Konto pracodawcy


30 milionów ton przeładunków w Porcie w Gdańsku na koniec 2013 r.

Port Gdańsk - DCT

To największe obroty w tysiącletniej historii portu – informuje rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk Janusz Kasprowicz. Magiczna bariera 30 milionów obsłużonych ton towarów została pokonana nocą z soboty na niedzielę, 29 grudnia 2013 roku, kiedy służby Głównego Dyspozytora Portu ZMP Gdańsk odnotowały przeładunek 30 042 753 ton. Załogi portu pracowały jednocześnie przy siedmiu statkach, przeładowując drobnicę w kontenerach, benzynę, olej opałowy, koks i kruszywa. Optymistyczne statystyki płynęły już od stycznia 2013 r. Podsumowując pierwsze półrocze 2013 - Gdańsk miał już podstawy do bardzo dobrych rokowań. Sprawdzały się zapowiedzi dynamiki wzrostu obrotów "Deepwater Container Terminal". Rytmiczne, cotygodniowe transporty kontenerów serwisem AE10 z Dalekiego Wschodu, wzmocniło w lipcu wprowadzenie na linię do Gdańska największych kontenerowców świata - statków z serii Triple-E, ładujących jednorazowo do 18 200 TEU. Gdańsk czekał już na jedynie formalne wpisanie go na elitarną listę stu najbardziej liczących się portów kontenerowych świata w rankingu brytyjskiego magazynu "Container Management". Przeładunek blisko 1,2 miliona TEU tę pozycję przypieczętował. Od początku roku port notował wzmożone przeładunki węgla. Polskie "czarne złoto", które w ostatnich latach nie cieszyło się powodzeniem na zagranicznych rynkach, zaczęło... wracać do łask. Obsługa ponad 4,6 miliona ton dała z pewnością satysfakcję załodze "Portu Północnego". Paliwa płynne - towar, tworzący w latach 70. pozycję gdańskiego portu na Bałtyku - także potwierdziły sens budowy i rozbudowy gdańskiego "Naftoportu". Choć rok 2013 był pierwszym, w którym ani jeden zbiornikowiec nie wpłynął do Gdańska po rosyjską ropę tranzytową, port przeładował prawie 11 milionów ton paliw płynnych. Dobre wyniki portu w Gdańsku dopełniły przeładunki zbóż (około 1,5 miliona ton) i sypkich ładunków masowych (ponad 2,6 miliona ton).

Realizowane i podejmowane inwestycje otwierają przed portem coraz to nowe perspektywy. O znaczeniu gdańskiego portu dla Gdańska, Pomorza i całej gospodarki krajowej najlepiej mówi wartość obsługiwanych towarów. W roku 2013 przekracza ona 160 miliardów złotych. Od takiej kwoty liczyć należy wpływy Skarbu Państwa z ceł i podatku VAT. Taki wolumen zakreśli też udział Morskiego Portu Gdańsk w puli Produktu Krajowego Brutto. (źr. ZMPG Gdańsk)

kobiety w logistyce
30 lat w Polsce – jaki przepis na sukces ma prezes firmy LOXX – Iwona Betlejewska?
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
reklama
Mniej paliwa, mniej CO2 - dlaczego ekonomika paliwowa jest tak ważna?
Tarcze antykryzysowe okiem doradcy podatkowego
Zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników nie dotyczą kierowców?!
ABC postępowania celnego
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DHL Express dołącza do swojej floty nowe frachtowce Boeing 767-300 Freighters
DB Schenker otworzy nowy terminal na Lubelszczyźnie
FM Logistic uruchamia kolejną platformę logistyczną dla Polpharmy
CEVA Logistics uruchomiła innowacyjną platformę do zarządzania transportem - myCE ...
Nestlé dołączyło do European Clean Trucking Alliance
Gebrüder Weiss przejmuje część działalności Ipsen Logistics
Powstała nowa zwrotna butelka PET - czy czeka nas opakowaniowa rewolucja?
ID Logistics podsumowało I półrocze - wzrost sprzedaży o 4,3 proc.
Dobre wyniki po pierwszej połowie roku w Kuehne+Nagel
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC