Dodaj ogłoszenie o pracy


Kto więcej wydaje na zakupy w internecie – mężczyźni czy kobiety?

Mężczyźni w ciągu roku wydają w internecie około 2.114,91 EUR, podczas gdy kobiety w tym samym czasie zaledwie 1.331,54 EUR – dowodzą badania agencji Marketagent.com i paysafecard, przeprowadzone w listopadzie 2015 r. Zwiększone predyspozycje mężczyzn do zakupów w sieci potwierdzają również badania przeprowadzone przez agencję Gemius Polska. Wynika z nich, że prawie połowa badanych mężczyzn (47proc.), którzy korzystają z Internetu dokonuje zakupów online, a aż 28 proc. z nich deklaruje, że w ciągu roku zwiększy wydatki na zakupy w sieci.

Dodatkowo, z badań wynika, że miesięczna kwota wydawana przez mężczyzn w internecie wynosi około 173,83 EUR, w porównaniu do 109,44 EUR wydawanych przez kobiety. Najwięcej wydają osoby w przedziale wiekowym 60-69 lat, bo aż 172,79 EUR w ciągu miesiąca. Respondenci – biorący udział w badaniu wskazali, że podczas dokonywanych płatności największe znaczenia mają dla nich takie kwestie, jak:
• ochrona danych osobowych (86,6 proc.),
• brak dodatkowych opłat (68 proc.),
• kontrola wydawanych środków (53,8 proc.),
• wygoda (53 proc.),
• szybkość transakcji (52,2 proc.).

Aż 27,4 proc. ankietowanych w wieku od 16 do 69 lat bierze czynny udział w turniejach elektronicznych rozgrywek. Taką aktywność częściej podejmują mężczyźni: 34,3 proc. oraz osoby w wieku 16-29 lat: 37,7 proc. badanych. Paysafecard rozważa wdrożenie nowoczesnych metod płatności takich, jak klucze biometryczne - obrączki, odcisk palca, tęczówka oka czy identyfikacja twarzy, które będą miały ogromne znaczenie na rynku transakcji online. Zdaniem firmy w najbliższym czasie nastąpi dynamiczny rozwój trendów, które całkowicie zmienią metody autoryzacji płatności bezgotówkowych oraz wpłyną na ich szybkość, wygodę i bezpieczeństwo. W 2016 roku spodziewany jest także dalszy wzrost popularności metody pre-paid wśród kobiet, rozwój płatności mobilnych oraz zwiększenie liczby spontanicznych, nieplanowanych zakupów.

(źr. paysafecard)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.