Konto pracodawcy


Wartość handlu internetowego w sektorze B2B to nawet 225 mld zł

Ten rok będzie bardzo udany dla przedsiębiorstw, które kupują i sprzedają w Internecie. Wartość internetowego handlu zwiększy się do ok. 225 miliardów złotych – szacuje Marketplanet, operator największej platformy handlowej B2B w Polsce. W kolejnych latach rynek może rosnąć w tempie 10-20 proc. rocznie.

Według szacunków Marketplanet w minionym roku działające w Polsce przedsiębiorstwa wydały na zakupy ok. 215 mld zł. - Ten rynek będzie stale zwiększał się, ponieważ firmy szukają oszczędności finansowych i czasowych, a zakupy z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi pozwalają osiągnąć średnio 15-20 proc. oszczędności. Dlatego uważam, że w 2016 roku wartość handlu między przedsiębiorstwami przekroczy 225 mld zł – mówi Piotr Matysik, prezes Marketplanet. Jak dodaje, coraz więcej firm i instytucji jest zainteresowanych zainstalowaniem platformy. Ostatnio z takiego rozwiązania skorzystały np. mBank, Konsalnet Holding czy Narodowy Bank Polski. To świetna metoda by automatyzować zarówno operacje zakupowe jak i powiązane z nimi rozliczenia, płatności. - Menedżerowie i urzędnicy szykują się do zmian w prawie zamówień publicznych, które zgodnie z dyrektywą UE ma wprowadzić obowiązek stosowania platform elektronicznych w przetargach. To będzie wielka rewolucja, która będzie miała wpływ na wzrost naszego biznesu – oczekuje prezes Matysik.  

Oszczędności wynikają z reorganizacji i optymalizacji i automatyzacji procesów P2P (ang. purchase to pay) w firmach  Pewne działania są upraszczane, a niektóre usuwane. Np. spółki planują zakupy na cały rok rezygnując z przypadkowych transakcji, negocjacje z dostawcami prowadzone są centralnie, a wolumeny są kumulowane. Komunikacja z dostawcami odbywać się będzie z wykorzystaniem internetu. Takich działań domaga się UE w swoich rozwiązaniach prawnych, które również będą wprowadzone w Polsce.
W ślad za trendami światowymi, firmy w Polsce coraz chętniej korzystają z innowacyjnych rozwiązań w chmurze do komunikacji z dostawcami. Właśnie takie rozwiązania oferuje Marketplanet. Firma organizuje w marcu konferencję Marketplanet OnePlace, która poświęcona będzie przyszłości internetowego handlu B2B. Weźmie w niej udział ponad 100 prezesów, dyrektorów finansowych oraz szefów działów IT dużych i średnich firm działających w Polsce, a także przedstawiciele sektora instytucji publicznych. Więcej informacji na jej temat znajduje się na stronie www.konferencja.marketplanet.pl.

Marketplanet od  ponad 14 lat wspiera kupujących w porządkowaniu i zwiększaniu efektywności procesów zakupowych, równocześnie współpracując z tysiącami dostawców. Klientami Marketplanet są między innymi: Orange Polska, AmRest, Black Red White, mBank czy Urząd Miasta w Warszawie oraz Narodowy Bank Polski.

(źr. red)

kobiety w logistyce
Transformacje na 9. Forum Kobiet w Logistyce!?
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2021”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co, jeśli mleko się wylało…
Jak wysyłać częściej i nie płacić więcej? Hillebrand o łańcuchach dostaw w b ...
Polski Ład może zmobilizować do przejścia na samozatrudnienie?
Przewozy SENT w dobie e-TOLL – nawet 10 tys. zł kary za niedopełnienie formalnoś ...
reklama
Jaki szablon CV wybrać do podania o pracę w logistyce?
L4 tuż przed odejściem z pracy - jakie konsekwencje może tworzyć?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja branży transportowej a inflacja
Jakie zmiany wywoła elektromobilność w branży TSL?
Zatory płatnicze w MŚP – które branże i regiony potrzebują wsparcia?
Biznes sięga chmur
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Poczta Polska szuka pomocników św. Mikołaja!
CEVA Logistics inwestuje w Afryce
OTL sprzedaje Grupie Rhenus swoje udziały w C. Hartwig Gdynia
Ruszyła budowa Prologis Park Warsaw – Żerań
Emirates inwestują 1 mld USD w nowe samoloty cargo i przebudowę samolotów pasażer ...
FedEx Express zwiększa przepustowość sieci lotniczej przed szczytem sezonu wysyłk ...
Trans.eu ogłasza nowe produkty i wielkie plany ekspansji
Konsumenci chętnie kupują w sieci „z drugiej ręki”
Valery Muyard nowym prezesem Renault Trucks Polska
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC