wynika z jego wyliczeń, na poziom kosztów w maju, będą składały się poniższee zmienne:
- koszt materiałów pędnych i eksploatacyjnych -  1,13 zł (32,9 proc. całkowitego kosztu),
- koszt usług remontowych, napraw i ogumienia - 0,15 zł (4,4 proc. całkowitego kosztu),
- amortyzacja, leasing i inne -  0,36 zł (10,4 proc. całkowitego kosztu),
- koszt wynagrodzenia i delegacji Kierowców wliczając w to ZUS -  0,88 zł (25,5 proc. całkowitego kosztu),
- koszty ubezpieczeń oraz podatek od środków transportu -  0,22 zł (6,3 proc. całkowitego kosztu),
- koszt opłat drogowych i promów -  0,59 zł (17 proc. całkowitego kosztu),
- pozostałe koszty związane z działalnością przewozową przedsiębiorstwa -0,12 zł (3,5 proc. całkowitego kosztu).

Jak badane są koszty jednego kilometra?
Średni koszt jednego kilometra za 2014 rok uległ zmianie, a wynika to z metodologii badania. Jeszcze w prognozie na luty 2016, średni koszt jednego kilometra za 2014 rok był podawany w oparciu o dane za pierwsze półrocze 2014 roku. Obecnie uzyskaliśmy również dane za drugie półrocze 2014 roku, dlatego też całkowity średni koszt jednego kilometra za 2014 rok, jak i całkowite średnie koszty w poszczególnych grup zmiennych zostały zaktualizowane. Całkowity koszt jednego kilometra za 2014 rok zmienił się po zaktualizowaniu danych z 3,73 PLN na 3,83 PLN, czyli koszt jednego kilometra w drugiej połowie roku 2014 był wyższy niż w pierwszej. Koszty w drugim półroczu okazały się wyższe w przypadku następujących grup zmiennych:  usługi remontowe, naprawy i ogumienie; wynagrodzenia i delegacje kierowców plus ZUS; ubezpieczenia oraz podatek od środków transportu; opłaty drogowe i promy.
Podatek od środków transportu
Jednym z elementów kosztowych, który powiększył się w II połowie 2014 roku były koszty ubezpieczeń oraz podatki od środków transportu. Na zmienną wysokość podatku od środków transportu, przedsiębiorcy mogą wpływać. Dlatego też rejestrując ciężarówkę, warto zwrócić uwagę na stawki podatkowe od środków transportu w poszczególnych gminach. Organizacje przewoźników apelują do gmin o rozsądne opodatkowanie przewoźników, ponieważ jest to jedna z niewielu branż zawodowych, która płaci podatek od wykorzystywanych narzędzi pracy. Samorządy, które obniżają podatki do najniższych możliwych, wyróżniane są co roku przez Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, jako „Gminy przyjazne transportowi samochodowemu”.
(źr. BlogTransportowy)

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
Wieziesz ładunek do UK – pamiętaj o akredytacji w Border Force
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Fakty i mity o wykorzystaniu robotyzacji procesów w Przemyśle 4.0
reklama
230 boxów EETS zdało egzamin – po pierwsze wygoda, a po drugie ekspansja na kolejne kraje
Intermodal cały czas na wzroście, mimo że globalne problemy osłabiają rozwój tego rynku
Jak wyniki wyborów w USA wpłyną na globalny rynek nieruchomości przemysłowych?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Circle K oraz PCK zorganizowali świąteczną opieką seniorów w całej Polsce
Grupa Raben partnerem logistycznym Szlachetnej Paczki
Zimowy atak na K2 w ramach wyprawy InPost - #GorzkowskaInPostK2Winter
2020 - rokiem rynku magazynowego!
P3 kupuje działki w Warszawie pod budowę kolejnych parków magazynowych
E-commerce 2020 / 2021 – znaczenie punktów odbioru i nadania
Nowi managerowie w zespole Prologis
Renault Trucks rozwija gamę pojazdów elektrycznych
Raben podsumowuje program szkoleń Manager of Choice – czy grywalizacja się opłac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC