Konto pracodawcy


Ile wynosi koszt jednego kilometra w transporcie drogowym w grudniu?

Profesor Zdzisław Kordel opracował prognozę kosztową na grudzień w transporcie drogowym. Średni koszt 1 wozokilometra wyniesie  3,36 zł (0,78 EUR), co oznacza, że średni koszt jednego kilometra w grudniu będzie niższy niż w miesiącach ubiegłych, a ponadto niższy prawie o 9,30 proc. w porównaniu do średniomiesięcznego kosztu 1 km w 2014 roku.
Według prof.  Zdzisława Kordela  na  poziom kosztów w grudniu, będą składały się poszczególne zmienne:
- koszt materiałów pędnych i eksploatacyjnych -  1,17 zł (35 proc. całkowitego kosztu),
- koszt usług remontowych, napraw i ogumienia - 0,17 zł (4,9 proc. całkowitego kosztu),
- amortyzacja, leasing i inne -  0,36 zł (10,8 proc. całkowitego kosztu),
-koszt wynagrodzenia i delegacji Kierowców wliczając w to ZUS -  0,82 zł (24,4 proc. całkowitego kosztu),
- koszty ubezpieczeń oraz podatek od środków transportu -  0,21 zł (6,4 proc. całkowitego kosztu),
-koszt opłat drogowych i promów -  0,48 zł (14,3 proc. całkowitego kosztu),
-pozostałe koszty związane z działalnością przewozową przedsiębiorstwa -0,14 zł (4,2 proc. całkowitego kosztu).

Gdzie tracimy najwięcej czasu i pieniędzy w drogowych korkach?
Zatory na drogach, czyli tzw. „korki” wpływają znacząco na poziom kosztów materiałów pędnych i eksploatacyjnych. Warto wiedzieć, w których krajach stracimy najwięcej czasu i pieniędzy na paliwo, stojąc w korkach. Komisja Europejska opublikowała drugie wydanie tzw. tabeli wyników UE w dziedzinie transportu, która porównuje postępy państw członkowskich w 29 kategoriach transportowych.  Część raportu o kongestii na drodze (godzinach spędzonych w zatorach drogowych przez przeciętnego Europejczyka w roku) sporządzono na postawie danych dostarczonych przez JRC (Joint Research Centre), TomTom 2015.  Wskaźnik opracowano przyjmując założenia: 30 km dróg pokonanych codziennie (rano i wieczorem w godzinach szczytu) przez 220 dni roboczych. Uwzględniono wszystkie główne drogi w 24 państwach członkowskich UE dla których uzyskano dane – 2 250 000 km dróg. Z raportu wynika, że najwięcej godzin kierowcy spędzą w korkach na drogach Malty, Grecji, Wielkiej Brytanii, Włoch i Belgii. Z kolei najbardziej nasz czas i pieniądze oszczędzają drogi Słowacji, Estonii, Szwecji, Finlandii i Danii.  Polskie drogi uplasowały się na 8 pozycji, co daje wynik  lepszy od wartości średniej europejskiej.

źr. Blogtransportowy.pl

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Nowe zasady wystawiania faktur – NIP na paragonie
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
Ubezpieczenie cargo – co powinieneś wiedzieć?
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile na pakiecie mobilności straci Polska?
Nadal rządzą diesle - transport drogowy w Europie musi się zmienić
Polski rynek inwestycyjny w świetnej kondycji
Wyzwania rynku dedykowanej logistyki kontraktowej – komentarz ID Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Dzień Maszynisty - Koleje Mazowieckie wyszkoliły prawie 500 maszynistów
PCC ogłasza nowe połączenie kolejowe na trasie Azja - Europa
Dachser otworzył oddział w Rzeszowie
W M3 wdrożono chmurowe zarządzanie transportem - osiągnięto 35 proc. oszczędnoś ...
InPost Mansalu 2019 – do zdobycia dwa ośmiotysięczniki w ciągu jednego roku, czy ...
JF Hillebrand rozwija usługi dla enoturystyki
Zdążyć na czas – Fracht FWO Polska o transporcie wyposażenie quada na rajd w Ch ...
Połączenie mocy maszyny z ludzką sprwnością - DB Schenker bada wykorzystanie egz ...
Sprzedano część Śląskiego Centrum Logistycznego w Sosnowcu
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC