Dodaj ogłoszenie o pracy


30 milionów ton przeładunków w Porcie w Gdańsku na koniec 2013 r.

Port Gdańsk - DCT

To największe obroty w tysiącletniej historii portu – informuje rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk Janusz Kasprowicz. Magiczna bariera 30 milionów obsłużonych ton towarów została pokonana nocą z soboty na niedzielę, 29 grudnia 2013 roku, kiedy służby Głównego Dyspozytora Portu ZMP Gdańsk odnotowały przeładunek 30 042 753 ton. Załogi portu pracowały jednocześnie przy siedmiu statkach, przeładowując drobnicę w kontenerach, benzynę, olej opałowy, koks i kruszywa. Optymistyczne statystyki płynęły już od stycznia 2013 r. Podsumowując pierwsze półrocze 2013 - Gdańsk miał już podstawy do bardzo dobrych rokowań. Sprawdzały się zapowiedzi dynamiki wzrostu obrotów "Deepwater Container Terminal". Rytmiczne, cotygodniowe transporty kontenerów serwisem AE10 z Dalekiego Wschodu, wzmocniło w lipcu wprowadzenie na linię do Gdańska największych kontenerowców świata - statków z serii Triple-E, ładujących jednorazowo do 18 200 TEU. Gdańsk czekał już na jedynie formalne wpisanie go na elitarną listę stu najbardziej liczących się portów kontenerowych świata w rankingu brytyjskiego magazynu "Container Management". Przeładunek blisko 1,2 miliona TEU tę pozycję przypieczętował. Od początku roku port notował wzmożone przeładunki węgla. Polskie "czarne złoto", które w ostatnich latach nie cieszyło się powodzeniem na zagranicznych rynkach, zaczęło... wracać do łask. Obsługa ponad 4,6 miliona ton dała z pewnością satysfakcję załodze "Portu Północnego". Paliwa płynne - towar, tworzący w latach 70. pozycję gdańskiego portu na Bałtyku - także potwierdziły sens budowy i rozbudowy gdańskiego "Naftoportu". Choć rok 2013 był pierwszym, w którym ani jeden zbiornikowiec nie wpłynął do Gdańska po rosyjską ropę tranzytową, port przeładował prawie 11 milionów ton paliw płynnych. Dobre wyniki portu w Gdańsku dopełniły przeładunki zbóż (około 1,5 miliona ton) i sypkich ładunków masowych (ponad 2,6 miliona ton).

Realizowane i podejmowane inwestycje otwierają przed portem coraz to nowe perspektywy. O znaczeniu gdańskiego portu dla Gdańska, Pomorza i całej gospodarki krajowej najlepiej mówi wartość obsługiwanych towarów. W roku 2013 przekracza ona 160 miliardów złotych. Od takiej kwoty liczyć należy wpływy Skarbu Państwa z ceł i podatku VAT. Taki wolumen zakreśli też udział Morskiego Portu Gdańsk w puli Produktu Krajowego Brutto. (źr. ZMPG Gdańsk)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.