Dodaj ogłoszenie o pracy


Wzrost w kolejowych przewozach cargo

W maju 2014 roku łączna masa przewiezionych koleją towarów wyniosła 18,7 mln ton, czyli o 1,3 proc. więcej niż w poprzednim miesiącu. W tym samym czasie Grupa PKP Cargo zwiększyła ilość przewiezionej masy o 2,1 proc. Praca przewozowa zrealizowana przez operatorów kolejowych w maju w stosunku do kwietnia br. wzrosła natomiast o 2,5 proc., do poziomu 4,3 mld tonokilometrów.

Po pięciu miesiącach br. Grupa PKP Cargo prowadzi rynku zarówno pod względem przewiezionej masy, jak i wykonanej pracy przewozowej. W stosunku do wyników z analogicznego okresu pierwszych pięciu miesięcy 2013 roku udział pod względem masy nieznacznie spadł o 0,9 punktu procentowego, natomiast pod względem pracy przewozowej zmniejszył się o 2,7 punktu procentowego.

Pod względem masy towarowej udział firmy w rynku w okresie pięciu miesięcy 2014 roku wyniósł 47,11 proc., zatem został utrzymany wynik osiągnięty po czterech miesiącach. Na kolejnych miejscach pod względem przewiezionej masy znalazły się: DB Schenker Rail Polska (18,92 proc. rynku), PKP LHS (4,95 proc., wzrost z 4,16 proc. przed rokiem), Lotos Kolej (4,45 proc., wzrost z 3,76 proc.) oraz Freightliner PL (3,40 proc., wzrost z 1,59 proc. przed rokiem). W przypadku DB Schenker Rail dane są nieporównywalne, ponieważ informacje z 2014 roku odnoszą się do spółki DB Schenker Rail Polska, a dane z 2013 roku uwzględniają udział dla całej Grupy. Podobnie jest w przypadku Grupy CTL, która w danych UTK z 2014 roku uwzględniana jest jako trzy spółki (CTL Logistics, CTL Rail, CTL Train z udziałami odpowiednio: 3,22 proc., 0,95 proc. oraz 1,90 proc.).

Pod względem pracy przewozowej udział PKP Cargo w rynku wyniósł 56,90 proc. Pod względem pracy przewozowej wiceliderem rynku jest spółka Lotos Kolej z udziałem 8,59 proc. (przed rokiem 7,12 proc.), na trzecim miejscu uplasował się PKP LHS (7,42 proc. w porównaniu do  6,80 proc. przed rokiem), na kolejnym DB Schenker Rail z udziałem 5,43 proc. oraz CTL Logistic z udziałem 4,97 proc.
Podobnie jak dla masy dane DB Schenker Rail i CTL Logistics są nieporównywalne ze względu na zmianę przez UTK metodyki prezentacji wyników. W przypadku pracy przewozowej Grupy CTL publikowane są obecnie jedynie wyniki dwóch spośród ośmiu spółek Grupy. Zgodnie z danymi UTK, na rynku przewozów towarowych w 2014 roku  przewozy towarowe realizuje 61 przewoźników.

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.