Dodaj ogłoszenie o pracy


Średni koszt jednego kilometra w transporcie drogowym w październiku 2015

Kolejna prognoza profesora Zdzisława Kordela za październik, wskazuje że średni koszt 1 wozokilometra wyniesie  3,38 zł (0,79 EUR), co oznacza, że koszt jednego kilometra w październiku będzie niższy niż w miesiącu ubiegłym ponad o 9  proc. w porównaniu  kosztu 1 km w 2014 roku. Jakie elementy kosztowe brał pod uwagę przy swoich szacunkach  prof. Kordel:  
- koszt materiałów pędnych i eksploatacyjnych -  1,20 zł (35,4 proc. całkowitego kosztu),
- koszt usług remontowych, napraw i ogumienia - 0,17 zł (4,9 proc. całkowitego kosztu),
- amortyzacja, leasing i inne -  0,36 zł (10,7 proc. całkowitego kosztu),
-koszt wynagrodzenia i delegacji kierowców wliczając w to ZUS -  0,82 zł (24,2 proc. całkowitego kosztu),
- koszty ubezpieczeń oraz podatek od środków transportu -  0,22 zł (6,6 proc. całkowitego kosztu),
-koszt opłat drogowych i promów -  0,48 zł (14,1 proc. całkowitego kosztu),
-pozostałe koszty związane z działalnością przewozową przedsiębiorstwa -0,14 zł (4,1 proc. całkowitego kosztu).

Jak zaznacza autor analizy - rozważając stosunek kosztów w przedsiębiorstwie należy mieć na względzie różnice, które mogą wystąpić ze względu na obierane kierunki transportu. W zależności od tego gdzie i przez jakie państwa wozimy  towar,  różne będą koszty opłat drogowych i promów a także, w szczególności w dobie MILOGU, różne będą koszty wynagrodzeń i delegacji kierowców.

(źr. Blogtransportowy.pl)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.