Dodaj ogłoszenie o pracy


Wartość handlu internetowego w sektorze B2B to nawet 225 mld zł

Ten rok będzie bardzo udany dla przedsiębiorstw, które kupują i sprzedają w Internecie. Wartość internetowego handlu zwiększy się do ok. 225 miliardów złotych – szacuje Marketplanet, operator największej platformy handlowej B2B w Polsce. W kolejnych latach rynek może rosnąć w tempie 10-20 proc. rocznie.

Według szacunków Marketplanet w minionym roku działające w Polsce przedsiębiorstwa wydały na zakupy ok. 215 mld zł. - Ten rynek będzie stale zwiększał się, ponieważ firmy szukają oszczędności finansowych i czasowych, a zakupy z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi pozwalają osiągnąć średnio 15-20 proc. oszczędności. Dlatego uważam, że w 2016 roku wartość handlu między przedsiębiorstwami przekroczy 225 mld zł – mówi Piotr Matysik, prezes Marketplanet. Jak dodaje, coraz więcej firm i instytucji jest zainteresowanych zainstalowaniem platformy. Ostatnio z takiego rozwiązania skorzystały np. mBank, Konsalnet Holding czy Narodowy Bank Polski. To świetna metoda by automatyzować zarówno operacje zakupowe jak i powiązane z nimi rozliczenia, płatności. - Menedżerowie i urzędnicy szykują się do zmian w prawie zamówień publicznych, które zgodnie z dyrektywą UE ma wprowadzić obowiązek stosowania platform elektronicznych w przetargach. To będzie wielka rewolucja, która będzie miała wpływ na wzrost naszego biznesu – oczekuje prezes Matysik.  

Oszczędności wynikają z reorganizacji i optymalizacji i automatyzacji procesów P2P (ang. purchase to pay) w firmach  Pewne działania są upraszczane, a niektóre usuwane. Np. spółki planują zakupy na cały rok rezygnując z przypadkowych transakcji, negocjacje z dostawcami prowadzone są centralnie, a wolumeny są kumulowane. Komunikacja z dostawcami odbywać się będzie z wykorzystaniem internetu. Takich działań domaga się UE w swoich rozwiązaniach prawnych, które również będą wprowadzone w Polsce.
W ślad za trendami światowymi, firmy w Polsce coraz chętniej korzystają z innowacyjnych rozwiązań w chmurze do komunikacji z dostawcami. Właśnie takie rozwiązania oferuje Marketplanet. Firma organizuje w marcu konferencję Marketplanet OnePlace, która poświęcona będzie przyszłości internetowego handlu B2B. Weźmie w niej udział ponad 100 prezesów, dyrektorów finansowych oraz szefów działów IT dużych i średnich firm działających w Polsce, a także przedstawiciele sektora instytucji publicznych. Więcej informacji na jej temat znajduje się na stronie www.konferencja.marketplanet.pl.

Marketplanet od  ponad 14 lat wspiera kupujących w porządkowaniu i zwiększaniu efektywności procesów zakupowych, równocześnie współpracując z tysiącami dostawców. Klientami Marketplanet są między innymi: Orange Polska, AmRest, Black Red White, mBank czy Urząd Miasta w Warszawie oraz Narodowy Bank Polski.

(źr. red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.