Konto pracodawcy


Lotnisko Chopina obsługuje 70 proc. ruchu cargo lotniczego w Polsce

Ponad 53 tys. ton cargo odprawiono na warszawskim Lotnisku Chopina w 2014 r. To o blisko 11 proc. więcej niż w 2013 r. i najwięcej w całej historii warszawskiego portu – czytamy w komunikacie opublikowanych przez Lotnisko Chopina.

W ciągu 12 miesięcy 2014 r. na warszawskim lotnisku odprawiono łącznie 53,5 tys. ton frachtu, z czego 52,8 tys. ton w ruchu międzynarodowym (wzrost o 10,9 proc.), a 688 ton w ruchu krajowym (wzrost o 9,75 proc.). W przewozach dominuje import - z zagranicy przywieziono do Warszawy 29,4 tys. ton towarów, podczas gdy eksport osiągnął 23,4 tys. ton. Dodatkowo na Lotnisku Chopina odprawiono także 15,2 tys. ton poczty. Warszawski port lotniczy obsługuje ponad 70 proc. ruchu towarowego w Polsce. Najczęściej przewożonymi towarami są: części i materiały eksploatacyjne dla przemysłu ciężkiego, leki oraz książki i gazety.
Najpopularniejsze kierunki przewozów cargo z/do Warszawy wg wielkości wolumenu: Lipsk (ponad 7,1 tys. ton), Dubaj (prawie 6,1 tys. ton), Nowy Jork/Newark (ponad 5,2 tys. ton), Chicago (blisko 5,2 tys. ton), Kolonia (prawie 3,6 tys. ton). Najwięksi przewoźnicy cargo na Lotnisku Chopina: PLL LOT (20,8 tys. ton), European Air Transport (7,2 tys. ton), Emirates (6,1 tys. ton), UPS Airlines (5,4 tys. ton), TNT Airways (2,4 tys. ton).

- Stale pracujemy nad tym, aby Lotnisko Chopina stało się ważnym portem w ruchu towarowym i cieszymy się, że ta praca przynosi efekty. Od kilku lat cargo rośnie w Warszawie w tempie 5-10 proc. rocznie a oferta lotniczych przewozów towarowych stale się poszerza. Z satysfakcją przyjęliśmy na przykład ponowne uruchomienie połączenia all cargo do Nowego Jorku uruchomione przez PLL LOT we współpracy z Cargojet. Zainteresowanie regularnym operowaniem w Warszawie wykazują również inni światowi przewoźnicy cargo. To daje nam nadzieję na dalszy dynamiczny rozwój w tym sektorze – komentuje Radosław Paruzel, zastępca dyrektora Lotniska Chopina.

(źr. Port Lotniczy im. F.Chopina)

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
Wieziesz ładunek do UK – pamiętaj o akredytacji w Border Force
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Fakty i mity o wykorzystaniu robotyzacji procesów w Przemyśle 4.0
reklama
230 boxów EETS zdało egzamin – po pierwsze wygoda, a po drugie ekspansja na kolejne kraje
Intermodal cały czas na wzroście, mimo że globalne problemy osłabiają rozwój tego rynku
Jak wyniki wyborów w USA wpłyną na globalny rynek nieruchomości przemysłowych?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DHL Express zrealizował już 50 lotów dostarczając szczepionki na COVID-19
Euro 6D ISC-FCM – nowa norma dla pojazdów - czy TSL ma się jej bać?
Circle K oraz PCK zorganizowali świąteczną opieką seniorów w całej Polsce
DPD Polska realizuje jedno z największych zamówień na auta elektryczne w Polsce
Dachser zrealizował 100 czarterowych lotów cargo w 2020 roku
CEVA Logistics kontynuuje ekspansję w Afryce i wzmacnia obecność w kolejnych dwóc ...
Fracht FWO zakończył rok 2020 świetnym wynikiem w project cargo i zapowiada dynami ...
Grupa Raben partnerem logistycznym Szlachetnej Paczki
Zimowy atak na K2 w ramach wyprawy InPost - #GorzkowskaInPostK2Winter
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC