Dodaj ogłoszenie o pracy


Średni koszt jednego kilometra w transporcie drogowym w październiku 2015

Kolejna prognoza profesora Zdzisława Kordela za październik, wskazuje że średni koszt 1 wozokilometra wyniesie  3,38 zł (0,79 EUR), co oznacza, że koszt jednego kilometra w październiku będzie niższy niż w miesiącu ubiegłym ponad o 9  proc. w porównaniu  kosztu 1 km w 2014 roku. Jakie elementy kosztowe brał pod uwagę przy swoich szacunkach  prof. Kordel:  
- koszt materiałów pędnych i eksploatacyjnych -  1,20 zł (35,4 proc. całkowitego kosztu),
- koszt usług remontowych, napraw i ogumienia - 0,17 zł (4,9 proc. całkowitego kosztu),
- amortyzacja, leasing i inne -  0,36 zł (10,7 proc. całkowitego kosztu),
-koszt wynagrodzenia i delegacji kierowców wliczając w to ZUS -  0,82 zł (24,2 proc. całkowitego kosztu),
- koszty ubezpieczeń oraz podatek od środków transportu -  0,22 zł (6,6 proc. całkowitego kosztu),
-koszt opłat drogowych i promów -  0,48 zł (14,1 proc. całkowitego kosztu),
-pozostałe koszty związane z działalnością przewozową przedsiębiorstwa -0,14 zł (4,1 proc. całkowitego kosztu).

Jak zaznacza autor analizy - rozważając stosunek kosztów w przedsiębiorstwie należy mieć na względzie różnice, które mogą wystąpić ze względu na obierane kierunki transportu. W zależności od tego gdzie i przez jakie państwa wozimy  towar,  różne będą koszty opłat drogowych i promów a także, w szczególności w dobie MILOGU, różne będą koszty wynagrodzeń i delegacji kierowców.

(źr. Blogtransportowy.pl)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.