Dodaj ogłoszenie o pracy


Spada masa ładunków przewożonych koleją – UTK podał najnowsze dane!

Urząd Transport Kolejowego opublikował najnowsze dane statystyczne dotyczące przewozów towarowych koleją za I półrocze 2015 r. Niestety rynek kolejowy odnotował spadek masy przewiezionych ładunków o 2,18 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Jeśli chodzi o wykonaną pracę przewozową, to nastąpiła stagnacja (minimalny wzrost o 0,02 proc. w porównaniu do roku 2014).

Przewieziona masa ładunków
Po pierwszych sześciu  miesiącach tego roku, pozycja poszczególnych przewoźników kolejowych pod względem udziału według przewiezionej masy nie zmieniła się. Nadal na pierwszym miejscu znajduje się PKP Cargo z udziałem 47,6 proc., na drugim miejscu jest DB Schenker Rail z udziałem 17,56 proc., za nimi znajdują się: Grupa CTL (w sumie trzy spółki Logistics, Rail i Train) z udziałem 5,84 proc., Lotos Kolej z 5,58 proc. udziałem i na piątym miejscu znajduje się PKP LHS z 4,24 proc. udziałem w przewozach masy.
W sumie w I połowie tego roku przewozy ładunków wykonywało na podstawie licencji WPR wydanej przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, łącznie 66 przewoźników kolejowych.

Wykonana praca przewozowa
Biorąc pod uwagę udział przewoźników według wykonanej pracy przewozowej po I półroczu 2015 r., tutaj również nie ma większych zmian. Na pierwszym miejscu jest nadal PKP Cargo z udziałem na poziomie 56,13 proc. Kolejni to: Lotos Kolej z udziałem 9,72 proc., dalej Grupa CTL z udziałem 6,59 proc. (licząc dwie spółki Logistics i Rail), PKP LHS z udziałem 6,3 proc. i DB Schenker Rail z udziałem 5,32 proc. Każdy z tych przewoźników odnotował minimalny spadek w wykonanej pracy przewozowej w porównaniu do tego samego okresu z roku 2014.
Więcej szczegółów na temat przewozów kolejowych towarów na stronie Urzędu Transportu Kolejowego.
(red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.