Dodaj ogłoszenie o pracy


Ile wynosi koszt jednego kilometra w transporcie drogowym w grudniu?

Profesor Zdzisław Kordel opracował prognozę kosztową na grudzień w transporcie drogowym. Średni koszt 1 wozokilometra wyniesie  3,36 zł (0,78 EUR), co oznacza, że średni koszt jednego kilometra w grudniu będzie niższy niż w miesiącach ubiegłych, a ponadto niższy prawie o 9,30 proc. w porównaniu do średniomiesięcznego kosztu 1 km w 2014 roku.
Według prof.  Zdzisława Kordela  na  poziom kosztów w grudniu, będą składały się poszczególne zmienne:
- koszt materiałów pędnych i eksploatacyjnych -  1,17 zł (35 proc. całkowitego kosztu),
- koszt usług remontowych, napraw i ogumienia - 0,17 zł (4,9 proc. całkowitego kosztu),
- amortyzacja, leasing i inne -  0,36 zł (10,8 proc. całkowitego kosztu),
-koszt wynagrodzenia i delegacji Kierowców wliczając w to ZUS -  0,82 zł (24,4 proc. całkowitego kosztu),
- koszty ubezpieczeń oraz podatek od środków transportu -  0,21 zł (6,4 proc. całkowitego kosztu),
-koszt opłat drogowych i promów -  0,48 zł (14,3 proc. całkowitego kosztu),
-pozostałe koszty związane z działalnością przewozową przedsiębiorstwa -0,14 zł (4,2 proc. całkowitego kosztu).

Gdzie tracimy najwięcej czasu i pieniędzy w drogowych korkach?
Zatory na drogach, czyli tzw. „korki” wpływają znacząco na poziom kosztów materiałów pędnych i eksploatacyjnych. Warto wiedzieć, w których krajach stracimy najwięcej czasu i pieniędzy na paliwo, stojąc w korkach. Komisja Europejska opublikowała drugie wydanie tzw. tabeli wyników UE w dziedzinie transportu, która porównuje postępy państw członkowskich w 29 kategoriach transportowych.  Część raportu o kongestii na drodze (godzinach spędzonych w zatorach drogowych przez przeciętnego Europejczyka w roku) sporządzono na postawie danych dostarczonych przez JRC (Joint Research Centre), TomTom 2015.  Wskaźnik opracowano przyjmując założenia: 30 km dróg pokonanych codziennie (rano i wieczorem w godzinach szczytu) przez 220 dni roboczych. Uwzględniono wszystkie główne drogi w 24 państwach członkowskich UE dla których uzyskano dane – 2 250 000 km dróg. Z raportu wynika, że najwięcej godzin kierowcy spędzą w korkach na drogach Malty, Grecji, Wielkiej Brytanii, Włoch i Belgii. Z kolei najbardziej nasz czas i pieniądze oszczędzają drogi Słowacji, Estonii, Szwecji, Finlandii i Danii.  Polskie drogi uplasowały się na 8 pozycji, co daje wynik  lepszy od wartości średniej europejskiej.

źr. Blogtransportowy.pl

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.