Dodaj ogłoszenie o pracy


Czy Polacy lubią podglądać, podsłuchiwać i szpiegować? – raport

 

W ciągu ostatnich 12 miesięcy zainteresowanie urządzaniami umożliwiającymi szpiegowanie podwoiło się w naszym kraju. Chęć nakrycia niewiernego małżonka, zapewnienie bezpieczeństwa dziecku czy monitorowanie poczynań konkurencji to podstawowe powody, dla których coraz częściej podsłuchujemy i podglądamy. Największą popularnością cieszą się podsłuchy telefonów komórkowych – 39 procent, minikamery – 27 procent oraz lokalizatory GPS – 14 procent. Polacy korzystają z coraz bardziej technicznie zaawansowanego sprzętu, wynika z najnowszego raportu sieci sklepów Spy Shop.

 

Najpopularniejsze obecnie są podsłuchy telefonów komórkowych (38,7 procent). W stosunku do zeszłego roku, zainteresowanie nimi wzrosło o 10,43 procent. Dużą zmianę odnotowano również w segmencie klasycznych urządzeń podsłuchowych. Porównując pierwsze trzy kwartały 2012 z wynikami z analogicznego okresu w roku ubiegłym, widać że dwukrotnie wzrosło zainteresowanie minikamerami, z 13,64 procent do 27,24 procent, kosztem klasycznych podsłuchów. – Taki stan rzeczy jest spowodowany coraz niższymi kosztami zakupu profesjonalnych kamer wideo i rejestratorów. Plusem ich zastosowania zamiast klasycznych podsłuchów jest możliwość uzyskania dużo bardziej wiarygodnego materiału dowodowego. Obraz idealnie uzupełnia zarejestrowany dźwięk – mówi Maciej Nowaczewski ze sklepu detektywistycznego Spy-Shop.pl.


Warto zauważyć, że lokalizatory GPS zajmują 3. miejsce, przy ogólnym wzroście popularności. Coraz popularniejsze są również urządzenia do odzyskiwania danych z telefonów komórkowych – 4,17 procent. Zainteresowanie nimi jeszcze w zeszłym roku, było dużo mniejsze. Użytkownicy zaczęli sobie zdawać sprawę z tego, że w dużej części przypadków, skasowane dane można odzyskać. Dlatego też są skłonni zapłacić za profesjonalne urządzenia. Nowością w raporcie są mikrosłuchawki, które mają teraz ponad 3 procent w zestawieniu najpopularniejszych urządzeń szpiegowskich. Firmy i instytucje inwestują też w zagłuszacze sygnałów radiowych. Możliwością tłumienia pasm Wi-Fi, GSM i GPS zainteresowanych jest niemal 3 procent badanych.

 

Dlaczego podsłuchujemy?
Wykorzystanie nowoczesnych urządzeń elektronicznych do śledzenia osób i pojazdów jest coraz powszechniejsze. Tylko w ciągu jednego roku zainteresowanie tym segmentem wzrosło dwukrotnie. W czasach niepewności sprawdzamy wierność partnera i staramy się zapewnić bezpieczeństwo rodzinie. Firmy natomiast testują szczelność zabezpieczeń swoich systemów informatycznych i szukają oszczędności w zużyciu paliwa. Coraz niższe ceny sprzętu „szpiegowskiego” sprawiają, że jest on w zasięgu każdego Polaka.

 

Kim jest typowy, polski szpieg?
Z danych Spy Shop wynika, że już nie tylko firmy i instytucje kupują urządzenia szpiegowskie. Coraz częściej robią to osoby prywatne. – Nie wnikając w pobudki, którymi się kierują, możemy stwierdzić, że udział w sprzedaży rozkłada mniej więcej po równo. Bez wyraźnej przewagi żadnej ze stron. W kategoriach produktowych można zauważyć, że firmy częściej niż osoby prywatne kupują lokalizatory GPS – dodaje Nowaczewski. Dzięki temu obniżają koszty ubezpieczenia i eksploatacji pojazdów. To także dobre zabezpieczenie pojazdu, w przypadku kradzieży.
Na przestrzeni roku niemal dwukrotnie wzrosło zainteresowanie urządzeniami śledzącymi. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilka. Oprócz chęci sprawdzenia czyjejś uczciwości, kontrolowania bezpieczeństwa dzieci czy danych firmowych, warto zwrócić uwagę na to, że urządzenia podsłuchowe i monitorujące są coraz łatwiejsze w obsłudze i coraz bardziej dostępne cenowo. Dzięki temu prawie każdy może pozwolić sobie na zakup takiego szpiegowskiego gadżetu.

 

(Opr. w oparciu o inf. źr. Praktycy.pl/Sky-Shop.pl)

 

O raporcie
Raport powstał w wyniku analizy wyników sprzedażowych oraz statystyki popularności kategorii produktów w sieci sklepów Spy-Shop.pl. Okres, który objęło badanie to pierwsze trzy kwartały roku 2012 oraz analogiczny okres w roku 2011. Spy-Shop.pl jest obecnie największym sklepem detektywistycznym w Polsce.

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.