Dodaj ogłoszenie o pracy


Prowadzisz auto i chcesz dojechać bezpiczenie? Nie mów, nie pisz, nie ...

Aż 23 krotnie rośnie szansa spowodowania wypadku drogowego kiedy kierowca odczytuje lub pisze SMS. W 2012 roku Policja nałożyła ponad 72 tysiące mandatów na kierujących, którzy rozmawiali przez telefon komórkowy podczas jazdy. Tymczasem w badaniu przeprowadzonym w 2011 roku w Polsce, ponad 68 proc. kierowców przyznało się do rozmawiania podczas jazdy.

12 listopada 2013 roku w siedzibie Banku Światowego w Warszawie polscy eksperci zajmujący się bezpieczeństwem ruchu drogowego spotkali się z Davidem Meltonem, przedstawicielem Instytutu Badawczego Global Safety Liberty International. Tematem dyskusji były rozpraszacze na drodze, takie jak: telefony, tablety, smartfony. W oczach specjalistów stanowią one nowe zagrożenie na drodze, o którym warto głośno rozmawiać. Ilona Buttler z Instytutu Transportu Samochodowego próbowała odpowiedzieć na pytanie, jaka jest skala zjawiska używania telefonów komórkowych podczas prowadzenia samochodu.

- Nie ma zbyt wielu badań. Te, które były prowadzone, przy okazji prowadzenia kampanii społecznych, pokazują, że ponad 90 proc. badanych zdaje sobie sprawę, że rozmawianie przez telefon grozi mandatem, jednocześnie 60 proc. badanych w 2010 roku, a 68 proc. w 2011 przyznało, że korzysta z telefonu podczas jazdy - mówiła Ilona Buttler. - Liczba aktywnych kart SIM w Polsce na koniec II kwartału 2013 roku wyniosła prawie 55,5 mln. Stoimy przed dużym problemem, jakim z jednej strony jest ciągły rozwój technologii i nasze przyzwyczajenia bycia online, z drugiej zaś zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom dróg. Pojawia się coraz więcej urządzeń, które ułatwiają nam szybkie komunikowanie się z otoczeniem. Telefony, tablety, ale także urządzenia GPS pomagają w pracy, ale także rozpraszają uwagę i mogą być przyczyną niebezpiecznych sytuacji na drodze. Należy jednocześnie podkreślić, że nie jest to jedynie problem kierowców, ale także rowerzystów i pieszych - mówiła Ilina Buttler.

David Melton z Instytutu Badawczego Global Safety Liberty International wymienia główne sposoby przeciwdziałania temu zjawisku. Są to: edukacja, która powinna zaczynać się już na etapie wczesnoszkolnym, wprowadzanie przez firmy oraz korporacje zakazu używania telefonów komórkowych przez swoich pracowników w trakcie prowadzenia pojazdów, rozwiązania technologiczne uniemożliwiające prowadzenie i rozmawianie, wdrażanie prawa oraz kary, które będą adekwatne do tworzonego zagrożenia. Szczególną rolę powinni odgrywać pracodawcy, którzy przez właściwą politykę mogą w znaczny sposób wpływać na pracę kierowców. Są to przede wszystkim wysoka kultura bezpieczeństwa, właściwa polityka bezpieczeństwa wdrożona w firmach, managerowie, którzy stosują się do założeń polityki, efektywna wewnętrzna komunikacja, znajomość ryzyka. Istnieje wieje mitów na temat rozmowy przez komórkę w czasie prowadzenia pojazdów.

Mit 1

Większość z użytkowników dróg uważa, że potrafią być wielozadaniowi. Tymczasem tak zwana wielozadaniowość polega na szybkim przełączaniu się mózgu z jednej czynności wymagającej skupienia na drugą. Koncentrując swoją uwagę na rozmowie, można nie zauważyć niebezpiecznej sytuacji na drodze.

Mit 2

Rozmowa z kimś przez komórkę nie różni się niczym od rozmawiania z kimś w samochodzie. Jest to teza błędna, gdyż rozmówca kierowcy sam widzi co dzieje się na drodze i jest w stanie przerwać rozmowę w sytuacji zagorzenia, lub też sam jest w stanie wychwycić taką sytuację i poinformować kierującego.

Mit 3

Zestawy głośnomówiące i słuchawkowe eliminują niebezpieczeństwo korzystania z komórki podczas jazdy. Tymczasem badania Carnegie Mellon University wskazują, iż aktywność części mózgu odpowiedzialną za kierowanie pojazdem obniża się o około 37 proc. w trakcie słuchania mowy. Szacuje się, że kierowcy rozmawiający przez komórkę mogą nie dostrzec około 50 proc. otoczenia, włączając w to pieszych oraz czerwone światła.

Mit 4

Kierowcy rozmawiający przez komórkę i tak mają szybszy czas reakcji niż osoby kierujące pod wpływem alkoholu. Badania przeprowadzone w University of Utah ukazują, iż kierowcy rozmawiający przez telefon komórkowy mają wolniejszy czas reakcji niż kierowcy z zawartością 0,8 promila alkoholu we krwi.

W celu uzyskania szerszych informacji zachęcamy do odwiedzania naszej strony internetowej lub kontaktu z Dyrektorem Biura Borisem Poleganow Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 608 622 297. Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego (Partnerstwo) jest inicjatywą non-profit na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, której członkami są przedstawiciele wszystkich trzech sektorów: biznesu i organizacji pozarządowych oraz administracji rządowej. Partnerstwo powstało z inicjatywy i jest afiliowane przy Global Road Safety Partnership w Genewie, międzynarodowej organizacji pracującej na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, zrzeszającej biznes, organizacje pozarządowe i rząd. GRSP działa na rzecz trwałego ograniczenia liczby wypadków drogowych w krajach przechodzących proces transformacji. Partnerstwo zrzesza kilkanaście firm: 3M, ABB, Arval, Chevron, Mercedes-Benz, DEKRA Polska, Goodyear Dunlop, DHL Express, General Motors, Michelin, Renault, Shell, Total, Tramwaje Warszawskie, Liberty Direct, Fundacja BGŻ i PZU oraz organizacje pozarządowe i stowarzyszenia: Fundacja Krzysztofa Hołowczyca „Kierowca Bezpieczny”, Polski Czerwony Krzyż, Stowarzyszenie „Droga i Bezpieczeństwo”, Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, AutomobilKlub, Flota Auto Biznes, Fleet Meetings, Gazeta Bankowa, Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego, Instytut Transportu Samochodowego, Polska Agencja Prasowa, Polskie Stowarzyszenie Motorowe, Fundacja Integracja, Safe Drive Polska, Szkoła Jazdy Renault, Keralla Research, Polska Agencja Prasowa, Polskie Stowarzyszenie Motorowe, Stowarzyszenie Techniki Motoryzacyjnej, Towarzystwo Trzeźwości Transportowców, Fundacja „Jedź Bezpiecznie”, wortal moto.wieszjak.pl, Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego, Wydawnictwo Inframedia. Partnerstwu patronują: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Bank Światowy i GRSP.

(źr. za inf. SPBD)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.