Konto pracodawcy


30 milionów ton przeładunków w Porcie w Gdańsku na koniec 2013 r.

Port Gdańsk - DCT

To największe obroty w tysiącletniej historii portu – informuje rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk Janusz Kasprowicz. Magiczna bariera 30 milionów obsłużonych ton towarów została pokonana nocą z soboty na niedzielę, 29 grudnia 2013 roku, kiedy służby Głównego Dyspozytora Portu ZMP Gdańsk odnotowały przeładunek 30 042 753 ton. Załogi portu pracowały jednocześnie przy siedmiu statkach, przeładowując drobnicę w kontenerach, benzynę, olej opałowy, koks i kruszywa. Optymistyczne statystyki płynęły już od stycznia 2013 r. Podsumowując pierwsze półrocze 2013 - Gdańsk miał już podstawy do bardzo dobrych rokowań. Sprawdzały się zapowiedzi dynamiki wzrostu obrotów "Deepwater Container Terminal". Rytmiczne, cotygodniowe transporty kontenerów serwisem AE10 z Dalekiego Wschodu, wzmocniło w lipcu wprowadzenie na linię do Gdańska największych kontenerowców świata - statków z serii Triple-E, ładujących jednorazowo do 18 200 TEU. Gdańsk czekał już na jedynie formalne wpisanie go na elitarną listę stu najbardziej liczących się portów kontenerowych świata w rankingu brytyjskiego magazynu "Container Management". Przeładunek blisko 1,2 miliona TEU tę pozycję przypieczętował. Od początku roku port notował wzmożone przeładunki węgla. Polskie "czarne złoto", które w ostatnich latach nie cieszyło się powodzeniem na zagranicznych rynkach, zaczęło... wracać do łask. Obsługa ponad 4,6 miliona ton dała z pewnością satysfakcję załodze "Portu Północnego". Paliwa płynne - towar, tworzący w latach 70. pozycję gdańskiego portu na Bałtyku - także potwierdziły sens budowy i rozbudowy gdańskiego "Naftoportu". Choć rok 2013 był pierwszym, w którym ani jeden zbiornikowiec nie wpłynął do Gdańska po rosyjską ropę tranzytową, port przeładował prawie 11 milionów ton paliw płynnych. Dobre wyniki portu w Gdańsku dopełniły przeładunki zbóż (około 1,5 miliona ton) i sypkich ładunków masowych (ponad 2,6 miliona ton).

Realizowane i podejmowane inwestycje otwierają przed portem coraz to nowe perspektywy. O znaczeniu gdańskiego portu dla Gdańska, Pomorza i całej gospodarki krajowej najlepiej mówi wartość obsługiwanych towarów. W roku 2013 przekracza ona 160 miliardów złotych. Od takiej kwoty liczyć należy wpływy Skarbu Państwa z ceł i podatku VAT. Taki wolumen zakreśli też udział Morskiego Portu Gdańsk w puli Produktu Krajowego Brutto. (źr. ZMPG Gdańsk)

kobiety w logistyce
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2018”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
Bezpieczna podróż naszych dzieci w wakacje – jak o to zadbać?
Dobre auto z drugiej ręki – jak je rozpoznać w gąszczu ofert?
Jak skutecznie zarządzać „ogonem zakupowym”? - case study
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Tureckie sklepy powalczą o polskich klientów - debiutują zagraniczne platformy handlowe
Alimenciarze zza kółka nie uciekną od płatności
Co raz mniej upadłości firm – w maju 2019 spadek o 4,5 proc.
Przejścia graniczne pod kontrolą - NIK zbiera opinie internautów
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
MLP Group podwoiło poziom komercjalizacji
UPS i Izba Gospodarki Elektronicznej łączą siły
Jak wygrać rywalizację o największe talenty?
Transporty Fracht FWO do Japonii
W Czechach już niedługo ruszy satelitarny system opłat drogowych - jesteś gotowy ...
Kuehne+Nagel podpisał umowę z wiedeńskim lotniskiem na obsługę farmaceutyków
Raben w trosce o zmiany klimatyczne inwestuje w proekologiczne pojazdy
FM Logistic ogłasza wyniki za rok 2018/19
Dachser otworzył kolejny oddział w Azji Południowej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC