Konto pracodawcy


Morski Port Gdańsk podsumował 10 miesięcy roku 2014

Przeładunki ogółem zrealizowane w ciągu 10 miesięcy 2014 roku wyniosły jak dotąd 26 489 411 i są lepszym rezultatem w porównaniu do analogicznego okresu w rekordowym 2013 roku o 4,7 proc. Październik był w Porcie Gdańsk kolejnym po wrześniu miesiącem wzrostowym w zakresie przeładunków, który zakończył się wynikiem 2 910 065 ton. W październiku rekordowy wynik osiągnęły przeładunki paliw płynnych, przeładowano ponad 1,4 mln ton.

Wolumen ropy w imporcie (1,1 mln) podyktowany jest m.in ceną ropy naftowej, która spadła do wysokości najniższej od 4 lat. W porcie gdańskim od początku roku przeładowano ponad 10 mln ton ładunków z grupy paliwa płynne, co oznacza prawie 11 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Biorąc pod uwagę sezonowość przeładunków tej grupy towarowej oraz globalny trend utrzymujący się na rynku ropy od kilku miesięcy, można się spodziewać, że w 2014 roku uda się osiągnąć wynik na poziomie ok. 12 mln ton, czyli zbliżony do zaplanowanego.
Po 10 miesiącach bieżącego roku również rekordy bija przeładunki drobnicy, jak dotąd wolumen przeładowanej drobnicy wynosi 9,2 mln ton. Byłą to głównie drobnica skonteneryzowana przeładowywana na terminalu DCT. Przeładunki w grupie drobnica w przeciągu 10 miesięcy realizowane są na poziomie nieznacznie przekraczającym plan i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie miało się to zmienić.
Ciekawie przedstawia się także sytuacja ładunków masowych, które na tym etapie roku wynoszą 2 952 473 ton tj. o blisko 37 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wzrost przeładunków "inne masowe", zawdzięczają głównie kruszywom, które w samym październiku stanowiły połowę tej grupy ładunkowej. Struktura "innych masowych" zmieniła się ze względu na koniunkturę w budownictwie, na którą ma wpływ tempo rozwoju budownictwa drogowego oraz realizacja inwestycji infrastrukturalnych. W kolejnych latach możemy się spodziewać dalszego wzrostu tego towaru w porcie gdańskim.
Innym przykładem towaru, dla którego odnotowano spektakularny wzrost przeładunków są owoce. Ten ładunek obsługiwany jest przez terminal firmy Cargofruit zlokalizowany na terenie Wolnego Obszaru Celnego. Przez pierwsze 10 miesięcy 2014 r. przeładowane zostało 22 090 ton bananów, co stanowi ponad 3-krotny wzrost w porównaniu z całym rokiem 2013. Do końca roku w Porcie Gdańsk spodziewane jest 26 tys. ton tych owoców
Na uwagę zasługuje też sytuacja w przeładunkach zbóż. Wyniki tego roku bez wątpienia przejdą do historii, ponieważ od początku istnienia Portu Gdańsk, wolumen zbóż nigdy nie był taki imponujący. Łączny tonaż zbóż obsłużony w przeciągu 10 miesięcy 2014 roku jest o 10 proc. wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego i wynosi 1 290 930 ton, głównie za zasługą wysokiego eksportu zbóż z Polski, które cieszyło się dużą popularnością ze względu na jego dobrą jakość oraz konkurencyjne ceny.

(red/źr. ZMPG Gdańska)

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
Wieziesz ładunek do UK – pamiętaj o akredytacji w Border Force
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Fakty i mity o wykorzystaniu robotyzacji procesów w Przemyśle 4.0
reklama
230 boxów EETS zdało egzamin – po pierwsze wygoda, a po drugie ekspansja na kolejne kraje
Intermodal cały czas na wzroście, mimo że globalne problemy osłabiają rozwój tego rynku
Jak wyniki wyborów w USA wpłyną na globalny rynek nieruchomości przemysłowych?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DHL Express zrealizował już 50 lotów dostarczając szczepionki na COVID-19
Euro 6D ISC-FCM – nowa norma dla pojazdów - czy TSL ma się jej bać?
Circle K oraz PCK zorganizowali świąteczną opieką seniorów w całej Polsce
DPD Polska realizuje jedno z największych zamówień na auta elektryczne w Polsce
Dachser zrealizował 100 czarterowych lotów cargo w 2020 roku
CEVA Logistics kontynuuje ekspansję w Afryce i wzmacnia obecność w kolejnych dwóc ...
Fracht FWO zakończył rok 2020 świetnym wynikiem w project cargo i zapowiada dynami ...
Grupa Raben partnerem logistycznym Szlachetnej Paczki
Zimowy atak na K2 w ramach wyprawy InPost - #GorzkowskaInPostK2Winter
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC