Konto pracodawcy


„Bolączki w łańcuchu dostaw” w opinii UPS

Brak zgodności i zmiany w regulacjach prawnych, nowe wymagania klientów z całego świata, wyzwania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa produktów i coraz większe ich złożenie skłaniają menedżerów firm z branży medycznej do strategicznych inwestycji w łańcuch dostaw –tak wynika z szóstej edycji, przeprowadzonej przez TNS na zlecenia UPS corocznej ankiety „Pain in the (Supply) Chain” (Bolączki w łańcuchu dostaw).

W ciągu najbliższych pięciu lat 84 procent z ogólnej liczby ankietowanych zainwestuje w nowe technologie, 78 procent wejdzie na nowe rynki światowe, a 70 procent wdroży nowe kanały dystrybucji, takie jak bezpośredni kontakt z dostawcami, detalistami, a nawet pacjentami. Ponadto 59 procent zacieśni współpracę z zewnętrznymi partnerami logistycznymi. Podsumowując, strategie te wskazują na ruch w kierunku przekształceń łańcucha dostaw branży medycznej. Inwestycje technologicznie wskazują na coraz większe obawy o ochronę produktów, co obejmuje bezpieczeństwo przesyłek o dużej wartości i zapobieganie psuciu się produktów. Można zaobserwować skokowy wzrost liczby menedżerów planujących w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat inwestycje w systemy obsługi elektronicznego zapisu pochodzenia (e-pedigree)/serializację, kontrolę temperatury i bezpieczeństwo produktów.

Po raz pierwszy od zainicjowania badania w 2008 roku bezpieczeństwo produktów wyprzedziło zarządzanie kosztami, zajmując drugie w kolejności miejsce na liście „bolączek łańcuchów dostaw” – 53 procent menedżerów wskazało je jako główny problem. Menedżerowie zmagają się z wyzwaniami dotyczącymi bezpieczeństwa produktów, z których najpoważniejszym jest coraz większe zaawansowanie podróbek (48 procent ankietowanych) oraz słaba widoczność łańcucha dostaw, którą jako problem wskazało 40 procent ankietowanych.

Z punktu widzenia przyszłych wyzwań dla globalnej działalności największym problemem są rosnące wymogi regulacyjne, na które wskazało 48 procent ankietowanych. Następne miejsce zajmują obawy związane z reformami opieki zdrowotnej i prawodawstwem – 46 procent, a 40 procent menedżerów martwi się także o ochronę własności intelektualnej.

kobiety w logistyce
30 lat w Polsce – jaki przepis na sukces ma prezes firmy LOXX – Iwona Betlejewska?
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
reklama
Mniej paliwa, mniej CO2 - dlaczego ekonomika paliwowa jest tak ważna?
Tarcze antykryzysowe okiem doradcy podatkowego
Zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników nie dotyczą kierowców?!
ABC postępowania celnego
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DB Schenker otworzy nowy terminal na Lubelszczyźnie
FM Logistic uruchamia kolejną platformę logistyczną dla Polpharmy
CEVA Logistics uruchomiła innowacyjną platformę do zarządzania transportem - myCE ...
Nestlé dołączyło do European Clean Trucking Alliance
Gebrüder Weiss przejmuje część działalności Ipsen Logistics
Powstała nowa zwrotna butelka PET - czy czeka nas opakowaniowa rewolucja?
ID Logistics podsumowało I półrocze - wzrost sprzedaży o 4,3 proc.
Dobre wyniki po pierwszej połowie roku w Kuehne+Nagel
Firmy znów szukają magazynów buforowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC