Konto pracodawcy


30 milionów ton przeładunków w Porcie w Gdańsku na koniec 2013 r.

Port Gdańsk - DCT

To największe obroty w tysiącletniej historii portu – informuje rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk Janusz Kasprowicz. Magiczna bariera 30 milionów obsłużonych ton towarów została pokonana nocą z soboty na niedzielę, 29 grudnia 2013 roku, kiedy służby Głównego Dyspozytora Portu ZMP Gdańsk odnotowały przeładunek 30 042 753 ton. Załogi portu pracowały jednocześnie przy siedmiu statkach, przeładowując drobnicę w kontenerach, benzynę, olej opałowy, koks i kruszywa. Optymistyczne statystyki płynęły już od stycznia 2013 r. Podsumowując pierwsze półrocze 2013 - Gdańsk miał już podstawy do bardzo dobrych rokowań. Sprawdzały się zapowiedzi dynamiki wzrostu obrotów "Deepwater Container Terminal". Rytmiczne, cotygodniowe transporty kontenerów serwisem AE10 z Dalekiego Wschodu, wzmocniło w lipcu wprowadzenie na linię do Gdańska największych kontenerowców świata - statków z serii Triple-E, ładujących jednorazowo do 18 200 TEU. Gdańsk czekał już na jedynie formalne wpisanie go na elitarną listę stu najbardziej liczących się portów kontenerowych świata w rankingu brytyjskiego magazynu "Container Management". Przeładunek blisko 1,2 miliona TEU tę pozycję przypieczętował. Od początku roku port notował wzmożone przeładunki węgla. Polskie "czarne złoto", które w ostatnich latach nie cieszyło się powodzeniem na zagranicznych rynkach, zaczęło... wracać do łask. Obsługa ponad 4,6 miliona ton dała z pewnością satysfakcję załodze "Portu Północnego". Paliwa płynne - towar, tworzący w latach 70. pozycję gdańskiego portu na Bałtyku - także potwierdziły sens budowy i rozbudowy gdańskiego "Naftoportu". Choć rok 2013 był pierwszym, w którym ani jeden zbiornikowiec nie wpłynął do Gdańska po rosyjską ropę tranzytową, port przeładował prawie 11 milionów ton paliw płynnych. Dobre wyniki portu w Gdańsku dopełniły przeładunki zbóż (około 1,5 miliona ton) i sypkich ładunków masowych (ponad 2,6 miliona ton).

Realizowane i podejmowane inwestycje otwierają przed portem coraz to nowe perspektywy. O znaczeniu gdańskiego portu dla Gdańska, Pomorza i całej gospodarki krajowej najlepiej mówi wartość obsługiwanych towarów. W roku 2013 przekracza ona 160 miliardów złotych. Od takiej kwoty liczyć należy wpływy Skarbu Państwa z ceł i podatku VAT. Taki wolumen zakreśli też udział Morskiego Portu Gdańsk w puli Produktu Krajowego Brutto. (źr. ZMPG Gdańsk)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy można kontrolować kierowcę w czasie odpoczynku?
Doba kierowcy - co to jest i jak ją definiować?
Dokumenty kierowcy a odpowiedzialność
Zawieszona akcyza – jak z niej skorzystać?
Jak uniknąć kary za SENT?
Regularne tygodniowe odpoczynki poza kabiną auta to kłopot dla kierowców
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Perspektywy rozwoju transportu drogowego a nowoczesne technologie
Polska Strefa Inwestycji – wady i zalety - pierwsze podsumowania
Co dla europejskiego e-commerce oznaczałby Brexit bez umowy?
Polacy, decydujący się na powrót do kraju z emigracji, mogą liczyć na dobrą pracę
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Volvo Polska z nagrodą ONZ
Grupa Raben przejmuje kolejną niemiecką firmę
Action otwiera pierwsze centrum dystrybucyjne w Polsce
CEVA Logistics stawia na rozwój w Azji Południowo – Wschodniej
Hillebrand opracował nowe flexitanki dające 25 proc. oszczędności
DB Schenker wdraża cyfrową platformę bookingową
Poczta Polska otworzyła kolejną sortownię - w Białymstoku
IVECO powołało nowego prezesa marki
PEKAES uruchomił terminal w Opolu
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC