Dodaj ogłoszenie o pracy


Ile wynosi koszt jednego kilometra w transporcie drogowym w grudniu?

Profesor Zdzisław Kordel opracował prognozę kosztową na grudzień w transporcie drogowym. Średni koszt 1 wozokilometra wyniesie  3,36 zł (0,78 EUR), co oznacza, że średni koszt jednego kilometra w grudniu będzie niższy niż w miesiącach ubiegłych, a ponadto niższy prawie o 9,30 proc. w porównaniu do średniomiesięcznego kosztu 1 km w 2014 roku.
Według prof.  Zdzisława Kordela  na  poziom kosztów w grudniu, będą składały się poszczególne zmienne:
- koszt materiałów pędnych i eksploatacyjnych -  1,17 zł (35 proc. całkowitego kosztu),
- koszt usług remontowych, napraw i ogumienia - 0,17 zł (4,9 proc. całkowitego kosztu),
- amortyzacja, leasing i inne -  0,36 zł (10,8 proc. całkowitego kosztu),
-koszt wynagrodzenia i delegacji Kierowców wliczając w to ZUS -  0,82 zł (24,4 proc. całkowitego kosztu),
- koszty ubezpieczeń oraz podatek od środków transportu -  0,21 zł (6,4 proc. całkowitego kosztu),
-koszt opłat drogowych i promów -  0,48 zł (14,3 proc. całkowitego kosztu),
-pozostałe koszty związane z działalnością przewozową przedsiębiorstwa -0,14 zł (4,2 proc. całkowitego kosztu).

Gdzie tracimy najwięcej czasu i pieniędzy w drogowych korkach?
Zatory na drogach, czyli tzw. „korki” wpływają znacząco na poziom kosztów materiałów pędnych i eksploatacyjnych. Warto wiedzieć, w których krajach stracimy najwięcej czasu i pieniędzy na paliwo, stojąc w korkach. Komisja Europejska opublikowała drugie wydanie tzw. tabeli wyników UE w dziedzinie transportu, która porównuje postępy państw członkowskich w 29 kategoriach transportowych.  Część raportu o kongestii na drodze (godzinach spędzonych w zatorach drogowych przez przeciętnego Europejczyka w roku) sporządzono na postawie danych dostarczonych przez JRC (Joint Research Centre), TomTom 2015.  Wskaźnik opracowano przyjmując założenia: 30 km dróg pokonanych codziennie (rano i wieczorem w godzinach szczytu) przez 220 dni roboczych. Uwzględniono wszystkie główne drogi w 24 państwach członkowskich UE dla których uzyskano dane – 2 250 000 km dróg. Z raportu wynika, że najwięcej godzin kierowcy spędzą w korkach na drogach Malty, Grecji, Wielkiej Brytanii, Włoch i Belgii. Z kolei najbardziej nasz czas i pieniądze oszczędzają drogi Słowacji, Estonii, Szwecji, Finlandii i Danii.  Polskie drogi uplasowały się na 8 pozycji, co daje wynik  lepszy od wartości średniej europejskiej.

źr. Blogtransportowy.pl

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.