Dodaj ogłoszenie o pracy


Wahania cen transportu bez większych zmian

Pomimo, że ceny transportu spadły o 4,1 proc. w trzecim kwartale 2015 w porównaniu do cen z drugiego kwartału 2015, to jednak pozostają na dość wysokim poziomie, gdyż podaż wolnych powierzchni ładunkowych maleje w IV kwartale – wynika z dwudziestego piątego wydania Transport Market Monitor (TMM) wydawanego przez Capgemini Consulting oraz Transporeon.
Wskaźnik cen zmalał o 4,1 proc. w III kwartale 2015, osiągając wartość 100,6. W III kwartale 2015, wskaźnik cen oleju napędowego spadł o 5,4 proc. do poziomu 85,8. Jest to jego najniższa wartość od sześciu lat. Pomimo niskiego poziomu wskaźnika cen oleju napędowego, wskaźnik cen transportu utrzymuje się na wysokim poziomie. Jest to spowodowane niską wartością współczynnika pojemności przewozowych. Wskaźnik pojemności przewozowych wzrósł do 77,5 (14,4 proc.). Nie mniej jednak poziom wskaźnika w III kwartale 2015 był o 10,5 proc. niższy niż w III kwartale 2014. Wskaźnik cen jest obecnie wyższy o 1,2 proc. w porównaniu do poziomu wskaźnika w III kwartale roku poprzedniego (99,4).
 - W III kwartale obserwujemy typowy wzrost możliwości przewozowych. Jednak spadek cen o 4,1% w III kwartale jest większy niż rok wcześniej. Może wynikać to z faktu, iż wskaźnik cen oleju napędowego osiągnął najniższą wartość od sześciu lat – komentuje Erik van Dort, dyrektor ds. łańcucha dostaw w Capgemini.
 - Tradycyjnie słabszy popyt w  miesiącach wakacyjnych - lipcu i sierpniu - ma wpływ zarówno na ceny transportu, jak również na możliwości przewozowe. Powoduje, że ceny transportu spadają, a możliwości przewozowe rosną. Jednakże od września obserwujemy wzrost sprzedaży i cen transportu. Z powodu okresu świątecznego, wzrost ten z pewnością będzie ponownie odnotowany w ostatnim kwartale 2015r.- powiedział Peter Förster, managing director Transporeon.

Więcej informacji na temat Transport Market Monitora na stronie: www.transportmarketmonitor.com

Transport Market Monitor to kwartalny raport przygotowany przez Transporeon i Capgemini Consulting, którego celem jest przedstawienie dynamiki rynku transportowego w Europie. Celem analizy Transport Market Monitor jest przedstawienie dynamiki rynku transportowego w Europie przy uwzględnieniu tendencji cenowych w transporcie, objętości ładunkowej realizowanych kursów oraz prognozy na przyszłość.

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.