Konto pracodawcy


Rosną koszty transportu - po jakich stawkach mogą jeździć przewoźnicy w listopadzie?

Profesor Zdzisław Kordel wydał kolejną prognozę średniego kosztu 1 wozokilometra w listopadzie. Według autora prognozy, wyniesie on 3,41 zł (0,82 EUR), co oznacza, że średni koszt jednego kilometra w listopadzie będzie nieco wyższy niż w miesiącu ubiegłym, ale niższy prawie o 8 proc. w porównaniu do średniomiesięcznego kosztu 1 km w 2014 roku.
Według prof.  Kordela  na  poziom kosztów w listopadzie, będą składały się poniższe zmienne:
- koszt materiałów pędnych i eksploatacyjnych -  1,22 zł (35,9 proc. całkowitego kosztu),
- koszt usług remontowych, napraw i ogumienia - 0,17 zł (4,9 proc. całkowitego kosztu),
- amortyzacja, leasing i inne -  0,36 zł (10,6 proc. całkowitego kosztu),
- koszt wynagrodzenia i delegacji Kierowców wliczając w to ZUS -  0,82 zł (24,1 proc. całkowitego kosztu),
- koszty ubezpieczeń oraz podatek od środków transportu -  0,22 zł (6,4 proc. całkowitego kosztu),
- koszt opłat drogowych i promów -  0,48 zł (14,1 proc. całkowitego kosztu),
-pozostałe koszty związane z działalnością przewozową przedsiębiorstwa -0,14 zł (4,0 proc. całkowitego kosztu).

Wynagrodzenie kierowcy a koszt 1 km?
wynagrodzenia Kierowców w przedsiębiorstwach transportowych nie wzrosły od początku pierwszego półrocza 2014 roku, pomimo wyraźnego niedoboru tej grupy zawodowej na rynku pracy. Taką sytuacja na rynku pracy może wynikać z tendencji poszukiwania przez firmy transportowe oszczędności i zatrudniania tańszych pracowników, np. z Ukrainy czy Białorusi.
Obecnie w Polsce transport drogowy stanowi ponad 70 proc. pracy przewozowej w kraju. Branża transportowa według GUS generuje 74 mld przychodów. Zatrudnienie w transporcie szacuje się na 7,5 proc. Polaków. Ogólna liczba zawodowych kierowców to ok. 700 tys. osób.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych  szacuje, że zapotrzebowanie na kierowców  wynosi ponad 30 tys. rocznie. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych podało statystyki wydanych na koniec 2014 roku praw jazdy kategorii C + E, z których wynika, że w grupie wiekowej 18-34 lata uprawnienia te posiada 218,4 tys. osób, zaś najliczniejszą grupą kierowców są osoby mające ponad 65 lat (301,2 tys.). Prawdziwa zapaść istnieje w najmłodszych rocznikach  w kategorii wiekowej18-24 lata tylko 26 tys. osób ma uprawnienia C+E.
Przy tak dużej ilości podmiotów transportowych na rynku, jaką mamy w Polsce oraz ograniczonej możliwości podwyższania cen na usługi, działalność gospodarcza firmy powinna polegać na redukcji kosztów i ich optymalizacji w celu poprawy wyników finansowych.

(źr. Blogtransportowy.pl)

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
Wieziesz ładunek do UK – pamiętaj o akredytacji w Border Force
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Fakty i mity o wykorzystaniu robotyzacji procesów w Przemyśle 4.0
reklama
230 boxów EETS zdało egzamin – po pierwsze wygoda, a po drugie ekspansja na kolejne kraje
Intermodal cały czas na wzroście, mimo że globalne problemy osłabiają rozwój tego rynku
Jak wyniki wyborów w USA wpłyną na globalny rynek nieruchomości przemysłowych?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Circle K oraz PCK zorganizowali świąteczną opieką seniorów w całej Polsce
Grupa Raben partnerem logistycznym Szlachetnej Paczki
Zimowy atak na K2 w ramach wyprawy InPost - #GorzkowskaInPostK2Winter
2020 - rokiem rynku magazynowego!
P3 kupuje działki w Warszawie pod budowę kolejnych parków magazynowych
E-commerce 2020 / 2021 – znaczenie punktów odbioru i nadania
Nowi managerowie w zespole Prologis
Renault Trucks rozwija gamę pojazdów elektrycznych
Raben podsumowuje program szkoleń Manager of Choice – czy grywalizacja się opłac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC