Dodaj ogłoszenie o pracy


Rynek pracy– podsumowanie 2015 roku oraz prognozy na rok 2016!

Przez cały 2015 rok utrzymywała się wysoka dynamika zatrudnienia specjalistów i menedżerów, przy jednocześnie niewielkim odsetku zwolnień – wynika z analiz firmy Antal.  
- Rynek pracy w Polsce nieustannie się zmienia. Biorąc pod uwagę liczbę projektów rekrutacyjnych, które realizujemy, jestem zdania, że najbardziej pożądani na rynku pracownicy nie powinni mieć problemu ze znalezieniem interesującej ich pracy. Co więcej, z deklaracji polskich firm wynika, że zdecydowana większość z nich jest w trakcie procesów rekrutacyjnych oraz planuje dalsze zatrudnienia w kolejnych kwartałach, co w oczywisty sposób przekłada się na liczbę miejsc pracy – twierdzi Artur Skiba, prezes zarządu Antal, wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.
Kto był najbardziej pożądany na rynku pracy w 2015 roku?
Specjaliści i menedżerowie w ciągu ostatniego roku otrzymali średnio 8 ofert pracy od pracodawców. Największym zainteresowaniem ze strony pracodawców cieszyli się pracownicy z obszaru IT – średnio otrzymali oni 15 zaproszeń do udziału w projektach rekrutacyjnych w minionym roku. Na drugim miejscu znaleźli się pracownicy logistyki, którzy otrzymali średnio 10 ofert pracy. Trzecią grupą, na którą było wzmożone zapotrzebowanie pracodawców, jest Inżynieria – specjaliści i menedżerowie zadeklarowali, że dostali 9 zaproszeń do rekrutacji w ostatnim roku.
Na czym zależy specjalistom i menedżerom?
Z badania Antal „Najbardziej Pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów” wynika, iż polscy specjaliści i menedżerowie coraz większą wagę przykładają do wielkości i prestiżu firmy, w jakiej chcą pracować, gdyż aż 45 proc. respondentów wskazało tę cechę jako najważniejszą przy wyborze pożądanego pracodawcy. Co ciekawe, warunki finansowe (34 proc.) nie są już tak ważne, jak w ubiegłym roku – ustąpiły miejsca stylowi zarządzania i kulturze organizacyjnej firmy (41 proc.).
Trendy 2016
- W 2016 roku coraz bardziej popularny będzie trend, który powoli zaczyna już wchodzić w do Polski – wysyłanie CV bez zamieszczania w nim zdjęcia. W coraz większej liczbie państw taki życiorys jest już standardem, co bez wątpienia jest dobrym trendem, dzięki któremu rekrutujący mogą się skupić przede wszystkim na doświadczeniu i umiejętnościach kandydata – uważa Artur Skiba, prezes zarządu Antal, wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.
Employer branding
Od pewnego czasu w większości branż mamy do czynienia z rynkiem kandydata. W związku z tym pracodawcy w nadchodzącym roku powinny zwrócić szczególną uwagę na relację  z kandydatami. Bardzo ważne jest, aby rekruterzy poprzez swoje zachowanie potrafili zbudować wśród swoich kandydatów zaufanie. Kolejna, 5. już edycja badania Antal „Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów” potwierdza, iż firmy stale muszą dbać o swój wizerunek na rynku. Niezależnie od wielkości organizacji czy długości jej funkcjonowania, jeśli dana marka chce być rozpoznawalna i dobrze kojarzona przez potencjalnych kandydatów, nie może zapominać o działaniach employer brandingowych. Rynek kandydata bez wątpienia stanowi wyzwanie zarówno dla firm, jak i dla agencji rekrutacyjnych. Wewnętrzne działy HR i PR w organizacjach powinny zadbać o otwartą i przemyślaną komunikację wewnętrzną, ale też o employer branding.
- Coraz rzadziej kandydaci zwracają uwagę tylko na takie elementy oferty pracy jak wysokość wynagrodzenia czy zakres obowiązków. Między innymi dlatego dobrze jest, kiedy pracodawcy komunikują o wszystkich aspektach dotyczących biznesu i kultury organizacyjnej firmy. Dotyczy to zarówno produktów, technologii i projektów, które są w obszarze działalności danej organizacji, jak i trudno mierzalnych elementów, takich jak atmosfera w firmie, kultura pracy czy prestiż – twierdzi Przemysław Broniszewski, employer branding Manager Antal.

(red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.