Dodaj ogłoszenie o pracy


W maju wzrosną koszty transportu drogowego!

Średni koszt 1 wozokilometra wyniesie  3,45 zł (0,78 EUR), czyli będzie wyższy niż w miesiącach ubiegłych, ale i tak niższy w odniesieniu do średniego kosztu z roku 2014 – przewiduje w swojej prognozie profesor Zdzisław Kordel. Jak wynika z jego wyliczeń, na poziom kosztów w maju, będą składały się poniższee zmienne:
- koszt materiałów pędnych i eksploatacyjnych -  1,13 zł (32,9 proc. całkowitego kosztu),
- koszt usług remontowych, napraw i ogumienia - 0,15 zł (4,4 proc. całkowitego kosztu),
- amortyzacja, leasing i inne -  0,36 zł (10,4 proc. całkowitego kosztu),
- koszt wynagrodzenia i delegacji Kierowców wliczając w to ZUS -  0,88 zł (25,5 proc. całkowitego kosztu),
- koszty ubezpieczeń oraz podatek od środków transportu -  0,22 zł (6,3 proc. całkowitego kosztu),
- koszt opłat drogowych i promów -  0,59 zł (17 proc. całkowitego kosztu),
- pozostałe koszty związane z działalnością przewozową przedsiębiorstwa -0,12 zł (3,5 proc. całkowitego kosztu).

Jak badane są koszty jednego kilometra?
Średni koszt jednego kilometra za 2014 rok uległ zmianie, a wynika to z metodologii badania. Jeszcze w prognozie na luty 2016, średni koszt jednego kilometra za 2014 rok był podawany w oparciu o dane za pierwsze półrocze 2014 roku. Obecnie uzyskaliśmy również dane za drugie półrocze 2014 roku, dlatego też całkowity średni koszt jednego kilometra za 2014 rok, jak i całkowite średnie koszty w poszczególnych grup zmiennych zostały zaktualizowane. Całkowity koszt jednego kilometra za 2014 rok zmienił się po zaktualizowaniu danych z 3,73 PLN na 3,83 PLN, czyli koszt jednego kilometra w drugiej połowie roku 2014 był wyższy niż w pierwszej. Koszty w drugim półroczu okazały się wyższe w przypadku następujących grup zmiennych:  usługi remontowe, naprawy i ogumienie; wynagrodzenia i delegacje kierowców plus ZUS; ubezpieczenia oraz podatek od środków transportu; opłaty drogowe i promy.
Podatek od środków transportu
Jednym z elementów kosztowych, który powiększył się w II połowie 2014 roku były koszty ubezpieczeń oraz podatki od środków transportu. Na zmienną wysokość podatku od środków transportu, przedsiębiorcy mogą wpływać. Dlatego też rejestrując ciężarówkę, warto zwrócić uwagę na stawki podatkowe od środków transportu w poszczególnych gminach. Organizacje przewoźników apelują do gmin o rozsądne opodatkowanie przewoźników, ponieważ jest to jedna z niewielu branż zawodowych, która płaci podatek od wykorzystywanych narzędzi pracy. Samorządy, które obniżają podatki do najniższych możliwych, wyróżniane są co roku przez Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, jako „Gminy przyjazne transportowi samochodowemu”.
(źr. BlogTransportowy)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.