Dodaj ogłoszenie o pracy


E-commerce cały czas na wzroście – Niemcy i Europa Wschodnia biją rekordy

W drugim kwartale 2013 roku przychody w segmencie sprzedaży online na niemieckim rynku osiągnęły 9,9 miliardów euro. Według IFH Institut für Handelsforschung GmbH, w zeszłym roku sprzedaż online towarów oraz usług wzrosła o 15 proc. i stanowiła równocześnie około 8 proc. obrotów detalicznych w Niemczech. Niemiecki Związek Handlu Elektronicznego i Sprzedaży Na Odległość (Bundesverband des Deutschen Versandhandels, BVH) oszacował, że od kwietnia do czerwca 2013 roku, e-commerce oraz sprzedaż wysyłkowa wygenerowały łącznie 11,8 miliardów euro. Dla porównania w poprzednim roku wartość ta wyniosła 9,1 miliarda euro. Odnotowany wynik stanowi wzrost o prawie 30 proc., zwiększa się też udział sprzedaży online kosztem sprzedaży wysyłkowej – według przytoczonych powyżej liczb zakupy internetowe sięgają już 84,5 proc. analizowanego segmentu, podczas gdy w 2012 roku udział ten wyniósł 72,3 proc. (6,6 miliarda euro).

E-commerce w Europie Wschodniej Z kolei Raport yStats.com wskazuje, że w 2013 roku rynek e-commerce w Europie Wschodniej wzrośnie o ponad 20 proc. Pomimo tego, że branża e-commerce jest znacznie mniej rozwinięta na Wschodzie niż na Zachodzie Europy, to i tak stanowi perspektywiczny rynek dla największych firm tego sektora, takich jak Amazon. Sprzedaż online na rynkach Europy Wschodniej będzie odnotowywać znaczący wzrost do 2017 roku, a następnie przyspieszenie nie będzie już tak duże. Szacuje się, że w 2016 roku, wartość rynku e-commerce na terytorium Europy Wschodniej sięgnie 50 miliardów euro. Dla porównania – szacunkowa wartość sprzedaży online dla Europy Zachodniej to 300 miliardów euro. W 2012 roku e-commerce w Rosji wzrosło o jedną czwartą. Na rozwój e-handlu wpłynęły przede wszystkim zakupy artykułów użytku domowego, kosmetyków oraz części do samochodów – obrót tymi produktami wzrósł co najmniej o 50 proc. Kraje Europy Środkowo Wschodniej również potwierdzają, że e-commerce jest w fazie zwyżkowej. W Czechach liczba e-klientów osiągnęła już 40 proc. z ogółu konsumentów, a w Słowenii 50 proc. Udział handlu internetowego w rynku sprzedaży wzrósł także na Węgrzech, w Polsce i w Turcji. (za inf. InPost)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.