Konto pracodawcy


Rosną koszty transportu - po jakich stawkach mogą jeździć przewoźnicy w listopadzie?

Profesor Zdzisław Kordel wydał kolejną prognozę średniego kosztu 1 wozokilometra w listopadzie. Według autora prognozy, wyniesie on 3,41 zł (0,82 EUR), co oznacza, że średni koszt jednego kilometra w listopadzie będzie nieco wyższy niż w miesiącu ubiegłym, ale niższy prawie o 8 proc. w porównaniu do średniomiesięcznego kosztu 1 km w 2014 roku.
Według prof.  Kordela  na  poziom kosztów w listopadzie, będą składały się poniższe zmienne:
- koszt materiałów pędnych i eksploatacyjnych -  1,22 zł (35,9 proc. całkowitego kosztu),
- koszt usług remontowych, napraw i ogumienia - 0,17 zł (4,9 proc. całkowitego kosztu),
- amortyzacja, leasing i inne -  0,36 zł (10,6 proc. całkowitego kosztu),
- koszt wynagrodzenia i delegacji Kierowców wliczając w to ZUS -  0,82 zł (24,1 proc. całkowitego kosztu),
- koszty ubezpieczeń oraz podatek od środków transportu -  0,22 zł (6,4 proc. całkowitego kosztu),
- koszt opłat drogowych i promów -  0,48 zł (14,1 proc. całkowitego kosztu),
-pozostałe koszty związane z działalnością przewozową przedsiębiorstwa -0,14 zł (4,0 proc. całkowitego kosztu).

Wynagrodzenie kierowcy a koszt 1 km?
wynagrodzenia Kierowców w przedsiębiorstwach transportowych nie wzrosły od początku pierwszego półrocza 2014 roku, pomimo wyraźnego niedoboru tej grupy zawodowej na rynku pracy. Taką sytuacja na rynku pracy może wynikać z tendencji poszukiwania przez firmy transportowe oszczędności i zatrudniania tańszych pracowników, np. z Ukrainy czy Białorusi.
Obecnie w Polsce transport drogowy stanowi ponad 70 proc. pracy przewozowej w kraju. Branża transportowa według GUS generuje 74 mld przychodów. Zatrudnienie w transporcie szacuje się na 7,5 proc. Polaków. Ogólna liczba zawodowych kierowców to ok. 700 tys. osób.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych  szacuje, że zapotrzebowanie na kierowców  wynosi ponad 30 tys. rocznie. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych podało statystyki wydanych na koniec 2014 roku praw jazdy kategorii C + E, z których wynika, że w grupie wiekowej 18-34 lata uprawnienia te posiada 218,4 tys. osób, zaś najliczniejszą grupą kierowców są osoby mające ponad 65 lat (301,2 tys.). Prawdziwa zapaść istnieje w najmłodszych rocznikach  w kategorii wiekowej18-24 lata tylko 26 tys. osób ma uprawnienia C+E.
Przy tak dużej ilości podmiotów transportowych na rynku, jaką mamy w Polsce oraz ograniczonej możliwości podwyższania cen na usługi, działalność gospodarcza firmy powinna polegać na redukcji kosztów i ich optymalizacji w celu poprawy wyników finansowych.

(źr. Blogtransportowy.pl)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Pakiet mobilności - jeszcze kilka wskazówek
FedEx Express opublikował zestaw wytycznych dla rowerzystów
Co warto wiedzieć o sprawozdaniach rocznych ADR?
Kto skorzysta z nowego ZUS+?
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ryzyko cybernetyczne największym zagrożeniem dla firm
Ile Polska zarobi na rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku?
Intralogistyka w 2019 – co działo się w polskiej gospodarce magazynowej?
Apetyt inwestorów na nieruchomości w CEE nie spada
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
P3 wzmacnia zespół w Polsce
Grupa Raben podsumowała działalność za rok 2019
Rada nadzorcza OT Logistics powołała nowego prezesa zarządu
Agility inwestuje w e-commerce
InPost buduje 11 sortownię w Polsce
GEFCO z certyfikatem GDP dla transportu drogowego
DPD Polska partnerem logistycznym Federacji Polskich Banków Żywności
Poczta Polska podsumowała miniony rok
Tańczący z paletami w Wielkim Finale Raben
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC