Dodaj ogłoszenie o pracy


PKP PLK obniży stawki za dostęp do torów

Zarządca infrastruktury PKP PLK przygotował cennik dostępu do infrastruktury, który zostanie złożony w ciągu najbliższych dni do Urzędu Transportu Kolejowego.
Zawiera on propozycję obniżenia od grudnia 2013 r. średniej stawki sieciowej o 20,4 procent. Ponadto według prognoz przygotowanych przez spółkę stawki nie wzrosną  do 2017 r.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. proponują obniżkę opłaty za dostęp do torów od grudnia 2013 roku. Ta bezprecedensowa w historii transportu kolejowego w Polsce decyzja korzystnie wpłynie na ofertę dla pasażerów, kondycję finansową przewoźników oraz poprawi konkurencyjność branży - czytamy w komunikacie spółki.
 
- Decyzja o obniżce stawek to bardzo dobra informacja dla rynku. To poważny impuls dla rozwoju rynku przewozów kolejowych. Przy okazji usuwamy niezgodność z prawem unijnym. Wszystkim nam zależy na rozwoju rynku przewozów pasażerskich i towarowych. Transport kolejowy powinien być coraz bardziej konkurencyjny. Co ważne, propozycja PKP PLK daje perspektywę stabilności dla rynku na najbliższe 4 lata – powiedział Remigiusz Paszkiewicz prezes zarządu PKP PLK S.A podczas spotkania w resorcie infrastruktury Rady Przewoźników.
Przypomnijmy, że spółka PKP PLK ma zawarte umowy z ponad 70 przewoźnikami pasażerskimi i towarowymi. Dziennie uruchamianych jest blisko 6 500 pociągów. Skutkiem decyzji o obniżce poziomu stawek powinny być m.in. poprawa sytuacji przewoźników, a w konsekwencji ich klientów, wzrost popytu na usługi transportowe, poprawa relacji między transportem drogowym i kolejowym i przeniesienie części ruchu towarowego z dróg na kolej oraz poprawa bezpieczeństwa transportu i ograniczenie liczby wypadków.
I w ostatnim akapicie - obniżenie stawek to także wypełnienie wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.
źródło: PKP PLK

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.