W drugim kwartale 2013 roku przychody w segmencie sprzedaży online na niemieckim rynku osiągnęły 9,9 miliardów euro. Według IFH Institut für Handelsforschung GmbH, w zeszłym roku sprzedaż online towarów oraz usług wzrosła o 15 proc. i stanowiła równocześnie około 8 proc. obrotów detalicznych w Niemczech. Niemiecki Związek Handlu Elektronicznego i Sprzedaży Na Odległość (Bundesverband des Deutschen Versandhandels, BVH) oszacował, że od kwietnia do czerwca 2013 roku, e-commerce oraz sprzedaż wysyłkowa wygenerowały łącznie 11,8 miliardów euro. Dla porównania w poprzednim roku wartość ta wyniosła 9,1 miliarda euro. Odnotowany wynik stanowi wzrost o prawie 30 proc., zwiększa się też udział sprzedaży online kosztem sprzedaży wysyłkowej – według przytoczonych powyżej liczb zakupy internetowe sięgają już 84,5 proc. analizowanego segmentu, podczas gdy w 2012 roku udział ten wyniósł 72,3 proc. (6,6 miliarda euro).
E-commerce w Europie Wschodniej Z kolei Raport yStats.com wskazuje, że w 2013 roku rynek e-commerce w Europie Wschodniej wzrośnie o ponad 20 proc. Pomimo tego, że branża e-commerce jest znacznie mniej rozwinięta na Wschodzie niż na Zachodzie Europy, to i tak stanowi perspektywiczny rynek dla największych firm tego sektora, takich jak Amazon. Sprzedaż online na rynkach Europy Wschodniej będzie odnotowywać znaczący wzrost do 2017 roku, a następnie przyspieszenie nie będzie już tak duże. Szacuje się, że w 2016 roku, wartość rynku e-commerce na terytorium Europy Wschodniej sięgnie 50 miliardów euro. Dla porównania – szacunkowa wartość sprzedaży online dla Europy Zachodniej to 300 miliardów euro. W 2012 roku e-commerce w Rosji wzrosło o jedną czwartą. Na rozwój e-handlu wpłynęły przede wszystkim zakupy artykułów użytku domowego, kosmetyków oraz części do samochodów – obrót tymi produktami wzrósł co najmniej o 50 proc. Kraje Europy Środkowo Wschodniej również potwierdzają, że e-commerce jest w fazie zwyżkowej. W Czechach liczba e-klientów osiągnęła już 40 proc. z ogółu konsumentów, a w Słowenii 50 proc. Udział handlu internetowego w rynku sprzedaży wzrósł także na Węgrzech, w Polsce i w Turcji. (za inf. InPost)