Konto pracodawcy


Wahania cen transportu bez większych zmian

Pomimo, że ceny transportu spadły o 4,1 proc. w trzecim kwartale 2015 w porównaniu do cen z drugiego kwartału 2015, to jednak pozostają na dość wysokim poziomie, gdyż podaż wolnych powierzchni ładunkowych maleje w IV kwartale – wynika z dwudziestego piątego wydania Transport Market Monitor (TMM) wydawanego przez Capgemini Consulting oraz Transporeon.
Wskaźnik cen zmalał o 4,1 proc. w III kwartale 2015, osiągając wartość 100,6. W III kwartale 2015, wskaźnik cen oleju napędowego spadł o 5,4 proc. do poziomu 85,8. Jest to jego najniższa wartość od sześciu lat. Pomimo niskiego poziomu wskaźnika cen oleju napędowego, wskaźnik cen transportu utrzymuje się na wysokim poziomie. Jest to spowodowane niską wartością współczynnika pojemności przewozowych. Wskaźnik pojemności przewozowych wzrósł do 77,5 (14,4 proc.). Nie mniej jednak poziom wskaźnika w III kwartale 2015 był o 10,5 proc. niższy niż w III kwartale 2014. Wskaźnik cen jest obecnie wyższy o 1,2 proc. w porównaniu do poziomu wskaźnika w III kwartale roku poprzedniego (99,4).
 - W III kwartale obserwujemy typowy wzrost możliwości przewozowych. Jednak spadek cen o 4,1% w III kwartale jest większy niż rok wcześniej. Może wynikać to z faktu, iż wskaźnik cen oleju napędowego osiągnął najniższą wartość od sześciu lat – komentuje Erik van Dort, dyrektor ds. łańcucha dostaw w Capgemini.
 - Tradycyjnie słabszy popyt w  miesiącach wakacyjnych - lipcu i sierpniu - ma wpływ zarówno na ceny transportu, jak również na możliwości przewozowe. Powoduje, że ceny transportu spadają, a możliwości przewozowe rosną. Jednakże od września obserwujemy wzrost sprzedaży i cen transportu. Z powodu okresu świątecznego, wzrost ten z pewnością będzie ponownie odnotowany w ostatnim kwartale 2015r.- powiedział Peter Förster, managing director Transporeon.

Więcej informacji na temat Transport Market Monitora na stronie: www.transportmarketmonitor.com

Transport Market Monitor to kwartalny raport przygotowany przez Transporeon i Capgemini Consulting, którego celem jest przedstawienie dynamiki rynku transportowego w Europie. Celem analizy Transport Market Monitor jest przedstawienie dynamiki rynku transportowego w Europie przy uwzględnieniu tendencji cenowych w transporcie, objętości ładunkowej realizowanych kursów oraz prognozy na przyszłość.

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co warto wiedzieć o sprawozdaniach rocznych ADR?
Kto skorzysta z nowego ZUS+?
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile Polska zarobi na rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku?
Intralogistyka w 2019 – co działo się w polskiej gospodarce magazynowej?
Apetyt inwestorów na nieruchomości w CEE nie spada
Co czeka logistykę, produkcję i handel w 2020 roku?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GEFCO z certyfikatem GDP dla transportu drogowego
DPD Polska partnerem logistycznym Federacji Polskich Banków Żywności
Poczta Polska podsumowała miniony rok
Tańczący z paletami w Wielkim Finale Raben
Nowy dyrektor pionu operacyjnego VIVE Textile Recycling
BIK w 2019 roku podpisał umowy najmu na 40 tys. mkw. powierzchni magazynowej
Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy
W 7R Park Tczew powstaje kolejny BTS – tym razem dla POLOmarket
Jak Dachser korzysta z inteligentnej intralogistyki?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC