Dodaj ogłoszenie o pracy


Eurostat oublikował dane na temat e-zakupów w Europie

Jak podaje InPost, według najnowszych danych Eurostatu prawie 60 proc. użytkowników Internetu robi zakupy w sieci. Aż 75 proc. mieszkańców UE w wieku 16-74 lat zadeklarowało, że korzystało z sieci w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie.

Spośród nich 60 proc. robiło zakupy online. Wśród państw członkowskich najbardziej aktywnymi e-klientami okazali się być Brytyjczycy (82 proc. internautów korzystało z e-sklepów), na następnym miejscu uplasowali się Duńczycy i Szwedzi (po 79 proc.), Niemcy (77 proc.), Luksemburczycy (73 proc.) i Finowie (72 proc.). Najmniej zainteresowani zakupami online są Rumuni (11 proc.), Bułgarzy (17 proc.), a także Estończycy i Włosi (po 29 proc.). Najpopularniejszymi kategoriami wśród kupujących Europejczyków są odzież oraz sprzęt sportowy (32 proc. w 2012 roku w porównaniu do 21 proc. w 2008). Następnie najchętniej zamawiane są książki, czasopisma i materiały e-learningowe (23 proc. w 2012 w porównaniu do 19 proc. w 2008). Mniejszą część stanowiły zakupy spożywcze – tylko 9 proc. w 2012 roku, podczas gdy w 2008 roku było to 6 proc.

(źr. za InPost)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.