Jak podaje InPost, według najnowszych danych Eurostatu prawie 60 proc. użytkowników Internetu robi zakupy w sieci. Aż 75 proc. mieszkańców UE w wieku 16-74 lat zadeklarowało, że korzystało z sieci w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie.
Spośród nich 60 proc. robiło zakupy online. Wśród państw członkowskich najbardziej aktywnymi e-klientami okazali się być Brytyjczycy (82 proc. internautów korzystało z e-sklepów), na następnym miejscu uplasowali się Duńczycy i Szwedzi (po 79 proc.), Niemcy (77 proc.), Luksemburczycy (73 proc.) i Finowie (72 proc.). Najmniej zainteresowani zakupami online są Rumuni (11 proc.), Bułgarzy (17 proc.), a także Estończycy i Włosi (po 29 proc.). Najpopularniejszymi kategoriami wśród kupujących Europejczyków są odzież oraz sprzęt sportowy (32 proc. w 2012 roku w porównaniu do 21 proc. w 2008). Następnie najchętniej zamawiane są książki, czasopisma i materiały e-learningowe (23 proc. w 2012 w porównaniu do 19 proc. w 2008). Mniejszą część stanowiły zakupy spożywcze – tylko 9 proc. w 2012 roku, podczas gdy w 2008 roku było to 6 proc.
(źr. za InPost)